Bellers die nummerweergave uitzetten, kan je die blokkeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69066

Topicstarter
Kan je mensen die nummerweergave van hun toestel uit hebben gezet (zodat er "prive" in je display komt te staan als zij je bellen) met je vaste telefoon blokkeren?

Dit zijn meestal van die irritante bedrijven die iets willen proberen te verkopen. Daardoor heb ik nu echt zoiets van "als je je nummer verbergt, rot dan maar op" :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69066 op 20-01-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik zou ermee uitkijken, veel bedrijven gebruiken het, zoals je zegt. Stel dat je een keuken wilt kopen, of je solliciteert ergens, dan kun je niet gebeld worden. Ik hou ook niet van anoniem-bellers, maar je leert ermee leven. Ook bijv. ziekenhuizen en defensie bellen over het algemeen anoniem.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Mensen die bij mij de nummerweergave hebben uitgeschakeld krijgen een zeer ongastvrije onthaal en wimpel ik binnen no time af zonder enige vriendelijkheid als het geen bekenden blijken te zijn.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 14:23
Ik vind het trouwens sowieso maar een brakke regeling..
Real life spam.. wanneer wordt dat eens aangepakt?

Ik wil gewoon dat er een wet komt waarin zulke bedrijven kenbaar moeten maken wie ze zijn.. VOORDAT ik opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26230

RaZoRhEaD schreef op 20 januari 2003 @ 18:29:
Ik vind het trouwens sowieso maar een brakke regeling..
Real life spam.. wanneer wordt dat eens aangepakt?

Ik wil gewoon dat er een wet komt waarin zulke bedrijven kenbaar moeten maken wie ze zijn.. VOORDAT ik opneem.
Ik ben weleens gebeld (toen me ouders ook thuis waren) via een of ander sexlijn die zei tegen mij dat iemand met mij wilde praten (een hoertje ofzo). Ik zei dat ik niet wou praten (wordt zeker opgenomen en dan afgespeeld op lijnen zoals "luister stiekem mee" :P) en beëindigde het gesprek, daarna ben ik nog iets van 5x door dezelfde persoon gebeld en de laatste keren begon hij te zeggen van "ik weet waar je woont, namelijk "hier en daar" en jullie hebben ook een huis op "blabla" (<--dat was dus geen huis maar een zaak), was overduidelijk dat hij gewoon willekeurig wat nummers uit de telefoonboek heeft gekozen.

Van mij mogen ze het "privé nummer" gedoe ook wel afschaffen. Ik wil gewoon zien door wie ik gebeld wordt en vind dat ik die recht ook zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Anoniem: 26230 schreef op 20 januari 2003 @ 19:36:
Van mij mogen ze het "privé nummer" gedoe ook wel afschaffen. Ik wil gewoon zien door wie ik gebeld wordt en vind dat ik die recht ook zou moeten hebben.
Mijn moeder is voorlichtster, zij belt dus ook regelmatig met verslaggevers enzo. Ook wel eens thuis, (als het in het weekend ergens misgaat :P ).. Daar gebruikt ze haar mobiele telefoon voor. Dan gaat *31* dus echt wel aan, als de dames en heren van de Pers haar privénummer hebben gaan ze dus echt de moeite niet nemen het gewone kantoornummer te bellen, maar zullen ze haar rechtstreeks gaan lastigvallen, zelfs als ze geen dienst heeft... Nee, in sommige gevallen is die functie _echt_ wel gerechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 21:52

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb nummerweergave ook uitgezet, ik heb een keer informatie bij een bedrijf opgevraagt zonder mijn adres of woonplaats te noemen.
Op een of andere manier kunnen ze aan de hand van je telefoonnummer je adres achterhalen, want ik werd daarna doodgegooit met reclame en folders waar ik niet om gevraagd had.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

Ja, die kan je blocken. maar als VoiceMail je belt "Vodafone" heeft die ook nummerweergave uitstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze moeten het ook niet overal afschaffen, misschien alleen per aanvraag met een goede reden aan een groep mensen die recht geven.

en dat vodafone voicemail ook onbekend belt vind ik ook wel irritant, ik zie liever "voicemail" ofzo op m'n beeld staan

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26230 op 20-01-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55
MIsschien een idee'tje, wel wat omslachtig... Iedereen die je moet bellen koppel je een beltoon aan op je mobiel en voorderest zet je trilfunctie of stil aan, dan hoor je alleen bij mensen die jij wilt spreken een beltoon.. de rest trilt of is stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op me t68i heb ik user groups gemaakt die me mogen bellen en de rest wordt doorgeschakelt naar me voicemail, die mogen daar lullen zo lang ze maar willen

de user groups zijn overigens erg handig, zo wil ik soms wel bereikbaar zijn voor vrienden en niet voor familie, familie haal ik dan gewoon uit m'n geaccepteerd lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Archie_T schreef op 20 januari 2003 @ 20:18:
MIsschien een idee'tje, wel wat omslachtig... Iedereen die je moet bellen koppel je een beltoon aan op je mobiel en voorderest zet je trilfunctie of stil aan, dan hoor je alleen bij mensen die jij wilt spreken een beltoon.. de rest trilt of is stil.
Dat bestaat al wel tegenwoordig... Ook verschillende ringtones voor verschillende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
m-m schreef op 20 januari 2003 @ 20:34:
[...]

Dat bestaat al wel tegenwoordig... Ook verschillende ringtones voor verschillende mensen.
Dat weet ik, ik bedoelde alleen dat het misschien veel werk was om in te voeren.. Maar misschien met groepen op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

yup, maar je kan anoniem bellen niet uitschakelen dat ie dan bijvoorbeeld geen geluid/trilling maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Anoniem: 7094 schreef op 20 januari 2003 @ 20:37:
yup, maar je kan anoniem bellen niet uitschakelen dat ie dan bijvoorbeeld geen geluid/trilling maakt
Nee maar standaard geen geluid (beltoon stil) maakt het al een stuk rustiger :)
Pagina: 1