Toon posts:

[Quake3]Refreshrate probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het geval wil: Ik heb pas windows xp op mijn bak gezet. Alles draait goed lekker snel. Nieuwste drivers gedownload voor mijn GForce-3 ti200, en NvRefreshtool gedownload om het probleem van de locked @60hz op te lossen.

Dit zijn de instellingen die ik gebruik

IIyama A702HT:

1024 x 786 @ 100hz ---- klopt (bureablad)
800 x 600 @ 100hz ---- klopt (counterstrike)
640 x 480 @ 100hz ---- klopt niet, is nog steeds gelocked @ 60hz (Quake3)

Dus je ziet dat de instelling voor 640 x 480 niet ondersteund wordt, terwijl de fabricant zegt dat ik maximaal op 640 x 480 @ 180hz kan draaien.
Hoe kan ik dit probleem oplossen, aangezien die refreshtool toch wel goed lijkt te werken.
Misschien kan iemand mij in het register de plek aanwijzen waar ik kan controleren of de tool het goed heeft ingevoerd?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gewoon nog een keer de waarde in dat programma proppen?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Q3 kun je toch echt wel in resoluties hoger dan 800x600 spelen, in combinatie met een ti200 moet dat echt goed genoeg zijn.
Windows XP ondersteund de reso van 640x480 niet meer volledig (het is meer voor compatibiliteid als ik me niet vergis), ik denk wel dat je dat met een tool als PowerStrip kunt corrigeren als je Q3 echt in die reso wilt gaan spelen...

[ Voor 9% gewijzigd door White Dust op 20-01-2003 17:14 . Reden: aanvulling... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook al een paar keer gedaan, heb ook al in het register proberen te kijken, of ik die instellingen kon vinden.

Verwijderd

Topicstarter
White Dust schreef op 20 januari 2003 @ 17:13:
Q3 kun je toch echt wel in resoluties hoger dan 800x600 spelen, in combinatie met een ti200 moet dat echt goed genoeg zijn.
Windows XP ondersteund de reso van 640x480 niet meer volledig (het is meer voor compatibiliteid als ik me niet vergis), ik denk wel dat je dat met een tool als PowerStrip kunt corrigeren als je Q3 echt in die reso wilt gaan spelen...
Ik heb altijd een speciale config gehad, waarbij ik ongelofelijk hoge fps heb. Het is gewoon het meest smooth beeld dat ik ooit heb gezien in 640 x 480. Ik speel veel fps spellen, dus frames per second en refreshrates zijn voor mij heel belangrijk. En als je weet dat het eerst sneller kon, dan wil je dat toch weer terug hebben? Ik zoek liever langer, dan dat ik weer in 800 x 600 moet gaan spelen.

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 17:17:
[...]

Ik heb altijd een speciale config gehad, waarbij ik ongelofelijk hoge fps heb. Het is gewoon het meest smooth beeld dat ik ooit heb gezien in 640 x 480. Ik speel veel fps spellen, dus frames per second en refreshrates zijn voor mij heel belangrijk. En als je weet dat het eerst sneller kon, dan wil je dat toch weer terug hebben? Ik zoek liever langer, dan dat ik weer in 800 x 600 moet gaan spelen.
Alrighty then ;)
Magoed, heb je PowerStrip ook al geprobeert :?

Verwijderd

Topicstarter
Vriendelijke vriend, het is gewoon een kwestie van een register instelling. Ik ga mijn kast niet openschroeven. Ben effe rebooten, i keep you up to date.

Verwijderd

Probeer eens in de console van Q3:
r_displayrefresh xx
En vervang xx met de gewenste refreshrate.

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 17:21:
Vriendelijke vriend, het is gewoon een kwestie van een register instelling. Ik ga mijn kast niet openschroeven. Ben effe rebooten, i keep you up to date.
Vriendelijke vriend, PowerStrip heeft niets met kast open schroeven te maken ;) het is een resolutie programma wat iets uitgebreider is dan die nvrefresh fix ;)

http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

Alstu...

Verwijderd

White Dust schreef op 20 januari 2003 @ 17:32:
[...]

Vriendelijke vriend, PowerStrip heeft niets met kast open schroeven te maken ;) het is een resolutie programma wat iets uitgebreider is dan die nvrefresh fix ;)

http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

Alstu...
zoeken naar [b]reforce[/b] refresh fix

is de beste ;)

hier is een direct link ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal voor jullie hulp, maar ik weer nu waar het aan ligt, Vsync staat aan. Ik heb hem nu uitgezet maar blijkbaar is nvidia weer koppig en doet ie het niet. Toch maar die powerstrip proberen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 18:22:
Thnx allemaal voor jullie hulp, maar ik weer nu waar het aan ligt, Vsync staat aan. Ik heb hem nu uitgezet maar blijkbaar is nvidia weer koppig en doet ie het niet. Toch maar die powerstrip proberen?
Ja hoor ;)

Ikzelf heb ook wel eens dat die Refreshrate-lock programma's niet werken, meestal omdat ik een beetke te veel klooi met m'n videokaart drivers.
Normaal gesproken zet ik m'n RefreshRate goed, met het programma wat hier in de FAQ staat, deze past de reg keys aan en werkt op dit moment bij mij niet.
Dit, terwijl PowerStrip wel werkt, deze past geen regkey aan, zodat PowerStrip altijd aan moet zijn als je je refreshrate's gelocked wilt hebben.

Overigens heb ik het ook wel eens andersom gehad: Powerstrip die niet werkt, en dat prog wat in de FAQ staat wel.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
ja idd, ik ben nu powerstrip aan het proberen, toen ik hem installeerde deed ie het wel in 640 x 480 @ 100 hz, maar nadat ik weer ergens aan had gezeten. Ging ie weer terug naar 60hz. Wat is dit verd*mme!!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Maar waarom wil je zo nodig op 640x480 draaien? Jouw GF3 kan makkelijk 800*600 aan :)

Als je met je settings wil prutsen buiten de menu's van Q3 om, moet je in q3config.cfg (ofzo iets) kijken in je Quake 3 Arena\baseq3 map.
Als ik me niet vergis staat er ergens in het bestand r_mode "3", verander dat nummer eens naar 4 ,5 of hoger om te kijken of je dan op de 800*600 resolutie uitkomt.

Edit:
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 17:28:
Probeer eens in de console van Q3:
r_displayrefresh xxx
En vervang xxx met de gewenste refreshrate.
Die al geprobeert? Als het goed is staat die ook in q3config.cfg, anders voeg je die zelf even toe in q3config.cfg :)

[ Voor 31% gewijzigd door Rafe op 20-01-2003 19:31 ]

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
Rafe schreef op 20 January 2003 @ 19:30:
Maar waarom wil je zo nodig op 640x480 draaien? Jouw GF3 kan makkelijk 800*600 aan :)
Idd, het boeit echt niet of je nou 300 of 200 fps hebt in resp. 640 en 800. Het kan in je hoofd zitten ('shit, minder fps'), maar het maakt echt helemaal niets uit :)

Verwijderd

Topicstarter
seta r_displayRefresh "120"<< zoals in de config altijd al stond.

Dat staat er in, maar dan mijn vraag aan de powerstrip users. Hoe krijg ik dan voor mekaar dat ik ook precies 120hz in 640 x 480 krijg? Want ik zie hier allemaal van die knopjes waar ik het handmatig moet instellen.

Ik heb hem nu handmatig hierop ingesteld, maar is dit wel de juiste manier?
Voor mijn IIyama A702HT 17 inch monitor:

Scanning rate [63,014]kHz
Vertical geomitry refreshrate [120,027]Hz
pixelclock op [50,411]mHz

Kloppen die aantallen? of maak ik zo mijn monitor kapot?

Ik vind het namelijk zo vreemd dat ik die nummers zelf in moet voeren, aangezien er zo'n handig schuifblokje zit, maar die is met geen mogelijkheid te verschuiven.
8)7

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 23:32
gebruik het prog RefreshLock sinds dat ik het gebruik heb ik nergens problemen meer mee
Pagina: 1