[KVM switch] Afschermen met pin-kastje?

Pagina: 1
Acties:

• Isegrimm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 16:16

Isegrimm

Hallo, hoe is 't hier?

Topicstarter
Hoi,

We maken gebruik van een aantal kvm-switches voor het remote beheer van onze servers, als aanvulling op producten als pcanywhere en vnc. Deze switches hebben we aangesloten op een console in onze kamer. Iedereen die onze kamer oploopt kan hier bij.

Nu hebben we van onze moedermaatschappij de opdracht gekregen om onze security wat op te veizelen, en hier valt ook de toegankelijkheid van onze servers via dat console onder.

Daarom ben ik dus op zoek gegaan naar een soort pin-automaatje wat je tussen de hoofd-kvmswitch en monitor/keyboard/muis kan zetten. Na invoer van een pincode bijvoorbeeld laat dit kastje het signaal door zodat je het console kan gebruiken. Het enige wat ik heb kunnen vinden is een totaaloplossing, dus kvm-switches plus een pinkastje, maar dat wordt onnodig duur want die switches hebben we al.

Weet iemand of er een los pinkastje bestaat, of iets wat daar op lijkt? :)

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Aldus sprak ik.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

op werk henn we ook wel de standaard windows logon screensaver die na 1 minuut de zaak automatich locked ...

Iperf

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon een normale smartcard lezer kopen en dan kan je op een eenvoudige mannier daarmee windows beveiligen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
The Dolf schreef op 20 January 2003 @ 23:03:
Gewoon een normale smartcard lezer kopen en dan kan je op een eenvoudige mannier daarmee windows beveiligen.
Gewoon normale smartcard gebruiken op meerdere pc's??? die misschien nog niet eens in dezelfde ruimte staan, lijkt me wel komisch. Eerst naar de server-ruimte rennen dan je smart-card in de server stoppen die je nodig hebt en dan snel terug rennen naar je bureau voor je tijd om is :)

Maar ik denk dat je niet moet gaan kijken vanaf die kvm switch maar meer naar 'gewone' toetsenbordblokkeerders die op je ps/2 poort gaan zitten, deze soldeer je aan je kvm en dan kan niemand ongemerkt je servers gebruiken ( serverruimte daargelaten)

• Isegrimm

Isegrimm

Hallo, hoe is 't hier?

Topicstarter
fish schreef op 20 januari 2003 @ 22:55:
op werk henn we ook wel de standaard windows logon screensaver die na 1 minuut de zaak automatich locked ...
Klopt, hebben wij ook. En nu zoek ik dus een oplossing voor de OS/2, Unix en andersoortige servers :)
Gomez12 schreef op 20 January 2003 @ 23:13:
[...]
Maar ik denk dat je niet moet gaan kijken vanaf die kvm switch maar meer naar 'gewone' toetsenbordblokkeerders die op je ps/2 poort gaan zitten, deze soldeer je aan je kvm en dan kan niemand ongemerkt je servers gebruiken ( serverruimte daargelaten)
Dat lijkt me wel wat. Waar kan ik die vinden, en blokkeren die ook de muis?
De serverruimte is overigens wel beveiligd, zonder pasje kom je er niet in. Het gaat alleen om het console bij ons op de kamer waar iedereen naar binnen kan lopen.

Aldus sprak ik.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waar je die kan vinden zou ik ook zo snel niet weten, maar als je zoiets gevonden hebt gaarne hier posten, want ik denk dat veel mensen er iets aan zouden hebben. En als het dingetje maar een ps/2 poort heeft gewoon twee kopen.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10
er zijn KVM switches met OSD. Zouden ze er ook zijn met daarin een password security? Wellicht een markt voor, want het idee is goed (al zeg ik het zelf)!

No production networks were harmed during this posting

• Isegrimm

Isegrimm

Hallo, hoe is 't hier?

Topicstarter
paella schreef op 21 januari 2003 @ 21:14:
er zijn KVM switches met OSD. Zouden ze er ook zijn met daarin een password security? Wellicht een markt voor, want het idee is goed (al zeg ik het zelf)!
Ja, die zijn er al wel. Die van ons heeft ook OSD, alleen geen security.
En als we dat willen moeten we voorzover ik weet alle huidige switches vervangen omdat de modellen die wij hebben niet meer gemaakt worden.

Daarom ben ik ook op zoek naar een universeel apparaatje, wat we later over kunnen pluggen als we naar nieuwe switches overgaan.

Aldus sprak ik.

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

Wat dacht je van de console verplaatsen naar een afgesloten ruimte ?

• Isegrimm

Isegrimm

Hallo, hoe is 't hier?

Topicstarter
roush schreef op 22 januari 2003 @ 10:27:
Wat dacht je van de console verplaatsen naar een afgesloten ruimte ?
Dat zou inderdaad de simpelste oplossing zijn, maar we moeten er zelf vaak bij kunnen, en de kosten om een extra ruimte in te richten en deze afsluitbaar te maken overstijgen ons budget...

Aldus sprak ik.

Pagina: 1