Ik heb wel eens dat ik mijn computer een nieuwe frisse windowsinstallatie wil geven
Nou maak ik sinds ik windows 2000 heb gebruik van het NTFS, maar daar kan ik in DOS niets mee. wat is namelijk het probleem: als ik een wil herinstalleren wil ik dat 'schoon' doen, dus meestal formatteer ik. maar aangezien mijn (software/mp3/divx) archief nogal groot is, heb ik geen zin meer om dat steeds naar een andere computer via ons thuisnetwerk te kopieren. nu kan ik ervoor kiezen om niet te formateren en toch een schone installatie te doen, maar dan wordt de windows folder iets van 'windows.000' en met de profielen gaat het dan ook niet helemaal goed aangezien de oude profielen er nog staan dus dan wordt de mapnaam van het profiel 'breepee.000'. Dat geeft weleens problemen en bovendien vind ik het gewoon niet netjes
nu wil ik dus vanuit de console gewoon de windows/programfiles/documents and settings mappen hernoemen/verwijderen zodat ik er geen last meer van heb. Als ik windows 2000/xp op een fat schijf installeer gaat dat prima met mijn oude windows98 opstartdiskette. maar als ik een NTFS-schijf heb niet
dus dacht ik slim te zijn en gewoon de recovery console te gebruiken, maar dat werkt dus ook niet. ik heb je juiste rechten, maar het werkt niet. nu is er wel zoiets als ntfsdos, maar de gratis versie kan niet schrijven en ik heb geen 1337-w4r3z-skillzzz dus dat werkt ook niet.
Om een lang verhaal kort te maken: hoe verwijder ik de "windows", "progra~1" en "docume~1" mappen op een NTFS-schijf?
Om een lang verhaal kort te maken: hoe verwijder ik de "windows", "progra~1" en "docume~1" mappen op een NTFS-schijf?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos