Stel AvP3 wordt gemaakt: welke ontwikkelaar en Engine?

Pagina: 1
Acties:

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Schuey schreef op 04 September 2002 @ 16:16:
ligt het nu aan mij of leest iedereen de openingspost maar half door :? AVP is toch niet echt het verhaal van predator. Wat Mr. Z bedoelt is gewoon het spel dat je laat meespelen in de film lijkt me. En dat het niet helemaal de film volgt lijkt me vrij duidelijk. En dan zou ik het zelf nog het liefst zien draaien op de UT 2003 engine hehe :9~
Kijk, hier kan ik me gedeeltelijk bij aansluiten: de Unreal engine heeft gewoon een absurd goede engine en kan heerlijk strakke textures trekken (ideaal gecombineerd met photo-mapping ala max payne), kan strakke licht effecten doen (ook erg handig voor een spel zoals dit... Daarnaast erg sterk in zowel buiten als binnenlocaties.

In het topic wat ik op de fora van AvPnews.com gaat men alleen liever blind af op de Doom3 engine, zonder ALLE andere opties ook maar een blik te gunnen:

AvP3 engine discussie op avpnews.com forum

Alle engines die ik AvP-waardig acht heb ik daar behandeld/gepost,
dus lees die svp eerst even voor je hier begint te roepen...

Maar nu het woord aan jullie
Voordelen, nadelen, mod-mogelijkheden, systeemeisen, ontwikkelingsteam, ontwikkelings tijd etc...

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
*hint hint*

www.avpnews.com

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

De faq schreef:
Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
;)

En engine? Ontwikkelaar? Maakt mij eigenlijk weinig uit zolang ze hun taak maar goed doen :) Graphics liever wat minder dan 'super geweldig prachtig uber' mooi en wat meer aandacht aan de gameplay (wat bij AvP wel goed zat tot nu toe dacht ik)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
AvP1 was zeer goed uitgewerkt qua gameplay vind ik, verhaal wat minder ;)

aangezien we geen bugs willen in het lopen op de muren zoals in AvP2 opteer ik voor een engine met redelijk sobere omgevingen, maar wel scherpe textures, de modellen zelf mogen wel high poly zijn :)

ik ergerde mij dood als ik voor de zoveelste keer opeens achterstevoren stond of gewoon van het plafond viel als alien in AvP2, de Predator was ook veel te makkelijk :(

ook de lampen die stuk konden in AvP1 waren veel leuker om dan de verschillende viewmodes te gebruiken

geef mij dus maar Rebellion :P

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Koetjeboe schreef op 20 January 2003 @ 17:08:
[...]

[...]

;)

En engine? Ontwikkelaar? Maakt mij eigenlijk weinig uit zolang ze hun taak maar goed doen :) Graphics liever wat minder dan 'super geweldig prachtig uber' mooi en wat meer aandacht aan de gameplay (wat bij AvP wel goed zat tot nu toe dacht ik)
Tjah, ik kom via tweakers via fok weer terug bij tweakers, dus het beleid wil nog wel eens veranderen ;)

Graphics dragen wel bij aan de sfeer natuurlijk, AvP2 zit daar NET naast de plank (en dan blijft het nog wel een leuk spel hoor), dus een beetje leuke engine kan geen kwaad... Verder mag de aandacht wel eens uitgaan naar MP missies (of ze laten het door een apart bedrijf doen, ala RTCW (waar MP alleen beter was dan SP), sfeer, film-correctheid en deze keer niet teveel "verzonnen" dingen erbij betrekken, want dat komt de geloofwaardigheid als film-wannabe-spel natuurlijk niet ten goede... (daar ligt meteen mijn vrees voor de film van AvP, te worden geregisseerd door Paul Anderson, juist jah, van Resident Evil, Mortal Combat en Event Horizon)

Rebellion heeft het voorlopig te druk met hun 2000AD licenties om daar leuke spellen uit te draaien, dus die zien we niet meer terug. Misschien wel onderdelen uit AvP natuurlijk ;)

www.avpnews.com

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
skullsplitter schreef op 20 January 2003 @ 17:34:
[...]

Tjah, ik kom via tweakers via fok weer terug bij tweakers, dus het beleid wil nog wel eens veranderen ;)

Lees de FAQ dan :/
Laat het iig niet weer gebeuren :)

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
M@NIC schreef op 20 January 2003 @ 17:58:

[...]

Lees de FAQ dan :/
Laat het iig niet weer gebeuren :)
kijk, das nou NET waarom ik naar Fok ben gegaan: minder gegil om niets...

Tuurlijk isset vervelend als er meerdere topics worden geopend, maar oude "kicken" mag ook niet... Najah, boeien

hier nog wat leuks :)

Some more Far Cry screens (just to show the engine at work, don't mind the design )

http://www.worthplaying.com/article.php?sid=5202

http://farcry.daddeltreff.de/index....ite=screenshots

and a X-Isle build of that engine can be found at
ftp://ftp.gamesdomain.co.uk/pub/movies/gd/xidino.wmv (16 MB download)

[Edit]
BTW, kon je het predator custom design project niet gewoon even verplaatsen naar webdesign & graphics?

[ Voor 9% gewijzigd door skullsplitter op 20-01-2003 18:34 ]

www.avpnews.com

Pagina: 1