Storing op TFT met DVI in DOS-lage resoluties

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Een beetje een vreemd geval: op een Belinea 101740 TFT heb ik in lage resoluties (DOS schermen ed) rare storing in de vorm van flikkerende streepjes lopen. Zodra Windows XP is opgestart een haarscherp beeld en geen enkele vorm van storing. Het is alleen als ik op DVI werk en met een analoge kabel geen probleem. Ook een andere DVI kabel of videokaart gaf geen oplossing.

Enige suggesties?

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Kloppen refreshrate en resolutie wel bij DOS scherm?

Verwijderd

wat meer specs zou ook handig zijn....
video kaart?.....
welke res?.....
etc.....

ik weet wel dat de radeon 9000 dat probleem ook heeft vage streep in het midden en zodra je in windows komt is alles normaal.......

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Goodielover schreef op 20 januari 2003 @ 17:12:
Kloppen refreshrate en resolutie wel bij DOS scherm?
Ik zou niet weten hoe je de resolutie kan wijzigen voor het opstarten van windows. In de BIOS vind ik ook geen opties helaas.
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 17:17:
wat meer specs zou ook handig zijn....
video kaart?.....
welke res?.....
etc.....

ik weet wel dat de radeon 9000 dat probleem ook heeft vage streep in het midden en zodra je in windows komt is alles normaal.......
Videokaart is een XFX GF4Mx440, resolutie in windows is uiteraard 1280x1024 (monitor native res) en geeft dan geen problemen. Alleen het beeld van opstarten tot windows is gestoord.

[ Voor 48% gewijzigd door superduper op 21-01-2003 08:19 ]

Verwijderd

dit is normaal.
een TFT monitor is meestal geoptimaliseerd voor een vast resolutie (anders dan een CRT die in elke resolutie even goed is, mits ondersteund)

DOS of bv het win2k startup scherm zien er gewoon niet uit op een TFT monitor

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Kan je voor bij je scherm niet instellen dat hij het niet beeldvullend maar normaal moet weergeven. Misschien dat dat helpt. (Op mijn tft kan dat iig wel)
Pagina: 1