[XP]Verkeerde processorsnelheid weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51
Ik draai op m'n laptop (Acer Aspire 1304) Windows XP SP1 met alle updates die er zijn.
Maar er is 1 'probleempje'
Wanneer ik kijk in het configuratiescherm bij systeem staat er dat ik een
mobile AMD Athlon XP 1800+ heb (dit klopt nog)
Maar dan komt vervolgens staat eronder dat die op 600 MHz draait (soms op 495)
Ik heb van de Acer site alle driver updates gedownload, maar dat hielp niets.
Ik weet ook niet of het uitmaakt dat er 600 MHz staat, maar het lijkt zo raar en misschien verbeeld ik het mij maar, maar hij is ook wel langzaam (in vergelijking met m'n desktop (P3 600MHz))

Weet iemand hier iets wat ik nog kan doen om er een normale waarde te krijgen?
(Ik heb nog niet in de search gekeken, omdat ik niet weet hoe ik dit moet omschrijven om een zinnige hit te krijgen)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:59
Waarschijnlijk draait ie in een energie zuinige modus..

Volgens mij moet ie wel opschakelen als je em 100 % belast, anders moet je even in de bios settings kijken of daar iets staat van energiebeheer (misschien kan het ook wel bij windows energiebeheer, maar ik heb geen laptop dus ik kan niet kijken wat normaal is)

Strava

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Na een BIOS-update wordt de FSB vaak teruggezet op 100 terwijl dat 133 moet zijn (bijvoorbeeld), en de multiplier wordt dan ook omlaaggeschroefd (soort "veilige modus"). Dus handmatig in je BIOS de juiste waarden terugzetten zou moeten helpen. Waarschijnlijk heeft ie nooit op 1800 MHz gedraaid :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mailyourmom op 20-01-2003 17:33 ]

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:11
Mailyourmom schreef op 20 januari 2003 @ 17:32:
Na een BIOS-update wordt de FSB vaak teruggezet op 100 terwijl dat 133 moet zijn (bijvoorbeeld), en de multiplier wordt dan ook omlaaggeschroefd (soort "veilige modus"). Dus handmatig in je BIOS de juiste waarden terugzetten zou moeten helpen. Waarschijnlijk heeft ie nooit op 1800 MHz gedraaid :)
Eh, een 1800+ hoort ook niet op 1800 MHz te lopen...

En als ie i.p.v. 133x11,5 (1,53 GHz) op 100x11,5 loopt, heb je 1150 MHz, dus waar komt die 600 dan vandaan?

Dus het antwoord wat je geeft, klopt van geen kant.

[ Voor 3% gewijzigd door Saekerhett op 20-01-2003 17:57 ]

Verwijderd

Ik ga ook voor de energiebesparende mode.... Kijk eens of je daar iets kunt vinden om hem "op volle toeren" te laten draaien...

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Rekenen is nooit mijn sterkste kant geweest... :/

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Plug hem eens in het stopcontact. Dan zul je zien dat hij op 1533 Mhz draait. Dit is Powersaving.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51
Ik heb hem altijd in het stopcontact (bijna altijd dan)
Maar ik ga zometeen wel ff in de BIOS kijken (kon er volgen mij alleen de boot-order aanpassen :P ), of ergens in windows kijken.
Hij heeft idd nog nooit op z'n normale snelheid gedraaid :'(

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

ja beetje oud topic maar ik heb hetzelfde probleem en die link zegt dus dat het powernow is maar hoe zet je die onzin uit, want als ik meer als 100 % cpu heb gaat mijn cpu ook niett hoger Heb een 2500+ mobile erin en geeft dan iets van 1,5 Ghz aan,,

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 22:18 ]

Pagina: 1