Ik heb hier een Nokia TV staan met een ITT Digivision beeldbuis erin. Het probleem bij deze Tv is dat groen heel erg overheerst. Kent iemand dit probleem misschien komt het vaker voor? (niet alleen nokia). Is het goedkoop te maken ?
heb het een keer bij een monitor gehad.
was toen iets met de buis/electronica mis.
Je kan m t besten ff wegbregen naar een fatsoenlijke reparateur.
was toen iets met de buis/electronica mis.
Je kan m t besten ff wegbregen naar een fatsoenlijke reparateur.
ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)
Dit is zeker niet goedkoop te maken. 'tKan heel goed dat je beeldbuis is versleten!!
Als het een oudere tv is kan je het zelf soms een beetje bijstellen, je zal dan wel de achterkant los moeten halen.
Bij mijn oude philips (ongeveer 7 jaar oud) kon ik aan de achterkant op de "main" printplaat schroefjes ontdekken waar R G B (oid) bij stond, via die schroefjes kon ik de kleuren wat bijstellen. Markeer wel je beginpunt anders wordt het niets.
Het is trouwens een tijdelijke oplossing, want binnen een half jaar is hij weer groen en dat duurt net zolang totdat je niet meer kunt bijstellen.
Bij mijn oude philips (ongeveer 7 jaar oud) kon ik aan de achterkant op de "main" printplaat schroefjes ontdekken waar R G B (oid) bij stond, via die schroefjes kon ik de kleuren wat bijstellen. Markeer wel je beginpunt anders wordt het niets.
Het is trouwens een tijdelijke oplossing, want binnen een half jaar is hij weer groen en dat duurt net zolang totdat je niet meer kunt bijstellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 21-01-2003 01:18 . Reden: typo's ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Niet alle tv's hebben die potentiometers op de beeldbuis print.
Soms wil het wel eens voorkomen dat 1 van die 3 grote weerstanden in de rgb versterkers is verlopen.
In jouw geval zou het kunnen zijn dat die van het groenen versterker voor het groene kanon is verlopen.
Gewoon die met de rode versterker omwisselen en je weet het.
Mocht je die potentiometers wel hebben dan kun je het beste gewoon een wit beeld gebruiken van bv een camera met een a4 tje of je tv-out gebruiken met bv de url balk als echt witte referencie.
Of gewoon op het zicht.
Oude tv's verkleuren vaak als de beeldbuis aan zijn einde raakt.
Er zijn nog meer mogelijkheden maar dat gaat ff te ver.
Soms wil het wel eens voorkomen dat 1 van die 3 grote weerstanden in de rgb versterkers is verlopen.
In jouw geval zou het kunnen zijn dat die van het groenen versterker voor het groene kanon is verlopen.
Gewoon die met de rode versterker omwisselen en je weet het.
Mocht je die potentiometers wel hebben dan kun je het beste gewoon een wit beeld gebruiken van bv een camera met een a4 tje of je tv-out gebruiken met bv de url balk als echt witte referencie.
Of gewoon op het zicht.
Oude tv's verkleuren vaak als de beeldbuis aan zijn einde raakt.
Er zijn nog meer mogelijkheden maar dat gaat ff te ver.