Toon posts:

balken door tvbeeld door internet...

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey tweakers....

ik heb een beetje een dringende vraag!!! :?

ik woon met meerdere mensen in 1 huis zegmaar soort studentenhuis.. maar dan heb ik mn eigen ingang alles... nou heb ik dus sinds een tijdje chello aangeschaft... werkt allemaal perfect.. lekker snel etc.. maar nu kwamen de buren dus klagen in het huis dat er balken door het beeld verschijnen... tis nu dus zo dat wanneer ik online ben (vrijwel de hele dag) en naarmate ik meer activity heb dat er door het tvbeeld steeds meer grijze balken komen!!

Weet hier iemand een oplossing voor??? moet et zo snel mogelijk zien op te lossen vanwege pissige buren O-)

de situatie is dus zo dat op de hoofdkabel mijn internet zit(vanwege dat chello niet doot versterkers heen kan komen) en van daaruit een splitsing naar enkele versterkers die het tv beeld verdelen over de rest van de tv' s int huis.. onze eigen tv die op de splitsing zit van ons internet heeft dus geen last van balken maar alles wat daarachter komt na de versterkers dus wel!!

ik hoop dat iemand hier snel een oplossing voor heeft! en alvast bedankt!!
groetjes arjan...

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zet jezelf dan op de laatste splitsing!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 10:41
Mijn moeder krijgt ook op der kamer als ze met laptop op bed zit met wifi strepen op beeld daardoor..
:(

• juroz1980
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07-2025

juroz1980

Flex

Ik heb het zelfde probleem thuis. wat je kan proberen is de kabel versterker er tussen uit te halen en je buren ook. lukt dit niet is dit voor je buren gewoon pech hebben natuurlijk;)

• juroz1980

juroz1980

Flex

Hoe kan je trouwens het beste bij chello onder het contract uit komen??? iemand een idee?

Ik zelf had dus die storing want die is bij ons best wel erg en ik kan gaan zeuren over dat de upload langzamers is dan ISDN en dan lieg ik ook geneens!!

kan ik hiermee onder het contract uitkomen?

Verwijderd

Topicstarter
achteraan zetten helpt nie chello komt nie door de versterkers heen...
maar ik heb de monteur gebeld die me aangesloten had en die weet et zelfs nie :? maar hij zei dat et misschien kwam door reclame die der doorheen komt en dat ik iets van pop up shit moet downloaden ... iemand hier meer verstand van?

en anders moet ik maar gwoon ff een storing melden bij chello zelf ofzo/...

• juroz1980

juroz1980

Flex

Hij liegt, dat slaat echt helemaal nergens op... het is gewoon als je download met meer dan 2kb/s dan komt de storing al.... ik hoop echt dat ik hiervoor het contract kan verbreken

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Maar dat is toch jouw probleem niet dat zei strepen krijgen, daarvoor moeten zij bij Chello zijn in hun geval dus UPC, en niet bij jouw!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Nah mensen volgens mij is de kabelmaatschappij er verantwoordelijk voor dat er fatsoenlijk beeld je huis binnenkomt. Wat er daarna mee gebeurd (in dit geval dus vern**kt) is niet hun verantwoordelijkheid. Het probleem ligt duidelijk bij het kabelmodem. Het lijkt dus aan Chello om dit op te lossen.

Maar... Het beeld op je eigen TV doet het prima... Alleen het beeld na de versterkers doet het niet goed. Daar gaan ze een punt van maken. Aangezien ze echter zelf aangeven dat de modem voor de versterkers geplaatst moet worden zou het modem wel in combinatie met versterkers moeten werken. Het is dus toch naar mijn mening aan Chello zijn om dit op te lossen (in de oude situatie, voor de modem, werkte alles immers). Een oplossing zou eventueel een andere, betere, versterker kunnen zijn of evt. het plaatsen van filters op de kabel lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
jah maar et ligt anders ik heb et door hun gang aan moete legge met die monteur de hoofdaansluiting zit nie bij ons... tis een soort studentenhuis met meerdere mensen... en ze hebben et sinds ons internet dus vinden ze ook dat wij et op moeten lossen... en moeilijk doen werkt nie ech want hun kunne boven zo ons deruit trekken :(

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ok, Jullie hebben dus 1 gedeelde aansluiting. Wat je moet doen is de splitter / modem (ik weet niet hoe dat zit bij kabel) bij de hoofdaansluiting waar de kabel binnenkomt moet plaatsen. Dat is ws. beneden in de meterkast. Dan zou het probleem weg moeten zijn :)

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
goede versterkers zitten er al op 2 of 3 zelfs die afsplitten naar elke verdieping vant huis.. dat zit wel goed het beeld is ook perfect van kwaliteit !! en versterkers regelen alleen kwaliteit neem ik aan .. het is echt alleen als wij downloaden of wat activity verrichten dat er balken door et beeld komen!! .. naja ff chello bellen sturen ze maybe een monteur alleen 1 probleem als je de verkeerde treft wilt ie je nie helpen omdat et een studentenhuis is :( verneukte chello!!!

Verwijderd

Topicstarter
dat zit het juist al het is al gesplitst vanaf het hoofdsignaal ...komt bij ons op de begane grond binnen ... zou misschien NOG een versterker helpen/??

Verwijderd

UPC is verantwoordelijk voor een signaal wat voldoet aan ongeveer 63 dBuV. Dit signaal komt binnen op een AOP. Dit is meestal een opbouwdoosje met tras 10, 11 weet ik zo niet. Alles wat daarachter komt is voor de klant zijn verantwoording.

Jij zal het helaas inderdaad zelf moeten oplossen. Wat is het aantal aansluitingen? Hoeveel versterkers worden er gebruikt? Kun je niet alles met een retourgeschikte versterker aansluiten? Is de verdeler goed afgeschermd? De 2 uitgangen zouden elkaar niet mogen beinvloeden.

Je hebt ook regelbare versterkers waarmee je optimaal resultaat kan behalen. Zeker in combinatie met een kabelmodem. Je zou een versterker bij het AOP kunnen zetten. Goeie c12 naar jouw kamer en daar WCD'tje monteren. En dan de rest van de aansluitingen aan de versterker hangen.

Dit zou prima kunnen als het studentenhuis niet al te groot is.

Verwijderd

Topicstarter
nou volgends mij zitten er al hele goede versterkers op!! per verdieping 1 die alles perfect afsplitst naar de kamers ... alles was hiervoor ook perfect mooi beeld etc ook als we internet niet gebruiken ist perfect .. zou et misschien ook kunnen liggen aan de afstand tussen de plek waar de hoofdkabel binnen komt en het modem? dit is nml iets van 10 meter! zit flink wat kabel tussen.. zou et helpen als we de modem dichterbij plaatsen?

Verwijderd

het is nog erg onduidelijk hoor wat waar zit.

julie hebben julie tv's en internet op 1 hoofdkabel?
de hoofdkabel komt binnen en als ik het goed begrijp word hij daar gelijk al gesplitst naar modem en de rest van de tv's?

Verwijderd

Als het kwalitatief goeie coax is die goed is afgeschermd kan dat prima. Maar ik zou zo'n retourgeschikte versterker rechtstreeks bij het aop plaatsen zonder verdeler en daar het signaal verder aftappen.

Bij het aop heb je nu een tweeweg verdeler waar je aan een de versterker hangt en de andere kant gaat naar jou. Ik vraag me af of deze verdeler goed is afgeschermd. Ik zou die situatie aanpassen.

Hoeveel verdiepingen en hoeveel kamers per verdieping?

Verwijderd

Topicstarter
3 verdiepingen en de kelder daar zitten wij... met denk zon 5 tv' s per verdieping ze hebben der nie allemaal 1 ... mjah en kelder maar 3 en zolder 2 gloof ik als ze al een tv hebben .. dus schat zo' n 15 tvs in totaal... maareh chello komt dus niet door een versterker heen met zn signaal dus dan kan ik de versterker toch niet meteen bij het aop plaatsen?
het is dus zo dat de hoofdkabels ergens op begane grond bij mijn bovenbuurman in zijn kamer binnenkomt hij heeft als eerste een kastje en denk dat daarbinnenin een splitsing is gemaakt die doorgaat naar de kelder achter mij daar zit een goede versterker die onderverdeeld naar de verdiepingen,... ik heb dus mijn internet op dat eerste kastje gezet met zon upc blokje 1 kant voor mijn en zijn tv ( die hebben nergens last van ) en de andere voor mijn internet .. vanaf in het kastje gaat het dus door naar de rest( de probleemgevallen)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maak ff een tekeningetje in Paint anders, dat maakt alles duidelijk.

Verwijderd

Is dat kastje bij jouw buurman niet gewoon een rijgdoos? Deze worden niet aangeraden tegenwoordig. Vooral met al de interactieve mogelijkheden op de kabel. Een rijgdoos geeft ook meer demping dan normaal.

Verder moet een CAI aansluiting in stervorm (Dit lukt natuurlijk niet altijd) worden aangesloten. En dat is dus niet het geval als ik dat van jou zo lees. Die rijgdoos moet daar weg. Er moet direct bij de binnenkomende kabel een retourgeschikte versterker staan die alles verder verdeelt. En dat gaat prima lukken.

En je kabelmodem gaat prima werken met een versterker zolang er maar een actief retour signaal mogelijk is via zo'n versterker.

Verwijderd

Topicstarter
ok dus dat doosje weghalen daar en een goede retourversterker plaatsen... hoeveel gaat zo' n ding ongeveer kosten? en k zal eerst ff vragen aan die buurman of dit nie al een retourversterker is!!

Verwijderd

Zo'n retourgeschikte versterker is niet zo goedkoop. Je hebt ze wel in de prijsklasse van 80 a 100 euro.

Ik denk niet dat je al een retourgeschikte versterker hebt. Zeker als die installatie er al een tijd ligt. De monteur had daarom ook het modem voor de versterker geplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
maar kan ik zekerheid hebben dat als ik em aanschaf dat et ook zeker gaat werken!!! want et is nie weinig..

Verwijderd

Dat zal prima werken omdat je de apparaten met actief retour signaal voor alle andere apparaten gaat aansluiten natuurlijk.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:07:

[..]

En je kabelmodem gaat prima werken met een versterker zolang er maar een actief retour signaal mogelijk is via zo'n versterker.
Hier zeg je iets wat niet waar is helaas... Als je in je binnenhuisinstallatie een versterker gaat gebruiken met een actief retourpad, kan dat zelfs een reden zijn voor UPC om je acuut af te sluiten...

Het probleem van een versterker met een actief retourpad is nml. dat alle rotzooi ook versterkt het CAI-net opgestuurd wordt. En geloof mij, er komt flink wat rotzooi (lees ruis) terug van de zogenaamd "goed aangelegde" binnenhuisinstallatie's, zeker als ze zo complex worden als in een studentenhuis...

Je mag wel een retourgeschikte versterker gebruiken, maar deze moet een passief retourpad hebben...
Nu is het natuurlijk niet zo dat er binnen 10 minuten een monteur bij je op de stoep staat als je een versterker gaat gebruiken met een actief retourpad, maar als je daarmee overlast gaat veroorzaken, (als in een complete Teralink oid bijna platgooien), dan worden er zeker maatregelen getroffen...

Om even terug te komen op het probleem wat de topicstarter heeft:

Dat is een bekend probleem, en is heel eenvoudig op te lossen, danwel zelf, danwel door UPC...

Het probleem wat je waarschijnlijk hebt, is dat de versterker(s) die je nu gebruikt waarschijnlijk niet echt van heel goede kwaliteit zijn, dat wil niet zeggen dat ze niet geschikt zijn om je CAI-signaal wat op te krikken, maar ga je ze gebruiken in combinatie met retoursignalen (een kabelmodem dus), dan geven ze waarschijnlijk problemen...

Dat komt omdat ze waarschijnlijk gewoon simpelweg alles van 0-900 Mhz versterken...

De retourband die je modem gebruikt zit ergens tussen de 0-65 Mhz...

Wat je dus eigenlijk op je tv ziet, zijn de signalen die je modem terugstuurt...

Die signalen gaan nml. terug het CAI-net op, maar ook die versterker in... Je kunt die signalen nml. niet sturen... ;)

Simpel rekensommetje, je modem stuurt ong. 100 dBuV uit, jou versterker versterkt dat signaal tot ong. 115 dBuV, je verliest er weer 5 door een lengte kabel, en komt dan met 110 dBuV op je ingang van je televisie... Terwijl je televisie daar maar ongeveer 58-70 dBuV verwacht...

Je ziet dan op je tv dus de spiegelfrequentie's van die 0-65 Mhz, omdat dat signaal dus veel te hard op je ingang staat...

Dat kun je dus heel eenvoudig oplossen door op de kabel die naar je binnenhuisinstallatie gaat een zogenaamd retour-filter te zetten... Dit filter spert alle signalen van 0-80 Mhz, en je bent van het probleem af...

Mijn advies, bel UPC, en zorg dat er een mannetje komt die dat voor je regelt... ;)

Edit: Een foto van een retour, of ook wel sperfilter genaamd gevonden!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/retourband.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Mark_640 op 21-01-2003 02:08 ]

Verwijderd

Bedankt voor de toelichting..

Je hebt gelijk wat betreft de versterking van het retour signaal. Dit moet natuurlijk niet versterkt worden, mijn fout. Zo'n modem past zichzelf aan tot 58 dBmV. Dit gebeurd na het vinden van de downstream freq. De upstream freq wordt dan meegezonden en dan begint het modem op een bepaalde sterkte te zenden. Als de controller reageert is het signaal sterk genoeg en stelt het modem zichzelf daar op in.

Wij hadden hierover eerder al eens een discussie. Maar het werkt dus wel als volgt en niet anders. Een modem gaat sterker zenden naarmate er een grotere demper geplaatst wordt in het WC. Men wil de modems gewoon op een bepaalde retoursignaal sterkte hebben. En soms komt het dus voor dat zo'n modem weinig weerstand ondervind op de weg terug waardoor zo'n signaal wel 25 dBmV kan zijn. En men wil het zo rond de 40 dBmV hebben. Dan gaan ze berekenen wat voor grotere demper er geplaatst moet worden om dit te realiseren. Het modem ondervind dan meer weerstand bij het communiceren met het headend. Hierdoor zal het sterker gaan zenden.

Maar dat er een rijgdoos geplaatst is en daarachter maar het hele zwikkie verder gedumpt is, is ook niet echt volgens de norm. CAI monteurs van ons verwijderen rijgdozen altijd. Ook vanwege de extra demping en omdat het niet nodig is als er apparatuur aanwezig is wat een retoursignaal genereert.

Verwijderd

balken op het moment dat jij je pc aanzet of whatever ? Horizontaal ? Horizontale balken == brom.
Brom ontstaat bijna altijd in een (slechte/defekte) voeding.

Ik zou het zo checken : tv aan, rest uit c.q. afkoppelen. Balken dus(?) weg.
1 voor 1 bijschakelen of aanzetten, en kijken of de brom / balken terug komen.

blijkt source = pc then change power supply of ontkoppel de zaak voor lage frequenties.

Verwijderd

Topicstarter
dit klinkt eindelijk als de verlossende oplossing :) alleen ben ik bang dat UPC moeilijk zal doen ... dit vanwege dat een gewone monteur het officieel nooit bij ons een studentenhuis zou aansluiten ... en wij dus wel het geluk hadden en een aardige monteur hebben getroffen... het lijkt mij handiger en sneller om het zelf te doen maar dat filter moet dan op de hoofdkabel van UPC worden aangesloten? zou je misschien een complete detailbeschrijving kunnen geven van de handelingen die ik dan moet uitvoeren?

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Je moet je modem plaatsen bij de eerste wandcontactdoos, deze zit of in je meterkast, of in je woonkamer...

Daar zet je een splitter op, waarvan 1 uitgang naar je kabelmodem gaat, en de andere uitgang gaat naar de rest van je installatie...

Het filter plaats je dan op de uitgang van je verdeler die naar je installatie gaat...
Niet op de uitgang die naar je modem gaat, want dan doet je modem het niet meer... ;)
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 03:09:
Bedankt voor de toelichting..

Je hebt gelijk wat betreft de versterking van het retour signaal. Dit moet natuurlijk niet versterkt worden, mijn fout. Zo'n modem past zichzelf aan tot 58 dBmV. Dit gebeurd na het vinden van de downstream freq. De upstream freq wordt dan meegezonden en dan begint het modem op een bepaalde sterkte te zenden. Als de controller reageert is het signaal sterk genoeg en stelt het modem zichzelf daar op in.

Wij hadden hierover eerder al eens een discussie. Maar het werkt dus wel als volgt en niet anders. Een modem gaat sterker zenden naarmate er een grotere demper geplaatst wordt in het WC. Men wil de modems gewoon op een bepaalde retoursignaal sterkte hebben. En soms komt het dus voor dat zo'n modem weinig weerstand ondervind op de weg terug waardoor zo'n signaal wel 25 dBmV kan zijn. En men wil het zo rond de 40 dBmV hebben. Dan gaan ze berekenen wat voor grotere demper er geplaatst moet worden om dit te realiseren. Het modem ondervind dan meer weerstand bij het communiceren met het headend. Hierdoor zal het sterker gaan zenden.
Dat klinkt al logischer dan wat je de vorige keer zei... ;)

Dan werkt het in jullie regio toch anders, hier in Brabant gebruiken we regelbare retourversterkers, waardoor we dus niet moeilijk hoeven te doen met de juiste verzwakker-waarde plaatsen in een WC danwel LC...

Dat ze de modems idd op 40 dBmV willen hebben kan kloppen... Dat is ongeveer 100 dbuV... Ik reken altijd in dBuV... ;)

Als modems lager zenden, zeg idd 25 dBmV (85 dBuV), dan kan het voorkomen dat de signalen wegzakken in de ruis als er wat mis gaat... Op het moment dat je kunstmatig je uitstuurniveau's hoog houdt, wordt dat risico veel minder... Het zal dan trager gaan werken, maar je houdt wel verbinding, terwijl als je lager zou uitsturen, je modem al stond te knipperen...

[ Voor 70% gewijzigd door Mark_640 op 21-01-2003 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog ff een vraagje!! ik ben nu al een paar weken op zoek naar zo' n retourfilter!! maar zelfs de meest uitgebreide elektro zaak heeft ze niet.... ze vinden het allemaal geen vreemd verhaal .. maar verkopen die dingen gwoon nergens los... dus weet iemand hier waar ik ze kan krijgen ??

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:47
Mark_640, dat wou ik dus OOK gaan zeggen aan het begin van het topic maar toen las ik dus jou verhaal.

nothing more to add :)

I want to live forever, so far.. so good.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 12:01:
nog ff een vraagje!! ik ben nu al een paar weken op zoek naar zo' n retourfilter!! maar zelfs de meest uitgebreide elektro zaak heeft ze niet.... ze vinden het allemaal geen vreemd verhaal .. maar verkopen die dingen gwoon nergens los... dus weet iemand hier waar ik ze kan krijgen ??
Als je nou hier in de buurt woont (omgeving Eindhoven) kan ik misschien iets voor je betekenen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik woon in omgeving arnhem...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
LEEN een versterker van een van de studenten, en plaats deze bij de buren. Is het daarmee opgelost, dan trek je de huis-spaarpot open en koop je een versterker voor ze :)

Verder vindt ik dat UPC ook maar eens moeten komen kijken..... zij behoren te weten hoe kabel televisie fatsoenlijk aangelegd dient te worden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Mark_640

Mark_640

In my memory

maartena schreef op 10 februari 2003 @ 20:44:
Verder vindt ik dat UPC ook maar eens moeten komen kijken..... zij behoren te weten hoe kabel televisie fatsoenlijk aangelegd dient te worden.
Dat is waar, maar zij zijn niet verantwoordelijk voor wat er in jouw binnenhuisinstallatie allemaal tussen zit...

@pr0zaX:

Ik wil er wel een opsturen met de post als je interesse hebt?? Mail me ff, regelen we het verder daar... ;)

Verwijderd

nieuwe splitter aanvragen kan het probleem ook oplossen... had hier met chello ook die klachten. kreeg een nieuwe splitter en voila probleem over...
Pagina: 1