Toon posts:

Ongewenste beller

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik word al een hele tijd lastig gevallen door een idioot die me de hele tijd opbelt. Dan neem je op en dan zeggen ze niks je kent het wel...
Alleen dit is nu al 2 weken zo ongeveer 3 keer per dag !!!
Is er een manier (behalve nummermelder) om het telefoonnummer te achterhalen?

If u know I praise you
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

De telefoon doorschakelen naar de politie, meestal geeft dat al genoeg schrikeffect voor zo'n figuur om te stoppen met die kinderachtige acties.

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
gewoon je provider opbellen die kunnen je een formulier opsturen, zodat zij kunnen achterhalen wie het is. (bij kpn in ieder geval)

Deze persoon krijgt dan een waarschuwing en als het na een half jaar nog niet over is, kun je weer zo'n onderzoek laten uitvoeren en dan krijg je zelf ook het nummer van die persoon.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-12 16:24
En de mensen die je wel gewoon willen berijken dan? Of zie ik iets over het hoofd?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

zal wel weer zo'n zielig kindje zijn... of doorschakelen naar je mob, daar zit ook een nnummer melder op:)

• Sanchezzz
  • Laatst online: 13-11 14:44
Same here, ik heb dat ook sinds een tijdje dat iemand me steeds belt en dan niks zegt.
Op de nummermelder staat netjes Prive---- dus daar heb ik ook niks aan.
Maar ondertussen word ik er wel schijtziek van.

Maarja het is gelukkig zijn/haar telefoonrekening 8)7

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 15:44:
De telefoon doorschakelen naar de politie, meestal geeft dat al genoeg schrikeffect voor zo'n figuur om te stoppen met die kinderachtige acties.
Lol, dit vind ik wel een goeie :P

@iMartien

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

hahaa, das een strakke actie. (helaas ziet de politie dan jouw nummer en niet van de persoon die belt.)

maar wat je verder kan doen.
alle keren dat je gebelt wordt datum en tijdstip opschrijven.
en naar de telecomprovider bellen dat je wordt lastig gevallen.
je weet niet welk nummer het is, maar wel de tijdstippen.
en vragen of ze dat nummer kunnen blokkeren.
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 15:45:
zal wel weer zo'n zielig kindje zijn... of doorschakelen naar je mob, daar zit ook een nnummer melder op:)
dan krijg je dus je eigen nummer in je display te zien, en niet het nummer van de persoon die belt.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 20-01-2003 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah want om me eigen nummer nu naar de politie te sturen :S

Als ie weer belt dan bel ik KPN

Verwijderd

Chimera schreef op 20 januari 2003 @ 15:45:
En de mensen die je wel gewoon willen berijken dan? Of zie ik iets over het hoofd?
Anders gewoon zelf opnemen met 'politie district Gelderland' ofzo. :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar als dan een "normaal" persoon belt die heeft dan iets van *gluck* ff slikken

Verwijderd

Topicstarter
Weet je... Ik zeg gewoon als ze/hij weer belt... wacht maar ik schakel je wel even door en dan de 'politie district Gelderland' trick.... Sweet eh

Verwijderd

damster schreef op 20 januari 2003 @ 15:46:
hahaa, das een strakke actie. (helaas ziet de politie dan jouw nummer en niet van de persoon die belt.)
[..]
dan krijg je dus je eigen nummer in je display te zien, en niet het nummer van de persoon die belt.
Nee hoor, dan krijg je wel degelijk het nummer te zien van de persoon die belt.

KPN kun je inschakelen, maar:

- Dit werkt alleen als de beller via een KPN lijn belt, dus niet via een mobiele telefoon van een andere provider.
- Je krijgt nooit het nummer/adres van de beller, de beller kan dan alleen worden afgesloten meen ik (wat dus niet echt zal helpen omdat jet met een mobiele telefoon verder kunt terroriseren).

Verwijderd

damster schreef op 20 January 2003 @ 15:46:

Helaas....zo makkelijk gaat dat dus niet. Een provider mag niet zomaar nummers blokkeren ...hoe lullig dat ook klinkt. Ik heb precies het zelfde gehad en belde dus op met dat probleem naar de telecomprovider. En dat mochten ze dus niet doen. Alleen .....als hun schriftelijk toestemming krijgen van de politie dat je aangifte heb gedaan bij hun,dat je lastig wordt gevallen .( hmm....gramatica van lik me de .... |:( ) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm god**** ... denk je van ff telefoontje gaan ze weer mauwen van mogen we niet doen... (maatschappij van lik me de ....)

Verwijderd

Je kan het natuurlijk wel altijd proberen. Nooit geschoten is altijd mis.

Wacht....er schiet me net wat te binnen. ( het is namelijk alweer een tijdje geleden)
Er staat me iets van bij dat die telefoniste zei dat ze het alleen mochten blokkeren als die persoon die jou lastig valt bij dezelfde provider zit als jij. Maar daar heb je nu weinig aan, want je hebt geen telefoon nummer

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm misschien ff nummermelder lenen van iemand ofzo...

Verwijderd

Heb je trouwens de beschikking over een fax? Het kan namenlijk ook zo'n automatische faxmailer zijn die gewoon 3x per dag een fax naar je wil zenden en zodra jij opneemt, wacht op de handschake.

Verwijderd

Kan je eigenlijk mensen die nummerweergave van hun toestel uit hebben gezet (zodat er "prive" in je display komt te staan als zij je bellen) met je vaste telefoon blokkeren?

Dit zijn meestal van die irritante bedrijven die iets willen proberen te verkopen. Daardoor heb ik nu echt zoiets van "als je je nummer verbergt, rot dan maar op" :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee heb geen fax :(

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het handigste is (bij een vaste telefoon tenminste en als het aan blijft houden) gewoon de hoorn ernaast te leggen als er weer eens niets gezegd wordt. Laat bij de beller de rekening maar oplopen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm jah maar nog steeds irritant he

Verwijderd

Begint je eigen naam misschien met een A? wil ook nog wel eens gezeik opleveren ivm het per ongeluk opheffen van een toetsenblok.
Daarbij, gewoon laten bellen, heb je niet gewoon een wachtstand ofzo?

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12 12:07
Wat misschien ook wel helpt is gewoon een scheidsrechter fluitje te kopen en de volgende keer dat die irritante persoon je belt keihard door de telefoon fluiten, dan heeft hij/zij in ieder geval een lekkere fluittoon in de oren >:) en misschien houdt ie dan op...

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 16:04:
Mmm misschien ff nummermelder lenen van iemand ofzo...
kopen bij de V&D en dan heb je 2 weken om hem retour te brengen en gewoon geld terug...

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

m@fkeez schreef op 20 januari 2003 @ 15:44:
gewoon je provider opbellen die kunnen je een formulier opsturen, zodat zij kunnen achterhalen wie het is. (bij kpn in ieder geval)

Deze persoon krijgt dan een waarschuwing en als het na een half jaar nog niet over is, kun je weer zo'n onderzoek laten uitvoeren en dan krijg je zelf ook het nummer van die persoon.
volgens mij is dit onzin :O
Dat zou dus betekenen dat je geen recht op privacy hebt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 16:05:
Heb je trouwens de beschikking over een fax? Het kan namenlijk ook zo'n automatische faxmailer zijn die gewoon 3x per dag een fax naar je wil zenden en zodra jij opneemt, wacht op de handschake.
Dan hoor je imho toch die irritante faxtoon?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:33

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 16:29:
[...]

Geen onzin.
Hebben we ook al gedaan.

Belde ongeveer elke dag 15x ofzo iemand naar ons.
KPN bellen, zetten die er een soort nummermelder tussen bij hun ofzo zeiden ze toen (zal nu wel anders gaan) en na 2 dagen belden ze al op omdat we weer 20x gebeld waren ofzo.
Vervolgens hebben ze naar dat adres een waarschuwing gestuurd, aangetekend en al. Op die waarschuwing stond dus ook ons adres en de dag belde een man op om te vragen wat er loos was.
Ik ma gegeven, hele verhaal verteld, die man waarvan de gesprekken dus kwamen had geen idee, hij zou eens vragen.
Minuut erna een of ander stotterend meisje aan de lijn die haar excuses kwam aanbieden :P

Was dus achteraf iemand bij m'n broertje uit de klas die 'm wel leuk vondt 8)7
Maarja dat is duidelijk nooit meer wat geworden :+

Gelukkig hebben we nu GSM's, heb ik er iig geen last van :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Freee!!

Freee!!

LiquidSilver schreef op 20 January 2003 @ 16:37:
[...]
Op die waarschuwing stond dus ook ons adres
[...]
:? :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 16:29:
[...]

Ben jij ook zo'n ziek persoon dan? Lijkt me de hele zaak opgelost... :Y)

Nee, serieus. KPN kan toch pas een nummer blokkeren wanneer duidelijk is om welk nummer het gaat. En nummermelders bestaan al een tijdje voor mobieltjes, en sinds een jaar of wat ook voor het vaste net. Is dus aan te raden om dat aan te schaffen in dit geval.

Ik vind de oplossing die hier eerder wordt geschetst erg netjes van KPN. Wanneer je geen nummermelder hebt/wilt (is een abonnement voor nodig), doe je dus eerst bij KPN (die eerst, kunnen ze eventueel zo'n briefje sturen), daarna desnoods bij de politie aangifte van bedreiging ofzo (je wordt tenslotte dagelijks gebeld, kan me voorstellen dat je je dan bedreigd voelt :))...

Dat heeft niets met een recht op privacy te maken, iemand maakt misbruik van een product, iemand anders is daar de dupe van en mag actie ondernemen om verdere overlast te voorkomen (binnen de grenzen van wat wettelijk toegestaan is natuurlijk ;)).

[ Voor 13% gewijzigd door epoman op 20-01-2003 16:48 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Wat is niet duidelijk? :P

De beller kreeg een brief dat ze 20x in een minuut naar ons belden, met ons telefoonnummer erbij dus.

Adres niet misschien idd :P
Maar dat kan je zo opzoeken ;)

• Freee!!

Freee!!

LiquidSilver schreef op 20 januari 2003 @ 16:54:
[...]

Wat is niet duidelijk? :P

De beller kreeg een brief dat ze 20x in een minuut naar ons belden, met ons telefoonnummer erbij dus.

Adres niet misschien idd :P
Maar dat kan je zo opzoeken ;)
T'is compleet duidelijk, maar ik geloof dat er een paar regeltjes zijn tegen het aan derden verstrekken van je naam en adres.

• Klippy

Klippy

Still Game

Mr. Liu schreef op 20 January 2003 @ 16:58:
[...]

T'is compleet duidelijk, maar ik geloof dat er een paar regeltjes zijn tegen het aan derden verstrekken van je naam en adres.
Mjah, maar als die mensen naar ons bellen weten ze toch meestal onze naam wel :)
Je zal toch als KPN moeten zeggen naar welk nummer gebeld wordt wil je iemand beschuldigen.

Het adres is tegenwoordig zo op te zoeken als het nummer van iemand hebt dus.

Verwijderd

k schakel die bel nepperts altidj door naar de gsm, en dan laat ik die automatish opnemen, en dan horen ze gewoon lekker niks :P en dan tikt de rekening gewoon lekker door :P

Verwijderd

0900-0244 bellen, Klantenservice KPN, die kunnen jouw lijn "monitoren" en sturen de persoon in kwestie een brief, dat is de enige oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 17:08 ]

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 17:02:
k schakel die bel nepperts altidj door naar de gsm, en dan laat ik die automatish opnemen, en dan horen ze gewoon lekker niks :P en dan tikt de rekening gewoon lekker door :P
Bij doorschakelen betaal jij de verbinding vanaf het doorgeschakelde toestel naar het toestel waarnaar jij hebt doorgeschakeld.

(Heeft mij een paar keer een fikse telefoonrekening opgeleverd toen ik had doorgeschakeld naar mijn mobiel :X 8)7 |:( )

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 08:58

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 17:02:
Die is leuk dan betaal jij de rekening van jouw normale aansluiting naar mobiel. De gene die jouw normaal belt betaal alleen de normale gespreks kosten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 17:02:
haha en dan kun jij dus de doorschakelkosten van de vaste lijn naar de GSM betalen, intelligent hoor... |:(

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Mmm nie echt logisch he

Verwijderd

je kunt ook de telefoon opnemen , naast de horn leggen en kijken of hij 30 min later er nog steeds is, zijn tel rekening opkrikken, hoelang blijft hij dan aan de phone?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Tetsuo schreef op 20 January 2003 @ 16:16:
Wat misschien ook wel helpt is gewoon een scheidsrechter fluitje te kopen en de volgende keer dat die irritante persoon je belt keihard door de telefoon fluiten, dan heeft hij/zij in ieder geval een lekkere fluittoon in de oren >:) en misschien houdt ie dan op...
die tip wilde ik ook al geven :|

Multimonitor is relax :P

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 15:51:
Weet je... Ik zeg gewoon als ze/hij weer belt... wacht maar ik schakel je wel even door en dan de 'politie district Gelderland' trick.... Sweet eh
Werkt wel als je een leuke melding geeft. Ik heb zoiets op mijn voicemail.
Geen naam en terugbellen enzo maar gewoon:
"Dit informatienummer kost circa 3 euro per minuut." Piep.

Ik heb heel weinig voicemailtjes de latse tijd ;-)

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Verwijderd

Erg irritant...

Gelukkig voor jou heb ik wel wat connecties, die mij binnen een minuut nummers
geven als jij vertelt wanneer PRECIES is gebeld (minimaal 3 x voor nummer check)
en wat er gezegd is. Je krijgt dan een nummer (en soms zelfs adres :))

En wat je met die info verder moet doen, open daar maar nieuw topic over :)

" Hoe stalk ik m'n ongewenste beller? "

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:20

DinX

Motormuis

* DinX vind dat het tijd wordt voor een soort ignore-functie voor de telefoon.
Dus dat als je regelmatig vervelende telefoons krijgt dat je deze als het ware kan doorgeven aan de centrale, en dat deze die niet meer moet doorlaten naar jou nummer.
Of zou dit zoveel werk zijn aan de centrale, lijkt me namelijk gewoon wat extra software schrijven voor de centrale's

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

pff lijkt me nog steeds irritant als je steeds gebeld wordt,
rekening is dan nog altijd van pa en ma :P

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36
damster schreef op 20 januari 2003 @ 15:46:

[...]

Nee hoor, je ziet gewoon het nummer van de beller.

Verwijderd

Ik weet niet hoe het zit bij andere telefoons, maar de meeste nokia's type 6xxx en hoger ondersteunen call filtering, dwz dat je per profiel kan instellen bij welke belgroepen je gewaarschuwt wilt worden, ik zet iedereen gewoon in bellergroep "algemeen" bijv. en accepteer alleen oproepen uit die groep, als mensen dus anoniem bellen geeft de telefoon geen signaal/toon whatever je aan hebt staan. :)

• dr snuggles
  • Niet online
aardbeix15 schreef op 20 januari 2003 @ 16:27:
[...]

kopen bij de V&D en dan heb je 2 weken om hem retour te brengen en gewoon geld terug...
+ dat je een abonnement bij de kpn moet afsluiten @ paar euro per maand

Verwijderd

Een vriend van me had het ook eens.
maar toen wisten we wel wie het was.

toen heb ik eerst opgebeld names kpn, en heb ik ze een officiele waarschuwing gegeven. dat bij de volgende keer haar telefoon abbonment beindigd werd.

ze heeft nooit meer gebeld.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12 11:46

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dit zijn een paar dingen die je kan doen:

* De telefoon opnemen en een nutteloos gespek houden met een virtueel persoon aan de andere kant van de lijn:

"Hey erick, hoe gaat hij ermee?"
"Ja, met mij ook. Hé waar ik je voor bel is [.......]"
"oké man, hoelaat?"

Oftewel net alsof doen dat iemand aan de lijn heb.

* Doen alsof hij een Sexlijn belt....

"Dit informatie nummer kost 70 eurocent per minuut"
"[......]"
"Hoi lekkere geile beller, wij gaan jou wensen in vervulling brengen"
"Toets 1 voor een geil gesprek"
"Toets 2 voor een geil verhaal"
"etc...."

* De telefoon opnemen en de hoorn naast de telefoon neerleggen

Kost hem lekker veel telefoontikken

misschien dat 1 van deze voorbeelden kan helpen

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

lool @ sex lijn, das wel een goeie :P:D, maarja, tot zover.
haal anders gewoon een nummer melder, en breng hem daarna weer terug [wel eerst even informeren voordat je hem koopt over open verpakingen enz.]

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 17-12 08:57
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 19:29:
lool @ sex lijn, das wel een goeie :P:D, maarja, tot zover.
haal anders gewoon een nummer melder, en breng hem daarna weer terug [wel eerst even informeren voordat je hem koopt over open verpakingen enz.]
En daarna een paar euro p/m nutteloos betalen?

• Icey
  • Laatst online: 22:49
Ginz schreef op 20 januari 2003 @ 19:21:
Dit zijn een paar dingen die je kan doen:

* Doen alsof hij een Sexlijn belt....

"Dit informatie nummer kost 70 eurocent per minuut"
"[......]"
"Hoi lekkere geile beller, wij gaan jou wensen in vervulling brengen"
"Toets 1 voor een geil gesprek"
"Toets 2 voor een geil verhaal"
"etc...."
MUHAHA, gewelidig idee, en dan samen met een vriendin een heel lul verhaal opzetten, dat die gast echt denkt van B) 8)7

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Bij KPN opvragen en dan zijn adres opzoeken via dat telefoonnummer en hem dan opzoeken.

Verwijderd

proberen hem te laten praten, kijken of er dingen zijn die je herkent, bijvoorbeeld als ie elke keer belt en je hoort af en toe een trein ofzo weet je dat ie bij een station in de buurt is.. bla bla gewoon zo zn plaats analyseren.. en als je dan ongeveer een idee hebt dat iemand het is die je kent, dan ga je gewoon op die persoon af en sla je em op zn bek als je et zeker weet.

Verwijderd

gewoon opnemen en de hoorn er naast leggen, houdt het vanzelf op..

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12 18:30
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:39:
proberen hem te laten praten, kijken of er dingen zijn die je herkent, bijvoorbeeld als ie elke keer belt en je hoort af en toe een trein ofzo weet je dat ie bij een station in de buurt is.. bla bla gewoon zo zn plaats analyseren.. en als je dan ongeveer een idee hebt dat iemand het is die je kent, dan ga je gewoon op die persoon af en sla je em op zn bek als je et zeker weet.
Volgens mij heb jij iets te veel films gekeken :) Als hij of zij nu vanuit thuis belt? Lijkt me stug dat je dan veel omgevingsgeluiden hoort.

• dr snuggles
  • Niet online
Icey schreef op 20 januari 2003 @ 19:37:
MUHAHA, gewelidig idee, en dan samen met een vriendin een heel lul verhaal opzetten, dat die gast echt denkt van B) 8)7
En dan heeft die gast een sekslijn voor 3 cent / minuut ipv 70. Das natuurlijk een slecht plan. Tenzij...

...je het op tape opneemt en je het vervolgens aan die gast zijn/haar partner geeft/verkoopt of hem ermee chanteert. Wanneer je er tenminste achter bent gekomen wie hij is. Zoek uit wie zijn vriendin is (in het geval het een hij is) en zorg dat je de vriendin haar verjaardag te weten komt. Op haar verjaardag laat je een mooi pakket bezorgen met daarin de tape / audio cd. Hier plak je een stikker op van the beatles + mooi beatles plaatje op de voorkant (kopieren uit de bieb @ high quality kopier machine).

Als het meezit heb je zo op een ultieme manier wraak genomen }) :P 7(8)7.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gregoor schreef op 20 januari 2003 @ 20:01:
Volgens mij heb jij iets te veel films gekeken :) Als hij of zij nu vanuit thuis belt? Lijkt me stug dat je dan veel omgevingsgeluiden hoort.
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 19:39:
Niet te veel films, maar te veel Bassie en Adriaan.

Daar hebben ze het ook op die manier gedaan, maar dan met vliegtuigen enz....

-

Verwijderd

Een andere manier om achter het nummer te komen is je telefoon doorschakelen naar een GSM het nummer van de beller komt volgens mij in beeld en niet het nummer van de doorschakelaar. Heb ik zelf ook eens gehad, werd continue gebeld. Het nummer opgescreven en een keer overdag gebeld. Kreeg ik een hele aardige vrouw aan de telefoon die haar zoontje wel even manieren zou leren.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 21:18:
Een andere manier om achter het nummer te komen is je telefoon doorschakelen naar een GSM het nummer van de beller komt volgens mij in beeld en niet het nummer van de doorschakelaar. Heb ik zelf ook eens gehad, werd continue gebeld. Het nummer opgescreven en een keer overdag gebeld. Kreeg ik een hele aardige vrouw aan de telefoon die haar zoontje wel even manieren zou leren.
Klopt volgens mij niet.

Je moet zelf KPN opbellen om nummerweergave aan te zetten.
Als je dat nog nooit gedaan heb, dan kan je het ook niet op je beeldscherm van je GSM krijgen als je `m doorschakel.
Want de centrale laat eenvoudig weg het signaal wat voor nummerweergave zorgt niet door

Dus volgens mij gaat dat niet lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ginz op 20-01-2003 21:21 ]

-

Verwijderd

Weet niet zeker of het nog lukt. Dat van mij is al een tijd geleden, toen hoefde je nog niet te betalen voor nummerherkenning.
Kan het altijd proberen, volgens mij gebeurt de doorschakeling ook in de centrale, dus de kans bestaat wel dat het werkt

Verwijderd

Wat was dat ook alweer #31# of *31* En je hebt nix meer aan je nummermelder :(
Mjah Hou je er wel rekening mee dat het misschien een leuke meisje/vrouw is :)

Neh beetje drastisch maar wel effectief is gewoon een nieuw nummer, kweet niet pecies hoe dat zit maar het moet d8 ik wel kunnen.

Ennuh als je telefoon doorschakeld naar de politie hoeft dat toch niet naar 112 maar gewoon naar de poltie in je gemeente.
En daarna gewoon ff bellen en uitleggen aan hun wat er aan de hand was.

Of gewoon iedere keer als diegene belt ff een chinees restaurant na doen en hun bestelling opnemen :)

Verwijderd

Doorschakelen naar een nummer dat niet in gebruik is, en dat ff een weekje vol houden..
ouwe buren hier onder zaten ons altijd overal de schuld van te geven.. je kent het wel..
Maar dus ff door laten schakelen.. naar een nummer dat niet in gebruik is.

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik zie nergens of topicstarter analoog of ISDN heeft.

In het geval van ISDN is het simpel: Nummerherkenning zit er al bij in..
En met een ISDN kaart in de PC en wat software kun je zo een logfile bijhouden van alle inkomende nummers..

in het geval van analoog houd dat op, nummerherkenning kost dan extra.. :)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
gewoon doorschakelen naaar gsm. hoef je op je analoge lijn ook geen abb te hebben. doorschakelen en loeren maar (degene zal toch wel anoniem bellen waarhscijnlijk maar toch :) )

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ISDN... Hoe doe je dat dan DJSmiley ?

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 17:28:
Ik heb ISDN... Hoe doe je dat dan DJSmiley ?
http://www.vst.nl/isdn/
Op dedownloadpagina vindt u naast CallCheckPro 2.0 ook de gratis 'gewone'CallCheck die simpelweg de gegevens van binnenkomende telefoontjes toont
of

http://www.capimonitor.nl/
Capimonitor registreert alle inkomende telefoon gesprekken op een computer met een ISDN kaart.

Enkele mogelijkheden:
Gegevens van de beller worden automatisch opgezocht in de KPN-cdfoongids mbv Foongrep (t/m juni 1999 cd)
NIEUW: Nu de mogelijkheid om te zoeken op de CD-Foongids 2000 en 2001 m.b.v. Foonrip.
Inkomende gesprekken afwijzen per Msn en/of per Nummer.
Ik heb geen isdn kaart in de PC op dit moment, dus kan t niet testen, maar volgens mij moet dit best werken.. ;)

(mits nummerherkenning aanstaat natuurlijk)

[ Voor 50% gewijzigd door DJSmiley op 21-01-2003 18:50 ]

Verwijderd

Is het niet gewoon het beste om het idee van die fluit te gebruiken ... maar dan zou ik zon voetbal/party toeter gebruiken.. jeweetwel , zon gasbus met een toeter erop...die maken zon klote herrie >:) .. vooral als je je oor tegen de telefoon hoorn aanlegt.. hehe moet je wel zorgen dat je zelf earplugs hebt ofzo. Ik denk dat ie dan voorlopig niet meerbelt

• Clawz
  • Laatst online: 05-08 19:05
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 19:00:
Is het niet gewoon het beste om het idee van die fluit te gebruiken ... maar dan zou ik zon voetbal/party toeter gebruiken.. jeweetwel , zon gasbus met een toeter erop...die maken zon klote herrie >:) .. vooral als je je oor tegen de telefoon hoorn aanlegt.. hehe moet je wel zorgen dat je zelf earplugs hebt ofzo. Ik denk dat ie dan voorlopig niet meerbelt
/gokje:
zn hele telefoon vliegt in 1000 stukjes door de kamer >:)

[Systeem]

Verwijderd

nummerweergave is zo nutteloos, de meeste telefoons hebben een optie om anoniem te bellen, en de gemiddelde stalker weet heel goed dat #31# op een gsm en *31* op een vaste lijn nummerweergave aan de andere kant van de lijn blokkeert. Gewoon negeren is het beste, is de lol er dan heel snel af.
Pagina: 1