Toon posts:

Dooie pixels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag tweakers,

Sinds vandaag merk ik dat er midden op m'n tft scherm 5 zwarte puntjes zitten, het lijken net kleine vliegenpoepjes :) Maar ze zitten echt precies onder elkaar, met ongeveer een cm ertussen. 't zijn geen vlekken, zijn het dan dooie pixels??
Ik heb een AGNeovo f-15.

Verwijderd

Vul paint eens met verschillende kleuren, blijven ze zijn het idd doode pixels.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:11
Ik vrees van wel ja..
veel doder krijg je ze niet.

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nog geen jaar oud, kan ik er dan zo mee terug naar de winkel waar ik 'm vandaag heb??

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dooie pixels is heel goed mogelijk.

Wat je kunt doen is om verschillende kleuren (Rood, Groen, Blauw, Cyaan, Magenta, Geel en Wit) achter elkaar over die pixels heen te zetten en te kijken of de pixel toch nog iets wil kleuren. Met een vergrootglas kun je het wat beter bekijken.

Overigens heeft elk merk zijn eigen 'dooie pixel' policy. Waar het ene merk geen enkele pixel acceptabel vind, vind de andere 4 pixels nog binnen de limiet. Of je je hierbij neer moet leggen weet ik niet; de techniek is nu al zover dat die dode pixels niet meer voor hoeven te komen.

Zelf heb ik een Medion 15" TFT scherm van de Aldi zonder dode pixels, 2 notebooks (HP en ACER) zonder dode pixels en op mijn werk een Compaq 15" TFT met 1 dode pixel ter hoogte van het klokje in de taakbalk.

Verwijderd

Ik geloof dat ongeveer ieder fabrikant wel garantie geeft op 5 dode pixels. Ik bedoel, het zijn er wel 5, en ze zitten midden op het scherm.
Bovendien staat in de wet dat je voor een bepaalde periode bepaalde prestatie's mag verwachten van een bepaald product. Dit lijkt me dus wel gelden hier. Van een TFT mag je verwachten dat ie niet binnen een jaar al 5 dode pixels midden op je scherm geeft.
Je moet ook even kijken of het pixels of sub-pixels zijn, geloof dat fabrikanten daar ook een regeling voor hebben :?.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 22:09

nrg

Wat ik nou niet snap hè..:

Mijn pa heeft een hele tijd geleden, toen de TFT rage nog niet was begonnen, een 14" Philips TFT gekocht (Philips 140 oid). Daar zit nog steeds geen enkele dooie pixel in.
Terwijl je er tegenwoordig gigantisch voor over hoort.

Is de kwaliteit nu minder dan eerst :?

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:21
Soms heb je geluk en soms heb je pech.

Ik heb zelf een 15" TFT scherm die al van begins af aan een dooie subpixel had - gelukkig zat ie wel dicht bij de onderkant en niet in het midden of zo.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
Nieuw scherm 15" TFT Lite-on met dode pixel normaal ?

Kijk anders eens in dit topic, hier is nogal een discussie gaande over dit fenomeen.... :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nrg schreef op 20 January 2003 @ 22:06:
Wat ik nou niet snap hè..:

Mijn pa heeft een hele tijd geleden, toen de TFT rage nog niet was begonnen, een 14" Philips TFT gekocht (Philips 140 oid). Daar zit nog steeds geen enkele dooie pixel in.
Terwijl je er tegenwoordig gigantisch voor over hoort.

Is de kwaliteit nu minder dan eerst :?
Misschien hoor je er meer over omdat steed meer mensen TFTs kopen.
De technieken zijn zelfs verbeterd, dus ik denk niet dat het probleem daar ligt.
Maar veel mensen kopen budget schermpjes (Herculesjes, Lite-ons e.d.) en die bieden gewoon minder kwaliteit als Philips, Sony, Eizo en nog wat andere dure merken.

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 14:35

Sebazztiaan

sebas!

De standaard is 3 defecte pixels EN 5 met een van de subpixels kapot, dat valt nog binnen de garantie, die overigens een jaar is.

Oh ja, 5 helemaal kapot valt onder garantie, als er een van de subpixels kapot is, moet je dit even testen door verschillende kleuren te testen, en kijken of de pixels dan wel 'aanfloepen' De beste testkleur is wit, daar zijn alle subpixels aan, en krijg je dus wit licht. Als ze anders van kleur zijn dan wit, is er een subpixel kapot. Blijft hij zwart dan is de pixel helemaal beschadigd en moet dit onder de garantie vallen (mits binnen een jaar)

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
Ik heb een NEC 15 inch, die vorige week na het uit/aanzetten opeens 3/4 rij zwart gaf. In het midden. En uiteraard >> 1 jaar oud.
Da's flink balen, kan ik je zeggen!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 22:09

nrg

Terw_Dan schreef op 20 januari 2003 @ 22:28:
Misschien hoor je er meer over omdat steed meer mensen TFTs kopen.
De technieken zijn zelfs verbeterd, dus ik denk niet dat het probleem daar ligt.
Maar veel mensen kopen budget schermpjes (Herculesjes, Lite-ons e.d.) en die bieden gewoon minder kwaliteit als Philips, Sony, Eizo en nog wat andere dure merken.
Dat zou inderdaad een gigantisch logische verklaring zijn :D
Pagina: 1