Toon posts:

Plextor dood ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren een cd-yje aan het fikken met mijn Plextor 16x10x40 en nero geeft aan cd- klaar, ik klik op oke, en vervolgens hoort het laatje naar buiten te komen... niet dus de brander reageert helemaaal niet meer. dus ik mijn pc reboten, maar ook dat helpt niet de brander wordt zelfs niet meer gevonden, vervolgens het ik de data/stroom- kabels gecontrolleerd maar nee hoor harstikke D00D :(

Is dit een bekend plextor probleem? ik heb er iig nog nooit van gehoort dat een cd-rw drive ineens de geest geeft hij heeft het 5 maand zonder problemen gedaan :?
anyway hij was net 5 maand uit dus binnenkort terug naar de winkel.

o ja nog een leuk detail de cd was gelukt :) moest de drive wel met een metalen pin open maken maar ja.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Heb je de spanningen op je 3,3 en 5,0 V lijnen eens in de gaten gehouden? Als die tijdens het branden b.v. sterk zakken, dan heb je toch een merknaam met 350W, liefst 400W voeding nodig, zeker gezien jouw specs.

Probeer die Plextor-brander eens uit op je 2e systeem, misschien dat ie het dan weer wel doet? (Als dit zo is, dan heb je gelijk de bevestiging v.w.b. die voeding van je.)

Suc6.

Verwijderd

Bij mijn weten loopt brander op +5V en +12 V
Als IDE controller ok is (ff iets anders aan hangen) en bij opstarten PC brander zich niet meldt vanuit BIOS settings zou ie idd wel eens kapot kunnen zijn.
Ik heb dat met Ultraplex 32 gehad. In bodem van case zat firmware IC in voetje geprikt en voor update moest je dat IC verwisselen tegen nieuwere versie. Na paar maanden ook ineens dood. Had gelukkig dat oude IC bewaard en nu draait ie nog steeds.

Verwijderd

ff plextor bellen toch?