Toon posts:

pinnetjes afgebroken bij socket wat nu??

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
bij het plaatsen van een cooler is er een pinnetje afgebroken op de socket

nu past de cooler er niet op ,naast het afgebroken pinnetje zit er nog 1 maarja houdt dat wel?
of weet er iemand nog een andere oplossing
het is namelijk de pc van mijn baas :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pinnetje van je cooler hoop ik voor je...anders kost het je waarschijnlijk een nieuwe processor. Aangezien het ook nog de PC van je baas is, is dat knap K*T voor je

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

secondenlijm :?

Verwijderd

Prutser!

Verwijderd

Als het de PC van de baas is, is het toch niet erg ;)

-edit- da was een vriend, zitten op school.. zelfde IP thus zelfde account :/ >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 15:36 . Reden: Vriend die post. ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt hier heb ik wat aan

het is van de socketvoet op het moederbord
het is wel al een oud moederbord maarja
blijft van mijn baas he :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 15:37 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 15:36:
[...]

bedankt hier heb ik wat aan

het is van de socketvoet op het moederbord
Proberen is de enige manier, maar je hebt een kans dat je proc. gewoon stuk is. Er zijn verhalen bekend van dingen waarbij alleen bijv. het weergeven van plaatjes niet meer goed ging. Maar ik denk dat de kans groter is op een groter probleem. Dan is je proc. overleden. Maar gewoon doorgaan met monteren, alles verder doen zoals het hoord en dan PROBEREN en DUIMEN! Het pinnetje krijg je er verder nooit meer werkend aan.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

http://www.watbenjedan.nl :P

Maar goed, wat voor koeler op wat voor moederbord/processor. Op een degelijk Socket A moederbord zitten gaten, waar je een koeler met schroeven kunt bevestigen.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:26
Beetje jammer van je he. Maar zo'n mainboard kun je maby wel ff ergens 2de hands kopuh.

Verwijderd

Topicstarter
nee het is een oud p3 mobo
pga socket (van compaq pc) is voor p3 600eb
cooler is een vaag onbekend merk
zitten geen gaten in of naast
cpu is nog onbeschadigt maar de cpu socket is rot verteerd lijkt het wel
cooler maakte tering herrie dus of ik een niewe cooler erop kon zetten
bij het eraf halen brak de bevestigings pin eraf

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 15:46 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 15:38:
http://www.watbenjedan.nl :P

Maar goed, wat voor koeler op wat voor moederbord/processor. Op een degelijk Socket A moederbord zitten gaten, waar je een koeler met schroeven kunt bevestigen.
Volgens mij heeft dat socket drie van die klampjes (laten we ophouden over pinnetjes, de helft van de reakties gaat er vanuit dat er een pinnetje van je proc is afgebroken :)), er zijn koelers met een beugel die achter alle drie die klampjes haakt. Als de middelste ontbreekt is dat niet heel erg. Samenvatting van deze post en die van gilseboer: je zal een nieuwe koeler moeten kopen :)

edit:
Of, zoals mylife zegt, een nieuw mobo. In prijs zal het elkaar niet heel veel ontlopen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 20-01-2003 15:46 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
oke klampjes hoe het ook heet
er zitten op dat moederbord er maar 2 (nu nog maar 1 ) :P

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
vehpol schreef op 20 January 2003 @ 15:38:
[...]

Proberen is de enige manier, maar je hebt een kans dat je proc. gewoon stuk is. Er zijn verhalen bekend van dingen waarbij alleen bijv. het weergeven van plaatjes niet meer goed ging. Maar ik denk dat de kans groter is op een groter probleem. Dan is je proc. overleden. Maar gewoon doorgaan met monteren, alles verder doen zoals het hoord en dan PROBEREN en DUIMEN! Het pinnetje krijg je er verder nooit meer werkend aan.
Daat plaatjes verhaal heeft hier niets mee te maken. Dat gaat om stukjes van de processorcore die afgebroken zijn.

Ik zou zeggen lijmen, en daarna voorzichtig nog één keer monteren. Daarna er nooit meer aankomen.

Voor de lijm raad ik epoxy aan (2 componenten)

Het voordeel van Epoxy:
• zeer hard en sterk
• niet zo goed bestendig tegen UV licht (wat een probleem :) )
• Epoxy reageert niet met de kunstoffen bestandsdelen van je moederbord
• Heel erg sterk en toch niet bros

[ Voor 1% gewijzigd door BovenHond op 20-01-2003 15:59 . Reden: reageer[s]d[/s][b]t[/b] ]

Verwijderd

Topicstarter
ik bestel wel een andere cooler en bevestig die op de over gebleven klampje

thnx
Pagina: 1