Ik draai nu sinds niet zo lang Postfix. Werkt allemaal lekker geen probleem. Alleen sinds het gebruik van Postfix worden mailtjes met een \r\n 2 nieuwe regels (1 lege regel ertussen dus). Ik heb toen het volgende scriptje even snel in elkaar gezet om dit te testen:
En daar komt het volgende uit:
Dit probleem had ik met sendmail nooit (dan niet met bovenstaand script want dat heb ik nooit getest, maar met phpBB en andere scripts). Als IMAP server wordt er Courier-IMAP gebruikt, maar hier zit het probleem denk ik niet want als ik dit naar chello stuur en met outlook bekijk zie ik precies hetzelfde gebeuren. Ik zou niet weten waar ik hiervoor moet zoeken. Even de versie nummers enzo:
Slackware 8.1
Postfix 2.0.0.2
Courier-IMAP 1.6.2
PHP 4.3.0
PHP:
1
2
3
| mail("e-mail@adres.gewijzigd", "Test onderwerp", "Dit is een test bericht\nDit is een nieuwe regel met een n.\r\nDit is een nieuwe regel met een r en een n.\n\nDit is 2 regels lager met n en n :)."); |
En daar komt het volgende uit:
code:
1
2
3
4
5
6
| Dit is een test bericht Dit is een nieuwe regel met een n. Dit is een nieuwe regel met een r en een n. Dit is 2 regels lager met n en n :). |
Dit probleem had ik met sendmail nooit (dan niet met bovenstaand script want dat heb ik nooit getest, maar met phpBB en andere scripts). Als IMAP server wordt er Courier-IMAP gebruikt, maar hier zit het probleem denk ik niet want als ik dit naar chello stuur en met outlook bekijk zie ik precies hetzelfde gebeuren. Ik zou niet weten waar ik hiervoor moet zoeken. Even de versie nummers enzo:
Slackware 8.1
Postfix 2.0.0.2
Courier-IMAP 1.6.2
PHP 4.3.0