Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik krijg die kast niet open :(

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
Hoi, ik zit met een kleine uitdaging. Ik heb hier een Compaq DeskPro EN (het wat oudere grijze model, dus niet die nieuwe zwarte machines) en ik krijg de kast er niet van open. Hoe moeilijk is dat nu zul je denken...dat dacht ik ook...maar geen beweging in te krijgen, nergens schroefjes ofzo.....Wie kent die dingen en weet hoe ze open gaan?? aan de zijkant zitten voorop 2 drukknoppen. Ik dacht dus dat als je die indrukt je de kap er zo af kan schuiven. Niet dus. Links is nog een klein beetje speling in te krijgen, rechts schuift van geen kant :(

wat doe ik verkeerd???

iRacing Profiel

Verwijderd

[HK-modus]Pak een hamer 8)7 [/HK-modus]

Waarom moet je hem eigenlijk open hebben :?

Misschien iets harder op die knoppen duwen ofzo :?

edit:
oeps desktop uit voeing :|

Deze dan? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.viacom.ru/Compaq/images/ENSFF.gif

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 15:21 ]

• kroegtijger
nee, da's de tower-uitvoering. Ik heb hier de deskflop staan
en waarom ik em open moet hebben.....omdat ik aan de binnenkant moet zijn?? 8)7

effe de hdd van de controler aftrekken aangezien ik niet van cd of diskette kan booten. in de bios staat alles goed, dus heb ik t idee dat de mio stuk is

[ Voor 68% gewijzigd door kroegtijger op 20-01-2003 15:18 ]

iRacing Profiel

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07

wowi

kijk even in je bios misschien staat tie daar zo ingesteld dat tie op slot staat

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Je moet die 2grijze knoppen indrukken aan de bovenkant en onderkant.. en dan moet je de kast middenin open trekken.. er loopt namelijk een lijn over de bovenkant :) suc6 ..je kan hem ook aan de achterkant beetpakken.. daar heb je de pci sloten.. daar vlak boven/ naast zitten 2 ogen op elkaar.. die kan je vanelkaar trekken.. dan is tie open
(of ik heb een andere :) )

En ik wil graag degene hierboven wijzen op het nieuwe beleid .. heb je vast al wat posts over gezien!

[ Voor 18% gewijzigd door Looki op 20-01-2003 15:21 ]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik weet niet precies over welke pc het gaat, maar volgens mij zitten als je hem plat neerlegt achterop 2 thumbscrews, als je die los draait kun je die kap er afschuiven.

Of heb ik de verkeerde Deskpro in gedachten ?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ik heb ook een EN model (oud model, geen idee welke) mijn knoppen hebben 2 standen: locked en unlocked. check eerst even of die goed staan :)
hierna zou je de kast naar voren/omhoog moeten trekken.

[ Voor 48% gewijzigd door sh4d0wman op 20-01-2003 15:19 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Simpel: Twee knoppen indrukken aan de voorkant. Aan de achterkant zit 1 of 2 thumbscrews, deze loshalen. Met een tik op de kap losschuiven.

Verwijderd

heb hier en's staan.. en daar zitten aan de zijkant helemaal aan de voorkant 2 knopjes om in te drukken druk die in en trek het geheel naar vooren.

• kroegtijger
staat inderdaad in het bios op lock
ik heb alleen niet het bios password, dus kan ik geen wijzigingen maken :( doffe ellende weer
En om het biospassword te resetten moet je in de kast zijn :( hoeveel meer kan het tegen zitten??? goed over nagedacht bij compaq.....want wat als je het biosww vergeten bent???
ik gaat es effe op zoek naar het ww

iRacing Profiel

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07

wowi

kijk even of er een bios flash utilitie van je moederboard is
en flash dan je bios een keer dat is een truukje hoop dat het werkt

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

bij de compaq bakkies moet je Smartlock off in de BIOS zetten. Kan je vinden onder kopje security
dan hoor je met booten een Tik en dan kan je de kast openen.

Dat kan je niet omdat je geen pass heb. Als je achter de kast kijkt en je zet je schroevendraaier tussen de kap en de pc zelf lig je de bovenkant een stukje op
en dan zie je een zilver puntje, een soort drukknopje, zitten.
Kan je een beetje vinden in het midden

Deze moet je met een platte schroevendraaier ff het knopje naar beneden drukken. Het is een drukknopje.
Als je die naar beneden drukt hoor je ook een TIK
Dan kan je de kast openen!!! 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door vliegjong op 20-01-2003 15:38 ]

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• kroegtijger
mwoch, ik vraag eerst effies aan collegas of ze misschien het wachtwoord weten voordat ik ga lopen flashen. Zowiezo flashen met biosww erop is lang niet altijd een succes. Heb dat eens met een gigabyte mobo gedaan waarna ik er dus helemaal niets meer mee kon :(

iRacing Profiel

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Om de kast te openen als de bioslock aanstaat heb je een schroevendraaier nodig.
Het is een speciaal soort torx, met een gaatje in het midden, omdat er een uitstulpinkje in de schroef zit.
De schroevendraaier kun je bij Compaq bestellen. :)

Verwijderd

Fire69 schreef op 20 January 2003 @ 15:46:
Om de kast te openen als de bioslock aanstaat heb je een schroevendraaier nodig.
Het is een speciaal soort torx, met een gaatje in het midden, omdat er een uitstulpinkje in de schroef zit.
De schroevendraaier kun je bij Compaq bestellen. :)
die kun je gewoon overal halen :) bij een beetje gereedschaps zaak teminste
en je hebt ook torx met een sleufje en die kun je met een plate schroevendraaier gewoon los draaien

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
onderop even de schroevjes los draaien. Dan die 2 knopjes aan de zijkant indrukken. En tada hij is open

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Hihi, toevallig heeft een vriend van mij bij een computerzaak ergens gewerkt, en hij wist het master-passwoord, die op alle compaq's werke.
maar dat is al even geleden, en we weten het niet helemaal meer 8)7
probeer: falcon
Damn, dit is irri, ik wist t gewoon.... Iets van een vogel naam

ik zal voor je denken, als ik t zeker weet hoor je t.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
[onnuttige bijdrage]
Ik wist niet dat er PC's bestonden die zichzelf op slot konden zetten
[/onnuttige bijdrage]

Je hebt voor award biosen cmos clear progies. Heb je zoiets niet voor compaq?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Alles lukt met een beetje beleid en precisie en brute kracht met grof geweld! :D
Pagina: 1