Toon posts:

[JS] Fout die ik niet ontdekken kan ...:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie ziet wat er hier mis an is:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<td><a href="#" onclick=
"JB_layerSwitch('msub01','','show','msub02','','hide','msub03','','hide','msub04','','hide','msub05','','hide','msub06','','hide','msub07','','hide');
document.show1.src='pix/menu/menu_01_01.gif';
document.show2.src='pix/menu/menu_02_00.gif';
document.show3.src='pix/menu/menu_03_00.gif';
document.show4.src='pix/menu/menu_04_00.gif';
document.show5.src='pix/menu/menu_05_00.gif';
document.show6.src='pix/menu/menu_06_00.gif'; 
document.show7.src='pix/menu/menu_07_00.gif'; return true"
onmouseover=" window.status='Home'; return true"
onmouseout=" window.status=''; return true">
[img]"pix/menu/menu_01_00.gif"[/img]
</a></td>

Ik krijg van mijn lieve validator (ik valideer volgens Xhtml 1.1) deze foutmelding:

"This line contains part of a quoted string that spans more than one line (not recommended) or a quoted string (like an attribute value) that is missing the beginning or closing quotation mark. You should check this line for improperly quoted attribute values that may be missing an opening or closing quotation mark. As currently configured, HTML Validator requires that all quoted strings be contained on one line and have beginning and end quotes. Note that because of inconsistent handling by user agents, it is not recommended that attribute values contain line breaks. "

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:22

CodeIT

Code IT

Je hebt meerdere regels gebruikt voor een "gequoted" string, dat betekent dan die onclick, als je dit op één regel zet, krijg je de fout niet meer.
Misschien kun je ook achter elke zin een _ zetten en dan een + of een &. Dat weet ik alleen niet zeker bij JavaScript.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 14:15

André

Analytics dude

Hij zegt gewoon dat het niet aan te bevelen is om een gequote string op meerdere regels te zetten, daarom hoeft het nog niet fout te zijn.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:22

CodeIT

Code IT

Voor sommige interpreters (lees uit de oertijd) maakt dit wel uit, tegenwoordig niet meer. Het maakt dus heel weinig uit.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, sory ...

Ik heb voor de duidelijkheid hier op het forum de boel op meerderre regels gezet, maar dat is in de echte situatie niet het geval.

Dat kan dus geen argument zijn, sorry nogmaals, ik hed het er idd wel even bij mogen vermelden...

Ik denk eerder aan een string die niet afgerond is of zo, alleen kan ik de fout niet vinden ...

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Een ; achter 'return true'?

En is het voor de leesbaarheid (niet alleen op dit forum, ook in het algemeen) niet beter om alle acties in je onClick in een functie te zetten?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het zit zo: ik weet erg wijnig van javascript, maar begrijp de syntax... Houd in dat het naar mijn inzien nu allemaal goed aangegeven staat, krijg ook geen foutmeldingen in IE ofzo ... Alles functioneerd naar behoren....

Wat de ; achter de return true betreft, das een ding die ik heb geprobeert om de fout te corrigeren, maar het effect bleef het zelfde...
Pagina: 1