[php] vraag/antwoord script, tips? *

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik moet voor een website een meerkeuze/produkt systeem gebruiken met een configuratie paneel waarbij ik een aantal meerkeuze vragen aan elkaar kan koppelen, waaraan op het laatst een produkt advies moet komen.

er zijn veel vragen die uiteindelijk 1 produkt adviseren.

zijn er mensen hier die hier in het verleden iets mee hebben gedaan, en hun ervaringen met de opbouw/ aanpak willen delen? ik heb ooit een keer een pakketje gezien die deze mogelijkheden heeft, maar kan het niet meer terug vinden op het internet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

bijgehouden moet kunnen worden
Volgens mij vergeet je de helft van je post :D

heb ff je topictitle wat algemener gemaakt

edit:
(of een script hebben, welke ze willen uitlenen). ik heb ooit een keer een pakketje gezien die deze mogelijkheden heeft, maar kan het niet meer terug vinden op het internet.
Oh, en deze toer gaan we dus niet op, want scriptrequests zijn verboden, zoals je geweten had als je de Quickstart / FAQ gelezen had. Doe dat dus eerst nog even, ajb.

[ Voor 57% gewijzigd door drm op 20-01-2003 14:25 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:07

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Probeer eens een wizard (stap voor stap) te programmeren.
werk zeer duidelijk is mijn ervaring, en gebruikers willen dat ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Altaphista op 20-01-2003 14:28 ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
drm schreef op 20 januari 2003 @ 14:24:
[...]
Volgens mij vergeet je de helft van je post :D

heb ff je topictitle wat algemener gemaakt

edit:

[...]

Oh, en deze toer gaan we dus niet op, want scriptrequests zijn verboden, zoals je geweten had als je de Quickstart / FAQ gelezen had. Doe dat dus eerst nog even, ajb.
regel weggehaald :) was nog niet klaar met wijzigen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Gewoon een basisideetje he:
Je geeft aan ieder antwoord voor ieder product een bepaalde waarde tussen bijvoorbeeld 0-10. Dan tel je die waarden op en je hebt het product wat het beste scoort.

Als iets bijvoorbeeld 10 is moet het verplicht zijn, en 0 is mag niet aanwezig zijn.

Denk bijvoorbeeld aan een vraag over welke os oid. Je kunt natuurlijk ook nog als antwoord maaakt niet uit hebben, dan kun je dan een andere waarde voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Naar mijn idee wil je gewoon een soort expertsysteem bouwen? Meestal kun je dat het handigst oplossen met een zoekboom. Vertel eens wat meer over de structuur van de vragen?
Pagina: 1