Hoi,
Wij zijn eigenlijk C++ programmeurs, maar voor school moeten wij een klein projectje maken in Java
Nu zijn wij helaas ontzettende noobs in Java, we kennen er geen bal van.
We hebben in ons programma een array van Labels nodig, als het ff kan 2-dimensionaal. Als iemand ons zou kennen helpen? Zou schitterend zijn, hieronder heb ik de code dat ik bij JApplet.init() heb gevoegd.
Als jullie ons zouden kunnen helpen? We krijgen trouwens een NullPointer Exception (??).
Bedankt alvast!
(2 * R)
Wij zijn eigenlijk C++ programmeurs, maar voor school moeten wij een klein projectje maken in Java
We hebben in ons programma een array van Labels nodig, als het ff kan 2-dimensionaal. Als iemand ons zou kennen helpen? Zou schitterend zijn, hieronder heb ik de code dat ik bij JApplet.init() heb gevoegd.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| JLabel[][] lblRoll = new JLabel[3][3]; Container c = getContentPane(); for (int i = 0; i < 3; i++) for (int j = 0; j < 3; j++) { c.add(lblRoll[i][j]); lblRoll[i][j].setBounds(144 + (i * 120), 204 + (60 * j), 84, 60); lblRoll[i][j].setAlignment(java.awt.Label.CENTER); lblRoll[i][j].setBackground(java.awt.Color.white); } |
Als jullie ons zouden kunnen helpen? We krijgen trouwens een NullPointer Exception (??).
Bedankt alvast!
(2 * R)
[ Voor 4% gewijzigd door D2k op 20-01-2003 14:42 . Reden: codetags ]