Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

300wat voeding met Papst 8412N/2GML

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48
He mensen,

Ben bezig om mijn kast stiller te maken en wilde een Papst 8412N/2GML in mijn 300 watt voeding zetten. MAar is dat wel zo'n goed idee? Hij is heerlijk stil maar ik weet niet of ie genoeg m3/h heeft.

Heeft iemand deze combi al geprobeert (de prestaties van die fan zijn: Papst 8412N/2GML 45 m3/h 19 dba )

dus lekker stil en veel m3/h of zie k dat vekeerd?

Strava | AP | IP | AW

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Kijk gewoon eens naar de fan in je voeding. Als je daar kan zien hoeveel m3/H die geeft kan je het zo vergelijken :)
Maar volgens mij is 45 m3/H niet zo heel veel, maar dat komt ook omdat ie erg stil is. 19 dBa hoor je totaal niet.
En een voeding heeft niet zoveel koeling nodig, zolang er maar een beetje airflow is gaat het meestal wel goed.

The devil is in the details.

• Webgnome
dus dan zou het in principe kunnen die fan erin? en dat ik hem niet hoor.. dat is de bedoeling :P nu alleen kijken waar ik hem zou kunnen kopen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Webgnome op 20-01-2003 14:32 ]

Strava | AP | IP | AW

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

In de meeste pc's is de fan in de voeding de enige out-take fan. Deze moet dus de warme lucht niet alleen uit je voeding halen, maar ook uit de rest van je kast. Als je al een out-take fan hebt, is dit zeker geen probleem.
Correct me if I'm wrong....

en zo is het voorspeld!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
Trouwens, volgens mij is die in de IA tekoop. Kun je gelijk je hele PC bijlangs.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Dit moet geen probleem zijn, airflow van 45 m³/uur is wel voldoende voor zo'n voeding.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb deze fan ook in m'n 300 watt voeding en het werkt perfect :)

• Webgnome
heeft iemand enig idee waar k die in venlo of omstreken ken krijgen?:P

Strava | AP | IP | AW

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Hoe weet je eigenlijk wanneer ie te heet wordt? Want ik heb er al een paar keer een stillere fan in gedaan en er zit nu een Papst NGL (12dB) in en er komt gewoon een beetje warme lucht uit, zeker niet heet. Ik vraag me af hoe ik weet wanneer ie te heet wordt. Is dat wanneer je voltages teveel schommelen ofzow? Het is btw een Chieftec 340 Watt maar ik gebruik niet zoveel power.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Ik heb deze fan in mijn 350 Watt voeding en het werkt perfect :)
suc6 met modden, close het topic en kom terug met foto's als je er een stoboscoop in hebt gemod ofzo :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Da Monkey schreef op 20 januari 2003 @ 16:27:
Hier haal ik altijd mijn Papst en Noise Control spullen ;)

Papst in NL

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• Webgnome
kutkip schreef op 20 January 2003 @ 16:36:
Hoe weet je eigenlijk wanneer ie te heet wordt? Want ik heb er al een paar keer een stillere fan in gedaan en er zit nu een Papst NGL (12dB) in en er komt gewoon een beetje warme lucht uit, zeker niet heet. Ik vraag me af hoe ik weet wanneer ie te heet wordt. Is dat wanneer je voltages teveel schommelen ofzow? Het is btw een Chieftec 340 Watt maar ik gebruik niet zoveel power.
hoe je dat weet? nou.. als er rook uitkomt kun je er van uit gaan dat het iets te warm is geworden van binnen:P

Strava | AP | IP | AW

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Da Monkey schreef op 20 januari 2003 @ 16:27:
Kijk anders ff op laupro ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1