Toon posts:

3D Mark "Nature" zorgt voor reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst het probleem, 3D Mark doet raar. Ik start 3D Mark op en laattum rustig zn testjes afwerken, dat gaat allemaal prima, todattie bij Nature komt, dan wordtet beeld eerst wit met groene puntjes (uhuh ) om vervolgens een hoop geflikker en gedoe te laten zien.. kHeb uitgezet dattie automatisch moet rebooten maar toch doettie dat, dus geen BSODs...

Drivers and stuff nu geinstalleerd :

Direct X die standaard in Win XP Pro zit(8.1 dus gloofk)
41.09 Drivers van nVidia
De nieuwste VIA Drives (VIAHyperion4in1445v)

Hardware spekjes ;

MSI kt4 Ultra
MSI Ti4200 (128 mb versie)
AMD 2200+

Geprobeerd ;

Fresh install
Alle Direct X opties uitgezet bij de nature test..
Nieuwste drivers van mobo en videokaart

Ik hebbet dus echt pas bij de laatste test, de andere doettie gewoon perfect

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 13:54:
kHeb uitgezet dattie automatisch moet rebooten maar toch doettie dat, dus geen BSODs...
:)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

wat voor voeding heb je ? En heb je overclocked ?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding = 350 W ... En nee nix overclocked :)

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

hoe zijn je voltages in je bios ?

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op 20 January 2003 @ 14:07:
hoe zijn je voltages in je bios ?
Vcore : 1.632 V
+5.0V : 4.948 V
+12.0V : 12.167 V
-12.0V : -11.907 V
-5.0V : -5.127 V
Battery : 3.440 V
+5V SB : 5.042 V

Zelf hebbik hier dus helemaal geen verstand van :) Staattet goed?

//edit

kheb PCMark 2002 gedraaid en ondertussen met PCAlert in de gaten gehouden hoe hoog/laag de voltages kwamen. Er waren af en toe minieme stijgingen/dalingen maar niets bijzonders ... :?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 14:41 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Mja lijkt zo wel goed. Maar je weet niet wat hij onder stress doet. Heb je een koetje oid dat 100% cpu kan trekken? Zoek anders even een stress programma en lees dan met MBM5 uit wat de voltages doen..

Verwijderd

Probeer ook eens oudere drivers (30.82) + direct X 9.

Verwijderd

Topicstarter
Oude drivers etcetera alles geprobeerd.. DX 9.0 gaat mn sys van rebooten dus die installeer ik niet :D

Verwijderd

Heb je misschien een PCI kaart direct onder je videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Nope... PCI kaart hebbik er vandaag uitgehaald.. Kijk het stomme is dattie het bij geen 1 test doet, alleen bij de "nature" :? Hij geeft ook geen BSOD enzo :?

//edit

Ik heb voorheen een k7t Turbo Mobo gehad, ook van MSI met een Athlon 1 Ghz en toen haddik absoluut geen probs :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 14:59 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ik heb dit probleem ook gehad (spontane reboots), en de enige oplossing die hier werkte was windows 2000 pro installeren (compleet geen last mee)

overigens werkten hier de via 4.38 nog het meest stabiel onder xp pro :)

Verwijderd

Heey

Maybe ken ik je helpen.

Ik had vruuger een S3 Savage 4 die klapte ook uit als ik 3D mark gebruikte.
Toen dacht dat ligt aan de drivers.
Dat bleek wel toen ik Win 98 of me gebruikte.
Alles werkte perfect.

Kortom je moet de goede drivers hebben.
Download nu de nieuwste drivers @ Nvidia.viskom

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 16:52:
Heey

Maybe ken ik je helpen.

Ik had vruuger een S3 Savage 4 die klapte ook uit als ik 3D mark gebruikte.
Toen dacht dat ligt aan de drivers.
Dat bleek wel toen ik Win 98 of me gebruikte.
Alles werkte perfect.

Kortom je moet de goede drivers hebben.
Download nu de nieuwste drivers @ Nvidia.viskom

Suc6
Allereerst, leuke zinsbouw :9 :D

Ik heb de goede nieuwe drivers van nVidia al gedownload (41.09) + de nieuwste mobo drivers ... Kijk het is zo raar dattie alleen bij de laatste test eruit klapt :?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Onderclcok je videokaart eens. Misschein is die laatste test net iets te veeleisend waardoor je vk het niet meer trekt qua temp

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Had je nou ook al de nieuwste via-drivers :?

Verwijderd

Topicstarter
He das wel een idee ja, onderclocken, maarja zo krijggik natuurlijk niet beste uit mn videokaart...Hier hebben ze precies hetzelfde probleem..

Ja ik heb de nieuwste VIA drivers, zie ook openingspost :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 11:05:

Ja ik heb de nieuwste VIA drivers, zie ook openingspost :)
Scheel |:(

Heb je echt alleen maar vastlopers/reboots bij "nature" of ook wel eens ergens anders :?

Heb je nieuwste updates bij Windows Update gedraaid :? (SP1 :?)

Heb je 3D Mark re-install al eens geprobeerd (incl re-download) :?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 11:07 ]

Verwijderd

heb je 3dmark al eens opnieuw gedownload? misschien zit er in 3d mark wel een foutje.

je weet het maar nooit

Verwijderd

Topicstarter
Innet begin toen ik net deze sysconfig had reboote de comp ook vrij vaak, dit is nu opgelost door een andere versie van XP te installeren :).. O een SP ofzo installeer ik liever niet aangezien ik de minder legale versie van XP heb..

3D Mark heb ik de patch allis gedownload (330 geloof ik) maar dat haalde ook niets uit.. Een redownload nog niet geprobeerd, zallum vanmiddag ffkes aanzwengelen :9

kHeb gelezen dat AMD niet overweg kan met AGP (omdat AGP orgineel van Intel is), der is wel patch voor maar dies alleen voor Win 2000. Daarnaast zijn de probs van VIA drivers i.c.m. nVidia drivers ook bekend maar daar hebben ze nog geen oplossing voor :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 11:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 11:13:

kHeb gelezen dat AMD niet overweg kan met AGP (omdat AGP orgineel van Intel is), der is wel patch voor maar dies alleen voor Win 2000. Daarnaast zijn de probs van VIA drivers i.c.m. nVidia drivers ook bekend maar daar hebben ze nog geen oplossing voor :)
Ik heb ook een AMD. En een AGP videokaart. (of bedoel je iets anders dan je AGP slot voor videokaarten)

Ik kan de volledige 3dmark2001 SE draaien zonder problemen.

Dus ik denk niet dat het ligt aan AMD ism AGP. Dit moet makkelijk kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja voorheen hebbik een K7T Turbo Mobo gehad, ook van Msi en daar werkte alles probleemloos :? Ik denk dattik vanmiddag dan ffkes een sysje aanschaf, gewoon wat simpele dingen en dan kijken of de kaart het daarin wel goed doet :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 11:23:
Ja voorheen hebbik een K7T Turbo Mobo gehad, ook van Msi en daar werkte alles probleemloos :? Ik denk dattik vanmiddag dan ffkes een sysje aanschaf, gewoon wat simpele dingen en dan kijken of de kaart het daarin wel goed doet :?
heb je nog ddr geheugen liggen ?

probeer het eens met 1 bank (ander) DDR geheugen.

Of probeer het eens met je kast open. Misschien dat de koeling niet helemaal optimaal is.

want om nou een sysje te kopen die je eenmalig gebruikt, is ook zonde.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 11:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 11:13:
Innet begin toen ik net deze sysconfig had reboote de comp ook vrij vaak, dit is nu opgelost door een andere versie van XP te installeren :).. O een SP ofzo installeer ik liever niet aangezien ik de minder legale versie van XP heb..
Je kunt wel windows update draaien.....

Verwijderd

Topicstarter
kHeb 1 reep van 256 MB DDR Ram, dus die eruit halen is geen optie, misschien probeer ik ffkes met geheugen van mn zussie ...

kHeb net de kaart ondergeclocked zeg maar maar ook dan reboottie gewoon, ik krijg niet eens een BSOD :? O het sysje kun je ook nog als servetje ofzoiets gebruiken :)

kGa nu Windows Update aanzetten en dan weer richting stage.. :)

Verwijderd

Topicstarter
/me schopt subtiel ..

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
MSI moederbord met een MSI videokaart.
Dat gaat niet goed, klinkt raar maar heb het ooit gezien.
Probeer jou kaart eens in een pc van bekende en andersom. Als het dan allemaal fijn is heb je een combinatie probleem.

Verwijderd

Topicstarter
kHeb voorheen een K7t Turbo Limited Edition (kt133a) gebruikt i.c.m. deze vidkaart een nooit probs gehad, daarnaast zou het belachelijk zijn alset niet zo zou werken, dat zou erg dom zijn van MSI, dus nee, ik denk niet dattet daaraan ligt, appriciate the help btw :)
Pagina: 1