Programma om hardware info te verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 20:40

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Op een school waar ik stage loop, gaan ze beginnen met een inventarisatie van alle computers, nu hoorde ik van iemand dat er programma's waren, die deze informatie automatisch over het netwerk van de computers kunnen halen.

Dit is natuurlijk ideaal, om dat het toch om een redelijk groot aantal computers gaat, alleen mijn zoekopdrachten op google en got, leverde weinig op, nu hoopte ik dat een van jullie misschien een mogelijke oplossing heeft, of word het toch met de hand alle pc's nalopen, het mooiste zou zijn als er een programma is wat alle hardware informatie terugstuurt, maar mac-adres, hd, ram en cpu is toch wel het belangrijkste.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

NT -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

system management server van ms kan dat.. maar dan krijg je veel meer als alleen hw-inventarisatie.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 15:05

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wat voor merken zijn het?

Wij gebruiken een progje van IBM, is gratis, en als het een beetje merk Pc is werkt het goed.
Hier gebruiken we het ook op bv. Compaq

het programmaatje heet smbios.exe

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Belarc Advisor
http://www.belarc.com/ba5.html?B

geeft volledige hardware configuratie en de geïnstalleerde software

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
i2Paq schreef op 20 January 2003 @ 14:19:
Wat voor merken zijn het?

Wij gebruiken een progje van IBM, is gratis, en als het een beetje merk Pc is werkt het goed.
Hier gebruiken we het ook op bv. Compaq

het programmaatje heet smbios.exe
De smbios.exe die ik heb gevonden geeft alleen de informatie weer van de lokale computer, het is juist de bedoeling, dat hij de computers over het netwerk afgaat, anders moet ik nog zelf alle pc's aflopen.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Kan je nix via het loginscript laten lopen ofzo?

gratis tool: psinfo.exe
Check www.sysinternals.com naar pstools, daat zit ie in. De output die dat filetje geeft kan je weer in een bestand knallen. Ik maak met Kixtart bij het inloggen een inventarisatie aan (leest hardware en software info uit WMI en zet dat in een bestand)

Mijn iRacing profiel

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
collin schreef op 20 January 2003 @ 14:57:
Kan je nix via het loginscript laten lopen ofzo?

gratis tool: psinfo.exe
Check www.sysinternals.com naar pstools, daat zit ie in. De output die dat filetje geeft kan je weer in een bestand knallen. Ik maak met Kixtart bij het inloggen een inventarisatie aan (leest hardware en software info uit WMI en zet dat in een bestand)
psInfo doet eigenlijk precies wat we zoeken, alleen stoten we tegen een klein probleempje aan, het zou mooi zijn, als we de output van psInfo in 1 bestand konden wegschrijven, nu kun je dus als volgt een output file maken in dos.

psinfo -c -d -h > c:\test.txt

Alleen nu zou het mooi zijn, dat als we de informatie van een andere computer zouden opvragen, dat de output onder de bestaande tekst in het test.txt bestand word geplakt, is dit mogelijk in dos?

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
je kunt ook zelf even een programmaatje schrijven die al die txt files onder elkaar plakt

No worries m8

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

psinfo > test.txt overschrijft alles in test.txt indien aanwezig
psinfo >> test.txt voegt toe aan test.txt

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Bedankt voor dit uiterst handige programmaatje!

Erg handig hoor!

Pay peanuts get monkeys !

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 09:38

CBA

een vat, een vat, een vat !

BlackBurn schreef op 21 January 2003 @ 08:54:
[...]

psInfo doet eigenlijk precies wat we zoeken, alleen stoten we tegen een klein probleempje aan, het zou mooi zijn, als we de output van psInfo in 1 bestand konden wegschrijven, nu kun je dus als volgt een output file maken in dos.

psinfo -c -d -h > c:\test.txt

Alleen nu zou het mooi zijn, dat als we de informatie van een andere computer zouden opvragen, dat de output onder de bestaande tekst in het test.txt bestand word geplakt, is dit mogelijk in dos?
je kan gewoon tekst toevoegen en het bestand voorbeeld op de netwerkdrive zetten.

psinfo -c -d -h >> netwerkdrive:\test.txt

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Bedankt voor de tips, zo moet het wel lukken.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Werken deze programma's alleen met windows nt/2k/xp of ook met win98??
Ben net namelijk aan het prutsen geweest maar het wil niet echt lukken want ik heb de priveleges niet om op win98 systemen te komen
Ik werk zelf van af een win xp machine de enige hier zo.
Zijn er anders ook nog andere progjes hiervoor die ook onder win98 werken wil dit niet lukken ??

No signature found

Pagina: 1