Hallo, het een en ander doorgespit, maar nog steeds geen antwoord gevonden, dwz de antwoorden hier gegeven falen op mijn website..
Ik wil dat "/test/bla/poep/" naar de file "/test/test.php?page=/bla/poep/" gaat, op zich heb ik het een en ander al redelijk aan de praat "/test/bla" werkt.. Maar 2 parameters of meer pakt hij dus nog niet...
Hebben jullie enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen?
--------------------------------------------------------------------------------
.htaccess:
--------------------------------------------------------------------------------
# Om verzoekjes op te lossen die de laatste "/" missen
Options ExecCGI FollowSymLinks Includes MultiViews
# RewriteRule
RewriteEngine On
RewriteRule ^([^.\/]+)/?$ test.php?page=$1
de .htaccess staat in de directory /test/ omdat ik op mijn root een andere htaccess heb (nu nog iig)
test.php:
<?php
echo '$PHP_SELF: ' . $PHP_SELF . '<br>';
echo '$QUERY_STRING: ' . $QUERY_STRING . '<br>';
?>
Output nu:
$PHP_SELF: /test/test.php
$QUERY_STRING: page=bla
Dus het werkt al vrij aardig, maar nog niet helemaal.. Tips, ik denk namelijk zelf dat het in de "RewriteRule" zit...
Ik wil dat "/test/bla/poep/" naar de file "/test/test.php?page=/bla/poep/" gaat, op zich heb ik het een en ander al redelijk aan de praat "/test/bla" werkt.. Maar 2 parameters of meer pakt hij dus nog niet...
Hebben jullie enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen?
.htaccess:
# Om verzoekjes op te lossen die de laatste "/" missen
Options ExecCGI FollowSymLinks Includes MultiViews
# RewriteRule
RewriteEngine On
RewriteRule ^([^.\/]+)/?$ test.php?page=$1
de .htaccess staat in de directory /test/ omdat ik op mijn root een andere htaccess heb (nu nog iig)
test.php:
<?php
echo '$PHP_SELF: ' . $PHP_SELF . '<br>';
echo '$QUERY_STRING: ' . $QUERY_STRING . '<br>';
?>
Output nu:
$PHP_SELF: /test/test.php
$QUERY_STRING: page=bla
Dus het werkt al vrij aardig, maar nog niet helemaal.. Tips, ik denk namelijk zelf dat het in de "RewriteRule" zit...