[apache] een RewiteEngine vraagje

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hallo, het een en ander doorgespit, maar nog steeds geen antwoord gevonden, dwz de antwoorden hier gegeven falen op mijn website..

Ik wil dat "/test/bla/poep/" naar de file "/test/test.php?page=/bla/poep/" gaat, op zich heb ik het een en ander al redelijk aan de praat "/test/bla" werkt.. Maar 2 parameters of meer pakt hij dus nog niet...

Hebben jullie enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen?

--------------------------------------------------------------------------------
.htaccess:
--------------------------------------------------------------------------------
# Om verzoekjes op te lossen die de laatste "/" missen
Options ExecCGI FollowSymLinks Includes MultiViews

# RewriteRule
RewriteEngine On
RewriteRule ^([^.\/]+)/?$ test.php?page=$1
de .htaccess staat in de directory /test/ omdat ik op mijn root een andere htaccess heb (nu nog iig)

test.php:
<?php
echo '$PHP_SELF: ' . $PHP_SELF . '<br>';
echo '$QUERY_STRING: ' . $QUERY_STRING . '<br>';
?>

Output nu:
$PHP_SELF: /test/test.php
$QUERY_STRING: page=bla

Dus het werkt al vrij aardig, maar nog niet helemaal.. Tips, ik denk namelijk zelf dat het in de "RewriteRule" zit...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 23:08
gvdh81 schreef op 20 januari 2003 @ 13:11:
RewriteRule ^([^.\/]+)/?$ test.php?page=$1
Je geeft zelf aan dat in $1 geen / mag zitten (door 'm uit te sluiten in je character class). Verder lijken die begin en eind tokens (^ en $) niet te werken, anders zou 'ie helemaal geen match moeten vinden.

Propeert het anders gewoon eens met "(.*)" ; je wilt toch de hele string hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Soultaker op 20-01-2003 13:47 ]

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hij werkt!!

RewriteRule ^(.*)/$ test.php?page=$1

Geeft nu als output:
$PHP_SELF: /test/test.php
$QUERY_STRING: page=page=poep/bla/bla