Webdesign voor de n00b

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Nee, niet voor mezelf ;)

Mijn vader is de laatste tijd veel bezig met webdesign, hij gebruikt voornamelijk Paint Shop Pro 7 en Dreamweaver 4.0, binnenkort MX.

De basisbeginselen heeft ie wel onder de knie, een website met een frameset en een werkend menu dat lukt allemaal nog wel.

Maar nu is ie dat een beetje zat en wil dus andere dingen zoals dropdown menu's, betere overlappingen met plaatjes (in plaats van altijd die hoekige standardframes).

Wat ik voor hem zoek is een aantal websites met goede tutorials voor deze richting. Goede boeken mag ook.
Ik ken zelf wel Webmonkey en Wastedyouth, waar best wat nuttige dingen opstaan.

Het moet voornamelijk gericht zijn op Macromedia software. Photoshop is ook welkom in plaats van Paint Shop Pro, alleen daar kan hij nog niet echt mee werken.

Post hier dus jouw informatiebronnen en tutorials, vertel er ook bij waarom je dit een goede bron van informatie vindt.
Ik kan zelf ook wel 'webdesign tutorials' of 'photoshop tutorials' intypen bij google, maar daar zitten teveel sites tussen die niks opleveren, en niet echt practisch zijn.

Als deze teveel onder een opsommingstopic valt (ondanks de onderbouwingen), zou ie dan een kans kunnen krijgen in SG? Anders moet het maar dicht :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 14:15

André

Analytics dude

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

http://www.dto.tudelft.nl/mirhtml/index.html

na lekker geleerd te hebben op www.w3schools.com kan je lekker een relaxte referance hebben (en is nog nederlands ook :)) staat iig lekker veel

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Ik vind dat www.htmlgoodies.com hier ook wel bij mag. Staan een hoop kleine tutorials op, met heel veel informatie en directe voorbeelden..

Verwijderd

koop gewoon zo'n boek dhtml voor dummies, html bijbel erbij, asp boek, sql boek en gaan met die hap.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:21
Echt, hier is zo-veel over te vinden. Ligt ook heel erg aan de leergierigheid van je pa... maar als hij het leuk vind moet het niet zo'n probleem zijn om e.e.a. gewoon op te zoeken.
Zowel op Google als op GoT zelf is zo-veel te vinden...

Bij de Donner naar binnen lopen en een boek kopen kan trouwens ook geen kwaad he :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.