[CD Writer] Ricoh MP7080A wil niet meer open

Pagina: 1
Acties:

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 11:45
Gezocht maar niet gevonden wat ik wilde vinden.

Deze bijna 3 jaar oude brander wil niet meer open. Wanneer ik op het eject knopje druk gaat het LEDje branden maar gebeurt er niks. Ook een softwarematige Eject wil niet werken.
Met kabels zit het allemaal snor en de BIOS (Asus A7V333 & ECS K7S5A) en Windows (2000) herkennen hem gewoon als een MP7080A.
Nu, ik heb de laatste firmware (v1.30) van de Ricoh site gehaald want ik las in het changelog: "There is a case that it doesn't eject a disc by pushing the 'eject button' of the drive after playing a audio CD. But it is improved."
Echter na de succesvolle flash wil hij nogsteeds niet open. Is hier nog iets aan te fixen?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
OH => OM :)

Weet je zeker dat het niet iets mechanisch is? (m.a.w. hoor je niks als je probeert te ejecten?)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En doet hij nog het zelfde na een emergency eject? Misschien dat hij ergens blijft haken en dat hij even eruit gehaald moet worden
Dit kun je doen met een spijker/paperclip of een mooi uitduwstaafje zoals je de van Plextor krijgt. of gebruik mijn manier, klauwhamer ertussen als je drive niet mee wilt werken

Verwijderd

het zwarte draadje van de spanning misschien niet goed contact (5v)
dan doet ie het maar gaat niet open :)

Verwijderd

Inderdaad: paperclip in het kleine gaatje aan de voorkant duwen (eerdergenoemde noodeject)

Verwijderd

als hij mechanisch goed verbonden is dan gaat hij alleen open meteen na het opstarten door op eject te duwen

Verwijderd

kheb al eens cd writers hier in reparatie gehad waar 2 cd's in zaten!!!!!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 13:37:
het zwarte draadje van de spanning misschien niet goed contact (5v)
dan doet ie het maar gaat niet open :)

Deze beredenering klopt niet helemaal.. Zwarte draad = massa, oftewel 0V..
En als je brander geen massa krijgt kunnen er wel ergere dingen gebeuren dan geen laatje open gaan..
(uit ervaring weet ik dat cd-spelers eraan overlijden :))

Verwijderd

En als je brander geen massa krijgt kunnen er wel ergere dingen gebeuren dan geen laatje open gaan..

helaas wel waar ook uit ervaring ik bouw zo'n kleine 800 stuks per jaar in

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 13:49:

helaas wel waar ook uit ervaring ik bouw zo'n kleine 800 stuks per jaar in
Zwart is toch echt ground hoor.
Dus wat Twynn zegt klopt gewoon.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 11:45
Lijkt me sterk dat alle stekkertjes gaar zijn, heb op verschillende geprobeerd.

Direct bij het opstarten wil hij ook niet open.

Als je op het knopje drukt hoor je niks spinnen of kraken, helemaal niks. Het LEDje gaat constant branden en na een tijdje weer uit.

Ik ga ff kloten met dat gaatje ;)

/edit

OK, heb em open gekregen doormiddel van het beroemde gaatje. Opnieuw aangesloten maar er gebeurt nogsteeds niks..
Waarschijnlijk iets mis binnenin het apparaat?

[ Voor 41% gewijzigd door Artz op 20-01-2003 18:14 ]

Verwijderd

Als de voedingsstekkers goed zijn, de BIOS geflashed en er geen CD klem zat binnen denk ik dat je je drive af zult moeten schrijven....
Pagina: 1