[analoog/adsl] vaag kpn kassie

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
ik verw8 binnenkort m'n adsl dhz pakket en dat moet ik dus het zelf maar zien aan te sluiten.
meestal is dat niet zo moeilijk, ken er zat die het zelf hebben gedaan, maar in mijn geval denk ik dat het toch een stuk lastiger gaat worden.

in mijn ma's kamer (1e verdieping) hangt namelijk 1 of ander vaag kpn kassie wat iets met de telefoon lijn doet. ik weet eigenlijk dus niet waar de lijn binnenkomt. beneden kwam vroeger de lijn binnen dus dat zou geen probleem zijn geweest. echter als ik nu de hoorn beneden oppak hoor je boven in het kastje een relais omgaan. ik vraag me dus af of hij niet eerst naar boven en dan naar beneden gaat...

situatie ziet er als volgt uit: beneden 1 telefoon, kabel naar boven dat in het kastjekomt , dan van dat kastje naar m'n vaders kamer en dan gaat er nog 1 naar de slaapkamer.

verder hebben we nog een apparte isdn lijn (dus niet analoog over isdn). deze heeft er echter niks mee te maken.

hieronder wat foto's van het kastje.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.vloothuis/kassie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.vloothuis/kassie1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.vloothuis/kassie2.jpg

wie kan mij vertellen waar en hoe ik het nou moet aansluiten?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
splitter aansluiten daar waar de lijn binnenkomt, daarna gewoon verder delen vanaf de splitter hoe het nu is :)

Verwijderd

Misschien is het wel een signaal versterker...
Zoniet danniet :/

Verwijderd

voor de zekerheid zou ik toch kpn bellen om uitsluitsel te krijgen......

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Volgens mij is dat gewoon een schakelkastje ofzo. Als je beneden aan het bellen bent en je neemt boven de telefoon ook op, kun je dan meeluisteren?

Misschien is het wel zo'n kastje dat dat dan dus niet kan.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Ik zou het allebij eventje gewoon proberen... ervoor en erachter je splitter...
Ik weet namelijk niet of het je snelheid ten goede zal komen zo'n kastie... maar hoeft niets uitmaken misschien...

Kpn bellen zou je kunnen proberen.. maarjah hoe dat je gaat helpen :P? ik wens je suc6 :P

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
Master__R schreef op 20 januari 2003 @ 12:53:
Volgens mij is dat gewoon een schakelkastje ofzo. Als je beneden aan het bellen bent en je neemt boven de telefoon ook op, kun je dan meeluisteren?

Misschien is het wel zo'n kastje dat dat dan dus niet kan.
ja, zo'n kastje is het

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
sharkzor schreef op 20 January 2003 @ 12:56:
[...]
ja, zo'n kastje is het
Dan sluit je die gewoon weer aan na de splitter.

Verwijderd

Als je eerste aansluiting op de telefoonlijn, dat kastje is, dan moet je de draden aan a/b aan de Linkerkant los halen, daar een telefoon stopcontact aan monteren, hier de splitter op zetten, en de Telefoon uitgang van de splitter weer aan die kast a/b monteren.

De 2 andere a/b aansluitingen zijn voor 2 telefoons..
>:) >:) >:) >:) >:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Er is gewoon 1 simpel regeltje voor het plaatsen van de splitter: Altijd VOOR alle andere apperatuur, welke gewoon ongewijzigd kan blijven.

Dus gewoon de inkomende kabel bij dat kastje loshalen, en de splitter er tussen. Of je knipt de kabel gewoon door, en zet er connectors op. Splitter ertussen en done.
Je bereikt daamee hetzelfde, maar dan hoef je verder niet aan het kastje te knutselen iig :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.