Toon posts:

in/uit-loggen roaming profile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakairianen,

Stel ik heb en NT domein met roaming profiles. En ik log in op de ene pc in met mij account, nu loop ik naar ik een ander pc en log daar ook in met pcies dezelfde account. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de eerste pc zichzelf vanzelf uitlogt. Zodat er een inconsistenties in de roaming profiles komen.

ik heb me al helemaal suf gegooooogled maar ik kan niks vinden.
Iemand een idee ???

Mzzls

M4ttt

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Dat is niet mogelijk, gewoon consequent overal uitloggen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 12:20:
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de eerste pc zichzelf vanzelf uitlogt. Zodat er een inconsistenties in de roaming profiles komen.
Volgens mij kan dat niet eenvoudig. Dan moet je m.i. met hele enge scripts gaan werken. En ik snap ook niet helemaal waarom je graag inconsistentie zou willen :?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

waarom niet aanmelden tot max. 1 keer beperken? is denk ik voor nu de meest simpele oplossing.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
volgens mij kan je er niet voor zorgen dat een pc vanzelf uitlogt wel kan je ervoor zorgen dat je maar een keer met een account kan inloggen

Verwijderd

Topicstarter
jah type foutje duh!

ik wil dus GEEN inconsistenties

Verwijderd

Topicstarter
sh4d0wman schreef op 20 januari 2003 @ 12:26:
waarom niet aanmelden tot max. 1 keer beperken? is denk ik voor nu de meest simpele oplossing.
Hoe doe ik dat ? :)

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 07:51

WarPuppy

Electronic Technology

Wat je wel kan doen, is of met policy's, of iig met novell de max login's beperken naar 1.

Nou hier toch een profiel topic is, mag ik bijspringen met een probleem?
Heel vaak, als ik inlog (novell/winnt 4), komt het inloggen niet verderd als een groen/blauw beeld van Windows.

Dit verhelp ik meestal gewoon door mijn profiel te verwijderen, maar dan ben ik al me instellingen kwijt.

Iemand enig idee ?

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:08
Q: log in op eerste pc dan op tweede pc.
A: log uit op tweede pc dan op 1ste pc.

Helaas

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het kan niet gemakkelijk, maar met wat creatief scripten moet het opzich wel lukken, als je checked op een soort van semaphore file die weggehaald wordt bij het aanloggen, kan je het op die manier voor elkaar krijgen.

Ik zou het niet op die manier doen, en ik vraag me ook een beetje af wat je hiermee wil bereiken / voorkomen? Als je uitlogt, wordt je profile toch overschreven, dus de PC die je het laatste uitlogt, heeft in principe het beslissende profiel.

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

WarPuppy schreef op 20 January 2003 @ 12:50:
Wat je wel kan doen, is of met policy's, of iig met novell de max login's beperken naar 1.

Nou hier toch een profiel topic is, mag ik bijspringen met een probleem?
Heel vaak, als ik inlog (novell/winnt 4), komt het inloggen niet verderd als een groen/blauw beeld van Windows.

Dit verhelp ik meestal gewoon door mijn profiel te verwijderen, maar dan ben ik al me instellingen kwijt.

Iemand enig idee ?
^upkick^

iemand enig idee?
anders open ik even een apart topic, lijkt mij handiger..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WarPuppy: klinkt me als een probleem in combinatie met Novell - waarschijnlijk start je desktop gewoon op als je in dat groene scherm op Ctrl+Alt+Del drukt, naar taskmanager gaat, dan naar File -> New Task, en dan "explorer" intypt, en op "OK" drukt ?

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

elevator schreef op 23 januari 2003 @ 01:13:
WarPuppy: klinkt me als een probleem in combinatie met Novell - waarschijnlijk start je desktop gewoon op als je in dat groene scherm op Ctrl+Alt+Del drukt, naar taskmanager gaat, dan naar File -> New Task, en dan "explorer" intypt, en op "OK" drukt ?
Dat is niet echt een optie met 15.000 gebruikers die er last van hebben :)
En voor velen is de task manager ook niet bereikbaar...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

WarPuppy schreef op 23 januari 2003 @ 07:30:
[...]

Dat is niet echt een optie met 15.000 gebruikers die er last van hebben :)
En voor velen is de task manager ook niet bereikbaar...
Uh, werk je inderdaad met roaming profiles :? ZIjn de profiles gewoon niet enorm groot geworden, waardoor het gewoonweg te lang duurt eerdat het profile geladen is :/

@TS:
Als je novell's NetWare had gedraaid als server OS dan had je heel makkelijk de max login op 1 kunnen zetten. (misschien is dat zelfs default)

Met NT wordt het iets lastiger.
Zet dan op de home-drive share van de gebruikers de max connecties op 1.
Dit heeft ongeveer hetzelfde effect.

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

CyberJ schreef op 23 januari 2003 @ 08:12:
[...]

Uh, werk je inderdaad met roaming profiles :? ZIjn de profiles gewoon niet enorm groot geworden, waardoor het gewoonweg te lang duurt eerdat het profile geladen is :/

@TS:
Als je novell's NetWare had gedraaid als server OS dan had je heel makkelijk de max login op 1 kunnen zetten. (misschien is dat zelfs default)

Met NT wordt het iets lastiger.
Zet dan op de home-drive share van de gebruikers de max connecties op 1.
Dit heeft ongeveer hetzelfde effect.
Nee, staat heel weinig in, voormalijk wat pure personal register, maximale profiel grootte wat ik ben tegengekomen was ooit iets van 8mb.
Standaard is die van een gebruiker iets van 3mb.

En met een 100mbit netwerk, is het normaal opstarten dus maar iets van 1minuut voordat het systeem compleet is geladen..

Maar ook al w8 ik uren op zon turquoise windows scherm, hij schiet niet door..
Pagina: 1