Toon posts:

NIC probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OI! mensen,

het verhaal: Vriend van me vroeg of ik even 2 pc's aan elkaar kon knopen doormiddel van een crosslink, NP d8 ik. Alleen in z'n ouwe bak (AMD 233mhz, 32 mb geheugen) moest nog een nic in. Duz nic gekocht (Realtek: RTL8139/810x family fast ethernet) en ding geplaats.

het probleem: Als de ik de netwerk kaart geplaatst had en de pc weer aanzetten ging die netjes ding herkennen en vragen om drivers enzo (dude gebruikt win 98)..maar steeds als tie klaar was met instaleren reboote die automatisch en als je dan weer in windows kwam gaf tie in het apparaatbeheer de volgende foutmelding: Bij het strarten van dit apparaat reageerde windows niet meer, Windows zal niet meer proberen het apparaat te starten (code 11)

Wat ik al geprobeerd heb: Heb de kaart in 2 verschillende sloten gehad (waronder een slot die zeker werkte want daar zat eerst de videokaart in (jah toen heb ikwel de videokaart in een ander slot gedaan :P) ) 2 netwerkkaarten geprobeerd en bij allebij dezelfde ellende. Nieuwste drivers gedownt en het weer geprobeert: weer the same. Toen nijgingen gehad om het ding ritueel te verbranden..maar toch maar niet gedaan :) :)

De oplossing: Eehw tja laat maar eens horen :) (post em hier of stuur em naar Duvel_day@hotmail.com , dit adres kan je ook gebruiken als je meer informatie nodig heb)

in iedergeval excuus voor het belabberde nederlands :)

thnx

edit: meel was nie goei

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

Het enige waar ik kan denken zijn IRQ problemen, probeer die eens hangmatig toe te wijzen.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 12:05:

in iedergeval excuus voor het belabberde nederlands :)
Aan de grammaticale fouten te zien een duitser? Zo niet: sorry :o

Ik denk inderdaad ook aan een irq conflict.
In apparaatbeheer kun je de netwerkkaart selecteren, dan op eigenschappen klikken. Daarna helemaal rechts op het tabblad 'bronnen' klikken. Dan kun je daar de IRQ waarde selecteren. Pak daar een andere als nu geselecteerd is. Als er evt staat dat dat conflicten oplevert trek je je daar even niets van aan. Alles op OK en Toepassen enzo klikken, en dan overnieuw opstarten.
Met een beetje mazzel helpt dat :)

Edit: je moet even een paar keer proberen met de verschillende waardes natuurlijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door bart1234 op 20-01-2003 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
whehe :) excuus aanvaard over dat duitser zijn...en thnx ik zal het even proberen :)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 12:35:
whehe :) excuus aanvaard over dat duitser zijn...en thnx ik zal het even proberen :)
Offtopic:
Jah ik zit hier met duitsers op school, die allemaal op Nederlands cursus zitten (de hier welbekende Sprachkurs). En die luitjes maken dezelfde fouten, vandaar :)

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
hey _Duvel_ tweakers gevonden? :+

Probeer anders ook even die pc's helemaal leeg te halen. Dus geen andere kaarten behalve de video en de netwerkkaart erin hangen. En dan de rest weer gaan toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
liggie :) :) jah ff tweakers gevonden...was ten einde raad :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ik zou zeggen: je hebt daar ook een diskette bij gekregen waarmee je het ding kan instellen onder DOS. Boot alleen de ms-dos-prompt (bootmenu win 98: F8) en roep dan dat proje aan. Kijk hoe je nic ingesteld staan; kan best zijn dat er daar het e.e.a verkeerd staat. gewoon op plug&play zetten, zou moeten werken. anders kun je ook nog kijken welke irq's en dma's er vrij zijn en je nic daar hard op zetten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1