PCMCIA probleem

Pagina: 1
Acties:

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 14:36
Hallo,
ik heb een probleem. Ik heb een draadloos netwerkje thuis. Tot zover gaat al;les goed. Maar dan. op mijn vaders laptop werkt het uitstekend, maar in mijn laptop niet. Het lijkt wel alsof de voeding voor de PCMCIA controler niet werkt. Ik KAn het kaartje erin drukken maar dan geeft hij telkens aan dat de drivers niet goed zijn geinstaleerd. Dat doe ik dan overnieuw maar hij blijft het beweren. Ik snap er niets meer van. in het apparaat beheer blijft het kaartje met een geel uitroepteken er staan. Hij geeft overigens een fout code aan. deze is 10.

Dit is de hele melding:
-----------
Dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed of niet alle stuurprogramma's zijn geinstaleerd. (code 10)

Werk de stuurprogramma's bij.

-----------

Nu datheb ik al heel vaak geprobeerd maar hij blijft het probleem aangeven.

nogmaals het lijkt mij alsof de PCMCIA poort niet goed werkt om welke reden dan ook. Weet iemand waar ik dat kan controleren?? Mijn PCMCIA socket werkt wel goed volgensapparaatbeheer.

Mijn laptop:

een toshiba P2 266, 64 mb op windows ME. (op windows 98 heb ik een crash gehad misschien heeft dat er wat mee te maken??)

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor type kaart is die pcmcia en wat voor type zit er in jouw notebook?

• shakedown
MIjn PCMCIA controler is: PCIC - compatible PCMCIA-controler en het wireless kaartje een van Kobishi. Het netwerk is allemaal van Kobishi

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

shakedown schreef op 20 januari 2003 @ 12:00:
MIjn PCMCIA controler is: PCIC - compatible PCMCIA-controler en het wireless kaartje een van Kobishi. Het netwerk is allemaal van Kobishi
maar is het type I, II of III?

• shakedown
owh sorry. Type 1 en 2. Is in iedergeval geen type 3. Dat weet ik wel zeker.

• shakedown
Niemand??

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:29

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Heb je ooit wel een PCMCIA-kaartje werkend gehad in die laptop?
Als dat zo is dan weet je vrij zeker dat de poort werkt,
maar mijn ervaring is ook dat er dan vaak nog drivers zijn 'blijven hangen' waardoor andere kaartjes het niet meer doen.
Verse install van je OS lijkt me aan te raden, dan kun je iig al de software-factoren uitsluiten.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• shakedown
Ik heb hiervoor een Trust gehad. Die ene notebook connection kit. Dat werkte goed en daar deed mijn kaartje het wel in. Toen heb ik een crash gekregen en met veel pijn en moeite hem weer aan de prat gekregen. Ik ben toen overgegaan op windows ME. omdat hij Windows 98 niet opnieuw wilde starten. Helemaal geformateerd heb ikhem niet. Ik heb er geen standaart a drive bij. enb op de cd-rom boot hij niet.
De poort werkt wel en hij herkent het kaartje oko wel. Alleen lijkt het erop alsof hij software matig wordt geblokeerd.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Prpbeer eens om in het bios de settings van de PCMCIA controller aan te passen

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Is niet toevallig de netwerkkaart cardbus en de pcmcia poort niet?

• shakedown
Jongen hij werkt!! heel erg bedankt. Was inderdaad iets in de bios instelling. ben er ff mee bezig geweest maar het is het waard...

dank u
dank u
dank u
dank u

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10-2025

danplo

The Force is strong with me

Hoi ik haal even deze Topic op omdat ik precies met het zelfde probleem zit.
Mijn PCMCIA kaartje heeft het eens gedaan en toen heb ik een keertje een crash gekregen en heb het ook met veel pijn en moeite weer aan de gang gekregen.
Alleen mijn draadloze verbinding krijg ik niet meer opgang.
Krijg wel te zien dat hij de kaart vind maar kan geen drivers erop zetten.
En ook die Code 10 staat erbij.
Heb dat PCMCIA kaartje al eens terug gestuurd naar die winkel maar bij hun werkt hij wel gewoon goed.
Ik lees hier dat je wat in je bios moet veranderen, maar wat.
Want zoveel optie's heb ik nu ook weer niet in de bios.
Hopenlijk heeft er iemand wat meer info hierover..
Ik zal even mijn systeem vermelden.

Het is een Jewel 2785 laptop van Computerland.
Heb voor de rest al een Reuter en PCI kaartje van Linksys draaiend.
Alleen het Linksys PCMCIA kaartje nog niet...met dit kaartje krijg ik de code 10 te zien.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Zit hier nu al 3 weken zonder verbinding op mijn laptop.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

shakedown schreef op dinsdag 21 januari 2003 @ 18:17:
Jongen hij werkt!! heel erg bedankt. Was inderdaad iets in de bios instelling. ben er ff mee bezig geweest maar het is het waard...
Ik heb nu precies hetzelfde probleem met m'n Toshiba 1800-314 notebook. Zelfs met een verse install doet hij het niet terwijl dat kaartje in een ander notebook wel gewoon werkt.

Hoe heb jij die bios veranderd, want in de mijne kan dat alleen met Toshiba Console
Pagina: 1