Toon posts:

Bigfoot HD's

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er nog HD worden verkocht die 5,25 inch zijn, dus alla Quantum Bigfoot?

Verwijderd

Zover ik weet niet, wat is precies je doel?
Als je alleen een 5,25" over hebt kan je wel een bracket ervoor kopen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nope, zo worden ze niet meer gemaakt/verkocht. Die dingen flopten gigantisch.. De grote platters zijn moordend voor het motortje en de prestaties vielen ook nog eens tegen..

Maar mocht het jou eerder gaan om het enige voordeel van de Bigfoots, de dikte, dan zou ik eens uitkijken naar een Maxtor Diamondmax Plus 8 of Maxtor Fireball 3 :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-03 08:35

Sick Nick

Drop the top!

ik heb hier nog wel een 4.3 gieg bigfoot liggen, die wil je echt niet hebben hoor :+

Maakt een herrie eerste klas, traag als de neten en zitten 10 ledjes op ofzo dus bij hd-activiteit is het net een disco (voor de echte casemodders)

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Ik had een 2,5 Gb Bigfoot maar deze is helaas overleden en begraven in het plaatselijk containerpark :Y)

Bigfoot inderdaad... je kon er iemand mee doodslagen :X

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sick Nick schreef op 20 January 2003 @ 11:47:
Maakt een herrie eerste klas,
Oh ja da's waar ook.. (zelf geen ervaring mee, ondanks dat ik er ook 1 had :+ )

Sja, argumentatie zat waarom geen fabrikant zich nog waagt om Bigfoot clones te maken..

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 22:14
Heerlijk, zo'n gietijzeren bakbeest, daar kon je tenminste nog n's op staan enzow.. kun je van die high-tech dingen niet meer zeggen :) :+

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Heb ook een paar Bigfoots gehad, wat een kolere dingen waren dat zeg. Uitval was gigantisch, niet alleen bij mij.

Maar ook ik heb er nog 1 liggen, 4.3GB. Maar wat Cereal zegt, ze zien er idd erg stevig uit. Als je er 4 hebt, kan je je tafel ophogen. ;)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
stevig waren ze niet: heb er een keer wat schroefjes op laten vallen, direct kapot :(
Heb nog wel een stapel zien liggen bij iemand, die had een hele RMA zending opgekocht bij Target (ja, die zooi verkopen ze daar gewoon van tijd tot tijd, een schande). Uiteindelijk had ie zo'n ding opengemaakt en er asbakjes van gemaakt. Kan je heel wat peuken in kwijt :D

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

Ik heb er ook nog eentje liggen....... en die doet het al 6 jaar :P

geen grap...... echt waar.

idd rete traag maar dat geeft niet als je 'm in een servertje heb zitten

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Yep, mijn 2.x GB Quantum Bigfoot draait ook nog steeds vrolijk zijn rondjes... gok dat ie alweer uit 1996 ofzo is? Doet nog steeds prima z'n werk en staat iedere dag toch wel gemiddeld een uurtje of wat aan.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

ik heb er ook nog en paar van die monsters liggen werken nog perfect.
alleen tering herrie maken die dingen maar ja paar jaartjes oud kan ze geen schuld geven.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

_JGC_ schreef op 20 januari 2003 @ 12:21:
Uiteindelijk had ie zo'n ding opengemaakt en er asbakjes van gemaakt. Kan je heel wat peuken in kwijt :D
Creatief :D

Verwijderd

Mooie recycling :)

Ik heb er zelf ook eentje gehad, de oer-versie met een capaciteit van 1.2Gb...heerlijke dingen! Dat geluid, echt meesterlijk. Alleen het was natuurlijk een totaal mislukt concept omdat 3,5 schijven al snel net zo goedkoop werden als die Bigfoots...

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
ik ben ook de gelukkige eigenaar van zo'n bigfoot hdd (niet meer in gebruik :) ). Volgens mij was t een 2 gig modeltje dat nu stof zit te verzamelen, maar wat maakte dat ding 'n herrie!! naderhand toch maar vervange door een iets stiller, en sneller :+ exemplaar!

Mijn Systeem.....

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:14

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Had je nog het leuke dat je op bepaalde Pentium I systemen de external cache uit moest zetten omdat Windows 98 anders nooit echt lekker opstarte. Heeft me maanden geduurd voordat ik daar uit kwam.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-03 23:35
_JGC_ schreef op 20 januari 2003 @ 12:21:
stevig waren ze niet: heb er een keer wat schroefjes op laten vallen, direct kapot :(
Heb nog wel een stapel zien liggen bij iemand, die had een hele RMA zending opgekocht bij Target (ja, die zooi verkopen ze daar gewoon van tijd tot tijd, een schande). Uiteindelijk had ie zo'n ding opengemaakt en er asbakjes van gemaakt. Kan je heel wat peuken in kwijt :D
Pics !!!11 :+

Maar ff serieus, waarom zou je idd zo'n hd willen ?
Ik ben het namelijk compleet eens met de argumenten hierboven,
ze hebben een bere hoge uitval, maken een pokke herrie (met de moderne hd's vergeleken dan) en zijn idd niet snel, wel 5400 rpm, wat in die tijd wel snel was !
Maar wil je ze in een 5.25 inch ruimte stoppen ofzo, want dan kan je ook gewoon brackets gebruiken :)

Verwijderd

Heb hier ook nog zo'n stoeptegel liggen.. Handig als verwarming (wat werd dat kreng heet!)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:14

mr_petit

opperprutser

keb er hier ook nog een tas vol van (30+)
allemaal kapot....(een hele generatie bedrijfspc's die allemaal crashten)
naast mijn stapeltje met 20 kapotte at voedingen.

Mijn voorganger sysadmin had niet helemaal door dat goedkoop duurkoop was.... :/

"man is not truly one, but truly two,"

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Pics !!!11

Maar ff serieus, waarom zou je idd zo'n hd willen ?
Ik ben het namelijk compleet eens met de argumenten hierboven,
ze hebben een bere hoge uitval, maken een pokke herrie (met de moderne hd's vergeleken dan) en zijn idd niet snel, wel 5400 rpm, wat in die tijd wel snel was !
Maar wil je ze in een 5.25 inch ruimte stoppen ofzo, want dan kan je ook gewoon brackets gebruiken
nouw kijk....als je zo'n ding 'n paar jaar geleden (1998 geloof ik) gratiz kreeg van je oom....nouw..dan kan k je verzekeren...dat wil je in je pctje hangen en snel uitproberen!! :P

dat zag best wel imposant uit...die stoeptegel :D

Mijn Systeem.....

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Heb ook nog een 4,3 Gb liggen, ik gebruik hem als back-up schijf, ik vindt de herrie van dat ding trouwens wel meevallen, ik hoor hem niet boven mijn Maxtor uit.

Verwijderd

weet je hoe traaaaaaaaag die bigfoots zijn!!!!! gratis wil ik zon ding niet eens meer hebben.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, dit topic neigt neigt wel erg een opsomtopic te worden.. Het is onderhand wel duidelijk dat de Bigfoots niet echt geliefd zijn :+

Topicstarter; mocht je een HDD in een 5,25" bay willen hebben, neem dan een speciaal 5,25" bracket waarin je een 3,5" HDD kan bouwen. Of mocht je een dunne HDD te willen hebben (met de dikte van de Bigfoot), kijk dan naar de eerder door mij opgenoemde Maxtors ;)

Anders kun je nog altijd Bigfoots opzoeken op tweakers.net/aanbod en dat soort sites.

/opsom

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 20-01-2003 14:23 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.