Verpakking RMA zending

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 16:38
Ik heb net een RMA aangemaakt bij Maxtor omdat de drive zelf aangeeft dat ie stuk is (S.M.A.R.T. Status: Bad) en omdat ie niet meer upspint.

Maar nu heeft Maxtor de volgende Packaging Instructions. Maar dat verpakkingsmateriaal heb ik helaas niet thuis liggen.

Heeft iemand ervaring met het verpakken van dit soort dingen? Hoe verpak je het? Hoe kom je aan de materialen?

En hoe verzend je het? Maxtor sugeereert Federal Express, Airborne, DHL, UPS, TNT of U.S. Mail Priority welke is het beste? snelste? goedkoopste?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:39

Sick Nick

Drop the top!

ptt post aangetekend verzenden naar ierland werkt het beste, en ik zou je maar aan die instructies houden want ze naaien je grandioos als je dat niet doet.
Desnoods dat spul kopen.

Je zou ook de advanced rma kunnen gebruiken, sturen zij jou een HD op in de juiste verpakking en jij stuurt jouw HD terug in diezelfde verpakking :)

• blackd
  • Niet online
Sick Nick schreef op 20 januari 2003 @ 11:29:
Je zou ook de advanced rma kunnen gebruiken, sturen zij jou een HD op in de juiste verpakking en jij stuurt jouw HD terug in diezelfde verpakking :)

Dat heb ik idd ook gedaan, alleen moet je wel een credit-card hebben :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Sick Nick schreef op 20 January 2003 @ 11:29:
ptt post aangetekend verzenden naar ierland werkt het beste, en ik zou je maar aan die instructies houden want ze naaien je grandioos als je dat niet doet.
Desnoods dat spul kopen.

Yep, dit systeem gebruikt Compaq ook voor hun RMA's en dit is ideaal, ik werk bij een compaq service provider en heb er dus dagelijks mee te maken. Je trekt het nieuwe onderdeel uit de doos, stopt de defecte erin, labeltje van de doos af trekken (en dus het onderliggende label zichtbaar maken) en weer opsturen. Echt super handig! :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Sick Nick
  • Laatst online: 17:39

Sick Nick

Drop the top!

blackd schreef op 20 January 2003 @ 11:30:

[...]

Dat heb ik idd ook gedaan, alleen moet je wel een credit-card hebben :)
True, maar die kosten tegenwoordig ook geen ruk meer bij een gewone betaalrekening. 12 euro per jaar ofzo en voor dit soort zaken erug handig (en bij betalingen in het buitenland)

En anders kan je altijd wel iemand vinden die er eentje heeft, je pa/ma of kennis ofzo.

• Sanjuro
Ik heb een creditcard. Maar ik heb al een Standaard RMA aangemaakt, kan ik dan gewoon nog een Advanced RMA aanmaken en die dan gebruiken?

Wat zijn precies de kosten van zo'n Adv RMA?

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 09:31
Gewoon standaard RMA naar maxtor stuur ik op het werk als volgt op;
In anti-statisch zakje of HDD-doosje van seagate O-)
Dan in n doos waar wat van dat schuim in zit.. dichttape, RMA nummer op de doos en klaar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fire_Bird schreef op 20 januari 2003 @ 11:40:
Gewoon standaard RMA naar maxtor stuur ik op het werk als volgt op;
In anti-statisch zakje of HDD-doosje van seagate O-)
Zo heeft WD ook mijn hdd gekregen, in complete Seagate verpakking :P
Dan in n doos waar wat van dat schuim in zit.. dichttape, RMA nummer op de doos en klaar
Bij Seagate is het zo dat er 2.5" dik schuim om de hdd moet zitten. als je maar zorgt voor genoeg schuim en een antistatisch iets dan is dat vast wel voldoende.
Maar verstuur het liever in een grotere doos dan in een te kleine (waar minder verpakkingsshit inzit) want je krijgt geheid gezever daarover.

Verder gewoon aangetekend opsturen (5.75€ voor NL 10€ naar Duitsland) weet zo snel niet wat de verdere kosten zijn. Maar dan weet je zeker dat je hdd aan komt en dat hij verzekerd is.

Verwijderd

Ik weet niet hoe je aan die drive komt maar als hem in een winkel gekocht heb kan je het beste via de winkel alles regelen dan zijn hun verantwoordelijk, heb je hem online gekocht kan je het beste zelf op sturen ja.
Verder zal ik het via TNT doen, ik heb goede ervaringen met hun, ups vondt ik klote en ook hadden hun geen leuke medewerkers.

• Aikon
  • Niet online
Check deze topic anders.
Waar het op neerkomt: doei zo'n anti-statisch zakje om je hdd heen en wat schuim en tis goed. Ze doen er niet vaak moeilijk over.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Klopt...antistatish zakje....foam oid tegen hevige schokken bij transport en het is goed..

BTW: Sanjuro....Staat een BAD vermelding bij SMART garant voor vervanging? Dan heb ik een GOED argument om het om te ruilen (de mijne..ook maxtor 120 GB 3 weken oud)....

Hij spint nl. "soms" nog weleens op en schrijft data corrupted weg....heb jij dit ook?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Sanjuro
SMART is de interne check van de HD om te kijken of die nog in orde is. Als die aangeeft dat de HD BAD is dan lijkt me dat een uitstekende rede om garantie te claimen. Zeker als deze minder dan 30 dagen oud is want dan vervangt Maxtor altijd. Gewoon naar de winkel teruggaan en garantie claimen.

Mijn HD spint nog regelmatig op alleen wordt dat snel minder, het wegschrijven van corrupte data heb ik NOG niet gemerkt. Sterker nog ik heb eergisteren al mijn data gebackupt door ze te RARen en in ruim 3 GB aan RAR files zit geen enkele fout.

Over die Advanced RMA: Ik krijg een fout terug als ik die probeer aan te maken. Ik DENK dat dat komt omdat ik al een Standaard RMA heb op mijn schijf. Ik heb een mailtje gestuurd naar Maxtor en ik wacht nu op antwoord.

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Hoe veel verzend kosten gaat mij dit kosten.

Zo'n Maxtor RMA moet helemaal naar Ierland :|

Wel een standaard RMA he geen advanced RMA!

aahh durka durka durka

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:41
DJ Chicken schreef op 30 July 2003 @ 23:30:
Hoe veel verzend kosten gaat mij dit kosten.

Zo'n Maxtor RMA moet helemaal naar Ierland :|

Wel een standaard RMA he geen advanced RMA!
7 euro o.i.d.

Ik speel het altijd via een bedrijf, of mijn (oude) werk, of via een winkel waar ik net wat nieuwe hardware gekocht heb... vaak kan je het als je het lief vraagt met hun meesturen :)

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vorige keer koste het mijn gewoon 17,- euro! Was wel met priority. Anders was het 14,-

Heb hier ook nog een 40 gieger liggen die ik moet opsturen. Altijd van dat tyfes werk, die smart code opzoeken formulieren invullen naar het postkantoor, rip uit je lijft meteen en 2 weken later ligt hij er weer.

[ Voor 56% gewijzigd door Xavier op 30-07-2003 23:42 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Xavier schreef op 30 July 2003 @ 23:41:
Vorige keer koste het mijn gewoon 17,- euro! Was wel met priority. Anders was het 14,-

Heb hier ook nog een 40 gieger liggen die ik moet opsturen. Altijd van dat tyfes werk, die smart code opzoeken formulieren invullen naar het postkantoor, rip uit je lijft meteen en 2 weken later ligt hij er weer.
Aangezien ik altijd vergeet bij welke leverancier welke schijf vandaan gekomen is en je het vaak ook achteraf niet kan zien stuur ik vrij veel schijven direct naar de fabrikant op.

Onverzekerd per TPG kost geloof ik iets van 6 á 7 euro naar Ierland. niet meer iig. en dit is bij mij altijd nog goed gegaan, dan praat ik over tientallen keren. (nok nok, heb er nu 4 tegelijk opgestuurd in één doos, hoop dat die ook fijn aankomen)

Per koerier (ups ofzo of dhl, geen idee) kostte 1 schijfje me laatst 20 euro ex b.t.w. verzendkosten. terwijl die gast voor binnenlandse of duitse post helemaal niet veel duurder is dan de TPG. dat doen we dus niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door smvs op 30-07-2003 23:57 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 22:43

ThaHandy

Discovery Channel

dut et hoeft niet persee in een speciaal paket?

ik wou ook rma aanvragen totdat ik las over dat inpakken en bn gestopt :|

• Aikon
  • Niet online
En naar Duitsland? Toevallig moet ik morgen een WD terugsturen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
behoorlijk oud topic..
En prijzen kun je gewoon opvragen bij tpg post ofzo :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.