Hoi, ik ben net begonnen met PHP en zal dus wel iets over het hoofd zien, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een script gemaakt waarmee je kunt inloggen op een oracle database en gegevens uit kan halen. Dat werkt dus. Maar aangezien ik op zo'n 300 verschillende databases moet kunnen inloggen heb ik een inlogscherm gemaakt in HTML om username, password en databasenaam in te geven en dit door te geven naar het andere php script. Echter, dat gedeelte lukt dus niet.
Nu dacht ik dus dat $inlognaam de variabele is van inlognaam en deze dus vrij zou kunnen gebruiken in mijn andere php script. Niet dus. Ben ik iets vergeten?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <HTML> <HEAD> <TITLE>inlogform oracle</TITLE> </HEAD> <BODY> <FORM ACTION="test1.php" METHOD=POST> Inlognaam<INPUT TYPE=TEXT NAME="Inlognaam" SIZE=20><BR> Wachtwoord<INPUT TYPE=TEXT NAME="Wachtwoord" SIZE=40><BR> Lidnummer<INPUT TYPE=TEXT NAME="Lidnummer" SIZE=60><BR> <INPUT TYPE=SUBMIT NAME="SUBMIT" VALUE="Log in!"> <INPUT TYPE=RESET NAME=RESET VALUE="Reset"> </FORM> </BODY> </HTML> |
Nu dacht ik dus dat $inlognaam de variabele is van inlognaam en deze dus vrij zou kunnen gebruiken in mijn andere php script. Niet dus. Ben ik iets vergeten?