Toon posts:

[VB6] Processen controleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: Ik probeer nu al 2 dagen lang te controleren of een bepaald proces nog in het geheugen aanwezig is of niet. Het voorafgaande stuk code werkt als volgt:
code:
1
2
3
4
5
bestand$ = App.Path + "\XP_SP1\XPSP1_NL_X86.EXE"
attribuut$ = "/N /U /Z"
d$ = bestand$ + " " + attribuut$
rennen = Shell(d$, 1)
MsgBox ("Rennen = " & Str$(rennen))

Ga ik nu de inhoud van rennen bekijken, dan zie ik dat daarin het ProcessID van XPSP1_NL_X86.EXE wordt meegegeven. In het laatste geval was dit 728. Nu wil ik controleren of 728 nog steeds actief is of niet, en zo ja, dan wil ik mijn toepassing tijdelijk laten blokkeren en een zandlopertje weergeven. Vraag is alleen: Met welk commando kan ik op een simpele manier controleren of 728 nog draait of niet?

Tevens heb ik nog een andere vraag: Waarom krijg ik de foutmelding " " als ik de volgende declaratie onder (Declarations) plaats?
code:
1
2
Declare Function GetProcessVersion Lib "kernel32.dll" ( _
     ByVal ProcessId As Long) As Long

...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 11:30 ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

we weten niet zeker of jij wel een licentie hebt

edit: en weer open. dit soort laatste regels zijn absoluut niet grappig en ook nog eens misplaatst. Als er iets niet goed is gaat je topic echt wel dicht
wees maar niet bang, daar helpt geen disclaimer aan
[/offtopic]
en dan nu weer gewoon on topic verder svp. Als de starter nog wat te melden heeft aan mijn adres kan dat via de mail

[ Voor 79% gewijzigd door D2k op 20-01-2003 11:04 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest nog even de foutmelding toevoegen. Krijg een foutmelding als ik dat probeer (not_allowed) dus doe het maar even zo:

Compile error:

Constants, fixed-length strings, arrays, user-defined types and Declare statements not allowed as Public members of object modules.

Dit dus terwijl het volgende weer wel legaal is:

code:
1
2
3
Private Declare Function GetCurrentThread Lib "kernel32" () As Long
Private Declare Sub ExitThread Lib "kernel32" (ByVal dwExitCode As Long)
Private Declare Function GetExitCodeThread Lib "kernel32" (ByVal hThread As Long, lpExitCode As Long) As Long

Verwijderd

Topicstarter
Ik mail je vanavond even D2k, topics gaan namelijk heel wat vaker dicht dan "wanneer er iets niet goed is".

Ik zal voor de goede orde de (volgens mij toch behoorlijk op zijn plaats zijnde) opmerking even verwijderen uit mijn eerste post (mits dit mogelijk is natuurlijk).

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 11:05:
Compile error:

Constants, fixed-length strings, arrays, user-defined types and Declare statements not allowed as Public members of object modules.
De errormelding zegt het al. Private declaren dus. Mag alleen Public zijn in een module (.bas).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. dus ik moet
code:
1
Private Declare...

Stupid me |:( Thanx crazy D!
Pagina: 1