Toon posts:

[ftp server] kan vanaf netwerk client draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een netwerk aan het opzetten tussen mijn server en 2 clients. De server draait Win2k Server. Ik wil nu een FTP-server opzetten waar ik 1 van de clients wil gaan gebruiken. Deze client heeft dus een intern IP. Ik kan dus niet inloggen op de ftp-server vanaf een computer buiten het netwerk.

Ben rond gaan vragen, en heb iets gehoord over een portmapper. Ik wil weten of dit de enige oplossing is, aangezien ik wel weer een poort open moet gooien, en wil graag namen weten van deze applicaties.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
uh ja het is je enige oplossing, welke applicatie je gaat gebruiken hangt ervanaf hoe je je internet gedeelt hebt, het makkelijkst gaat het met een router.

Lees dit maar eens door: Het Grote Poortmappingsverhaal

:)

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de reply, heb dat hele verhaal nooit gezien! ben nu iig al een heel eind op weg, alleen zit ik nog met de vraag: is alleen winroute genoeg? ik heb namelijk geen router thuis liggen, kan wel een softwarematige router in elkaar knutselen. Kan het daarmee? En ik zag net die screenshot van winroute, volgens mij kan het ook zonder router? (sorry dat ik dr over doordram, maar ik heb op dit moment geen routergeld)

Verwijderd

winroute is software matige router... deze zet je op je pc met internet verbinding

Verwijderd

Topicstarter
thx, ga het zaakje thuis uitproberen. en daarna zijn jullie allemaal uitgenodigd om me mp3-collectie te plunderen! (betreft nummers die ik samen met een vriend van mij heb gecomponeerd, en waar dus GEEN copyright op zit!)