Wat is er mis met deze testopstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik heb hier 'proffesioneel' op een kartonnen doos en statische zak een opstelling liggen:

mobo: Epox EP-51 MVP3E-m (tussen 120 en AMD-K6 500)
proc: P200 (socket 7)
2x16 EDO (SDRAM sloten zijn dus leeg)
Videokaart: Diamond Stealth Video 2500 maar inmiddels een oude VGA ISA kaart
250W voeding
aan/uit knop/ powerled/speaker
FDD
oude IDE HD
Keyboard

niet meer niet minder. Ok, hij krijgt wel stroom want de stations beginnen te lopen en de fan ook. Maar geen beeld en ook geen piepjes van de POST. Alles geprobeerd. Daar die P200 tussen de 3.4 en 3.6 moet hebben en mobo niet verder dan 3.2 gaat heb ik op een site een 'tweak' gevonden om met een extra jumper op 3.4 of 3.5 te komen. Beide geprobeerd..
staat trouwens op 3*66.
Batterij is ook een gokje, heb er standaard CR3232 (ofzoiets, 3V) ingedouwd, zou niet moeten boeien.

Conclusie, iets is stuk maar ik heb geen hardware dubbel dus waar moet ik op gokken? Zou het misschien aarding kunnen zijn, lijkt me onzin, maargoed, alles ligt los..

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 09:48
klinkt als Mobo stuk, anders moet 't mobo wel paniekpiepjes geven lijkt me... soms zitten er LEDjes op die dit weergeven inplaats van piepjes. Check effe op de Epox site denk ik. Maar ik vrees dat je naar een nieuwe mobo uit moet kijken...

Succes!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Heeft deze configuratie wel ooit gewerkt, of is het door jezelf bij elkaar geraapte en samen gevoegd?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, die piepjes krijg je alleen wanneer je geheugen en/of videokaart eruittrekt..

Maar, als ik me niet vergis, een P200MMX zou juist op 2.8/3.3V (Core/IO) moeten lopen :X

Verwijderd

BalusC schreef op 20 januari 2003 @ 10:48:
Sja, die piepjes krijg je alleen wanneer je geheugen en/of videokaart eruittrekt..

Maar, als ik me niet vergis, een P200MMX zou juist op 2.8/3.3V (Core/IO) moeten lopen :X
je vergist je niet :)

een 200mmx is dual voltage, als je hem alleen 2.8 geeft doet die niets :| of als je hem op bijde delen 3.3 geeft ook niet :|

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BalusC schreef op 20 January 2003 @ 10:48:

Een P200MMX wel, maar een P54C (non-MMX) wil juist 3.3V (VS) of 3.45V (VRE)

Maar goed, eerste wat in me opkomt als ik zo lees is dat je ff moet proberen de FDD en HDD los te koppelen en kijken of het dan doet.

Verder kun je eens proberen de CPU op 1.5x50 (75MHz) te jumperen, een half defecte proc kun je zo nog wel eens over de streep trekken.

Overigens wil ik je voor de prijs van een postzegel gerust een P75 toesturen (heb er een zak vol liggen en die krengen ga ik toch nooit gebruiken)

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 20-01-2003 11:23 . Reden: Vriendelijk aanbod ]

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, ik had even gekeken op http://users.erols.com/chare en de MMX loopt inderdaad op 2.8V/3.3V. Daarnaast vond ik inderdaad ook een P200 non-MMX (twijfelde al of die überhaupt heeft bestaan, thx dion_b). Die opmerking over de VRE doet me denken aan een oud 430TX bordje uit een Compaq hier. Dit plankje heeft ook zo'n jumperblok, die je moet verplaatsen wanneer je gebruik maakt van een CPU dat VRE vereist.. Misschien dat je daar eens op moet letten :)

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Ik zou gewoon de standaard procedure proberen te volgen, eerst met zo min mogelijk erop een boot proberen te krijgen, eventueel effe met een latje ram proberen, dan het andere, en zo opbouwen...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BalusC schreef op 20 januari 2003 @ 11:31:
OK, ik had even gekeken op http://users.erols.com/chare en de MMX loopt inderdaad op 2.8V/3.3V. Daarnaast vond ik inderdaad ook een P200 non-MMX (twijfelde al of die überhaupt heeft bestaan, thx dion_b).
Kan uit eigen serverbak melden dat de P200 non-MMX bestaat en tot 225MHz stabiel wil draaien :P
Die opmerking over de VRE doet me denken aan een oud 430TX bordje uit een Compaq hier. Dit plankje heeft ook zo'n jumperblok, die je moet verplaatsen wanneer je gebruik maakt van een CPU dat VRE vereist.. Misschien dat je daar eens op moet letten :)
Yup. Maar ook een goed idee, gezien dat je niet helemaal zeker was van de voltage die je nodig hebt, is om die CPU ff van onderen te bekijken (als het een PPGA is) of van boven, onder de heatsink (bij ceramic behuizing). Intel is zo vriendelijk om daar de preciese voltage te vermelden. Mocht het een non-Intel chip of iets anders raars, dan komt het ook dan aan het licht :z

Edit: ff nagegaan en als het 3.5V wil, is het hoogstwaarschijnlijk een Cyrix PR200+, die dus op 2.0x75MHz zou moeten draaien (150MHz dus :o ). Duidelijk ff onder die heatsink kijken dus...

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 20-01-2003 12:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
het is dus geen MMX het is een 200 check ook:
http://www.intel.com/design/pentium/qit/database/SY045.htm
Tevens al met minimum geprobeerd.. snap er geen zak van.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
en samengeraapt inderdaad. Weet alleen zeker dat de proc goed is ;-)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
PC speaker niet aangesloten :X
Klinkt als een overleden mobo.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

Op sommige mobo's moet je een jumper omzetten die aangeeft of je een MMX of non-MMX proc er in hebt zitten

Dit i.v.m. De wel of niet gedeelde Core/IO voltages

:? Dacht ik althans :?

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

FF checklistje:

1. Zet JP2 gewoon eens op 8-16, dus zonder die voltmod
2. SW1 staat dus op 2, 5 en 6 op ON

Aangezien er geen andere jumpers in de handleiding beschreven worden, ga ik er van uit dat hij zelf split/non-split voltage en vre/std kan instellen, dus dan zit daar niets verkeerd. Die voltage instellingen met die jumpers hebben volgensmij alleen effect op split voltage chips, meestal zet de voltage regulator de 3,3 zelf naar het goede voltage om als je er een non-split voltage chip in doet.
Pagina: 1