Stand-alone DVD speler vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben van plan om een stand-alone dvd speler te kopen. Ik speel nu dvd's af op mijn pc. Ik kijk de films via de tv-out op mijn tv. Om dvd's af te spelen gebruik ik het programma powerDVD. Dit programma heeft verschillende zoom opties, en kan de verhouding van het beeld veranderen, zodat het wat fijner dvd's kijken is op een 4:3 tv :) (Die ik dus ook heb :P (Sony 21FX30)). Mijn vraag is nu of stand-alone dvd spelers ook dit soort opties hebben, zodat ik het beeld een beetje aan kan passen voor m'n 4:3 tv. Ik heb al flink lopen googlen, en heb verschillende pagina's van fabrikanten bekeken, maar ik kan geen nuttige informatie vinden.
Wie kan mijn vertellen welke spelers dat kunnen :) (budget: +/- 200 euro)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:00

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij heeft elke speler dat wel. (pin me er niet op vast)
Mijn dvd spelers hebben het iig wel allemaal gehad.
En volgens mijn hoort het ook op de dvd te zitten.
Dit ivm anamorphic dvd's. De speler moet wel weten hoe hij daar mee moet omgaan.
Om een zo juist mogelijk beeld weer te geven.
Of een hiteker/revoy oid dat ook hebben weet ik niet.
Maar ik ga er vanuit de de a-merken het iig wel hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 07:40

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

yep...
bij de mijne (toshiba sd220e) kan je 4:3, 4:3 letterbox, 16:9 etc kiezen in het menu...
moet je gewoon ff vragen aan je verkooppunt. of ff zoeken op de betreffende site van de speler die je wilt kopen...

¯\_(ツ)_/¯

• stamp
  • Niet online
De meeste kunnen het perfect hoor maar voor de zekerheid gewoon vragen aan de verkoper

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Idd de meeste spelers kunnen dat aan, maar je moet ook kijken hoe de DVD is opgenomen. Dat maakt ook nogal wat uit....

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Verwijderd

je kan ook even kijken op de product site, als je denk dat je een leuke hebt gevonden op internet..... volgens mij is er van bijna elke dvd-speler wel een handleiding online te vinden met wat die wel en niet kan..

Verwijderd

yeh een handleiding of review is meestal het beste krijg je meteen te horen wat ze er van vinden, of ff een search doen hier in de forum naar het model.
Vragen aan de verkoper krijg je meestal een bullshit verhaal, niet altijd hoor er zitten wel goeie tussen, maar zodra je iets vraagt over het geluid en hij begint te lullen dat het een super model is en dat het echt een goeie prijs is weten ze er meestal geen ruk van.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Wij hebben hier thuis een Philips 633, en die kan het ook. Gewoon bij zoom de optie 1.33:1 kiezen, en de speler zorgt voor een beeldvullend formaat. Het enige nadeel is dat er aan de randen aardig wat beeld verloren gaat, omdat de speler de juiste beeldverhoudingen wel wilt behouden. Links en rechts vallen er dus twee verticale balken weg.

• Thefirstikke
  • Niet online
Bedankt voor de reply's! Ik had er zelf nog niet aan gedacht om de handleidingen door te spitten. Ik denk dat ik er zo wel uit kom :)
Pagina: 1