Toon posts:

2 toetsenborden op 1 ps2 poortje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vrij simpele vraag, is het mogelijk om 2 toetsenborden op 1 ps2 poort aan te sluiten door middel van een splitter?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lijkt me wel, maar wat wil je in GoT'snaam met 2 toetsenborden op 1 systeem :?

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 20 januari 2003 @ 09:56:
Lijkt me wel, maar wat wil je in GoT'snaam met 2 toetsenborden op 1 systeem :?
heb hier 1 toetsenbord wat ideaal is voor normaal type.. en heb een ander toetsenbord dat weer ideaal is voor games :)

Verwijderd

je hebt spitters ervoor.. is meestal voor 1 muis en 1 toetsenbord op je laptop aan te sluiten..

• Vinnie
  • Niet online
Aha, er is ook een andere oplossing en dat is een apart kastje kopen. Die moet je in je USB poort aansluiten en op het kastje zitten oa LPT,PS/2 en COM. Misschien werkt dat ook ;)

Vooral handig als je ooit zo'n poort moet gebruiken en je hebt een mobo zoals een ABit AT7-MAX :)

Kweet verder niet hoe dit ding heet verder, sorry

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 10:01:
je hebt spitters ervoor.. is meestal voor 1 muis en 1 toetsenbord op je laptop aan te sluiten..
ja okey voor een laptop.. weet wel dat er splitters zijn maar zou graag willen weten of je dan geen conflicten met je toetsenborden krijgt?

een van de twee is trouwens een draadloos toetsenbord, weet niet of dat nog uitmaakt?

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-08 17:22

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

gewoon een switchbox kopen en een extra ps/2 kabeltje voor naar je pc, is het makkelijkste

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor een laptop is dit geen probleem; daar kun je nl op 1 ps/2 poort 2 apparaten aansluiten. Op een standaard PC is dit niet het geval. Het kan echter wel: pak gewoon een KVM switch, plus een verlengkabel van de swhicth naar je mobo. Gewoon zo'n handmatige. zal je denk ik iets van 12,5 euro kosten ofzo...keertje naar een beurs gaan dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

k wissel ze altijd zo om als de pc aanstaat :X geen last van ;)
alleen k denk dat het op lange termijn minder goed voor me ps2 poort is :X

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 11:21:
k wissel ze altijd zo om als de pc aanstaat :X geen last van ;)
alleen k denk dat het op lange termijn minder goed voor me ps2 poort is :X
De kans is vrij klein, maar is er idd wel. Kwestie van vonkje trekken op verkeerde moment en zeg maar dag tegen je PS/2 poort :)

Verwijderd

Vinnie schreef op 20 January 2003 @ 11:23:
[...]

De kans is vrij klein, maar is er idd wel. Kwestie van vonkje trekken op verkeerde moment en zeg maar dag tegen je PS/2 poort :)
daarom, als de zekering van me ps/2 er uit licht fix ik er gewoon een glas zekering op :D net als ik bij me oude PA-2010+ had ;)
mja tis ook een goede reden om een nieuw mamaplankje te halen...

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Heb laatst bij Stafhorst in U een zwart IBM USB-keyboard gekocht voor 10 euro! Daar zitten dan ook nog eens 2 extra USB-aansluitingen op het keyboard zelf. Handig voor als er geen aansluitingen op het frontje van je kast zitten en je wilt af en toe eens wat USB-spul aansluiten.

Eh, wat ik hiermee wil zeggen; waarom PS/2?

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
neanderthaler schreef op 20 January 2003 @ 12:25:
Eh, wat ik hiermee wil zeggen; waarom PS/2?
USB keyboard (Logitech Navigator) geeft bij mij problemen met mijn USB aangesloten DeskJet 930... met een verloopplugje naar PS/2 is alles opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
neanderthaler en hemiparo.. Heel leuk hoor jullie posts maar wat heb ik er aan??
Dit is gewoon topic vervuilling.. kun je dat niet ergens anders doen?

natuurlijk kan het met usb ook.. maar daar vraag ik toch niet om :?

Mijn vraag is heel simpel: is het mogelijk door zelf een ps2 splitter te maken 2 ps2 toetsenborden aan te sluiten op me pc? (geen laptop)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Volgens mij is het alleen met schakelaar mogelijk. Direct splitten zonder tussenkomende hardware kan voor zover ik weet niet.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 22:39
In de elektuur heeft een keer een apparaatje gestaan waarmee dat kon. Daarmee kon je tegelijkertijd 2 toetsenborden aansluiten, zonder schakelaar. Je kon ook tegelijk met 2 toetsenborden werken.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Een weekje of 2 gelden was er net hetzelfde topic. Had iemand een schema'tje in gepost zodat je het zelf kan maken. Vind het topic wel niet terug.
Misschien eens zoeken in de topic list met 2 weken topics

edit:

tadaaaa: Toetsenbord schakelaar
het schema staat er nog :)

[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 20-01-2003 15:06 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 20 January 2003 @ 15:05:
Een weekje of 2 gelden was er net hetzelfde topic. Had iemand een schema'tje in gepost zodat je het zelf kan maken. Vind het topic wel niet terug.
Misschien eens zoeken in de topic list met 2 weken topics

edit:

tadaaaa: Toetsenbord schakelaar
het schema staat er nog :)
kijk daar heb ik wat aan :>

bedankt

Verwijderd

koop gewoon een usb

Verwijderd

hij heeft toch al 2 PS/2 toetsenborden!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 14:52:
neanderthaler en hemiparo.. Heel leuk hoor jullie posts maar wat heb ik er aan??
Dit is gewoon topic vervuilling.. kun je dat niet ergens anders doen?
Je hebt gelijk. Wilde alleen even aangeven dat het idd problemen kan geven om met USB kan werken... (maar was idd wel een beetje offtopic, excuses, alleen nu vervuil ik weer...)
Pagina: 1