Toon posts:

[win2k]Rechten instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Men werkt hier met projecten, dus de rechten voor een map maak ik aan in een group. Vervolgens koppel ik deze group aan de map. (Project12 (als user) koppel ik aan Project12) Dit werkt perfect, omdat er maar soms een uitzondering hoeft worden ingevoerd. Nu is er echter de vraag gekomen van de directie of ik dit ook zo zou kunnen maken/instellen dat de secretaresse (die wel aardig wat van pc's afweet) dit ook kan doen. (omdat ik er niet altijd ben)

Volgens mij kan dit dus niet, omdat ze dan op de server zou moeten inloggen om een gebruiker aan de groep toe te voegen. Ik heb al gekeken bij de Map>Eigenschappen>Beveiliging>Toevoegen maar dit lijkt alleen te werken voor losse users.

Via google en de search heb ik alleen maar oplossingen kunnen vinden voor losse users en niet voor het toevoegen van users aan een groep. Dus als iemand weet of het kan of niet zou ik dit graag willen weten.

Verwijderd

-edit-
Domme reply, sorry

Nieuwe poging:
Kun je misschien een groep Super Users aanmaken die extra rechten hebben in het domein? Aan die groep voeg je dan de mensen toe die deze taken mogen uitvoeren, maar verder geen rechten hebben?

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 09:50 ]

Verwijderd

Kun je dit niet doen door gewoon een admin aan te maken met beperkte rechten :?

Je zou het misschien ook kunnen doen met terminal server manager (adminpak.msi op win2kserver)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je kunt toch gewoon Win2000 usermanager (ben de officiele naam ff kwijt) op haar PC installeren? Dan kan ze users en groepen beheren zonder ooit in de buurt van de server te maken. Lijkt me toch basiskennis.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 09:50:
Kun je dit niet doen door gewoon een admin aan te maken met beperkte rechten :?

Je zou het misschien ook kunnen doen met terminal server manager (adminpak.msi op win2kserver)
Danke, dit werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ schreef op 20 januari 2003 @ 09:51:
Je kunt toch gewoon Win2000 usermanager (ben de officiele naam ff kwijt) op haar PC installeren? Dan kan ze users en groepen beheren zonder ooit in de buurt van de server te maken. Lijkt me toch basiskennis.
Dank je wel. (Kan wel basis zijn echter is dit meer stage zonder begeleider, dus vandaar dat ik soms wat niet snap :'( )

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:58

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Je kan de adminpack toch op haar pc installeren en haar met de usermanager remote users laten toevoegen.
Desnoods maak je een eigen snap-in (gaat makkelijk) met beperker view voor haar.
(wat /downtime/ zei dus)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1