Toon posts:

Extreem hoog geclockte durons @ 1.6 volt ?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK heb dus net een revieuw gelezen van de soltek socket a variant met een duron 600 die met (voor zover ik het kon opmaken ) standaard koeling @1.1 gig !!!!!!!!!!!!
heeeeeeeeeel ongeloofwaardig en om het helemaal mooi te maken @1.6 volt !!!!!!!!

dit haalde die op een kt7 ook die duron ...

las ook een kt7 revieuw ( hele tijd terug al ) dat duron 600's 4 stuks , allemaal 1 gig haalden @ 1.6 volt met default koeling

heel erg vaag want ik heb nog helemaal geen enkel tweaker succes verhaal gehoord waarin zulke resultaten @ default voltage geboekt werden , HOAX ??? geen id er zitten zelfs 3d mark scores bij dus zelfs dat moet stabiel hebben gedraaid ....

mijn duron 600's halen allebei 950 met standaard koeling ( spire ok misschien niet standaard maar ook niet superieur of zo ) @1.8 volt 1 op a7v de ander op kt7 raid ..

wat vinden jullie hiervan ? ik zou het graag willen geloven maar vind het wel moeilijk , of zouden dit dan "blue core" dresden durons zijn die net toevallig erg goed schalen ? dan nog de athlon 1200 draait toch ook op 1.75 of 1.80 default ? dus .... ik vin het bij nader inzien beetje stinken ..... |:(

Verwijderd

Topicstarter
kom op nou , waar blijven de critici onder ons :?

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 19:03

Kit

Het is al vrij laat voor replies joh :)
maar waar heb je de review gelezen van de soltek socket a?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

In de review lees ik, dat ie tot 1.1 Ghz kwam. Daar stond het voltage op 1.6 Volt. Dat lijkt me te kunnen, aangezien mijn D700 ook tot de 950 Mhz komt op 1.6 volt. Dat andere gedeelte van die 1.6 Ghz pc's op standaard 1.5 Volt, lijkt mij een hele echte hoax.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verhaal klopt misschien wel.. 'k had 3 duron 600's gehaald 1 voor mij en 2 andere voor maten van me.. de mijne is dood (hoek van core af) de 2de is nogniet op bordje en de 3de draaide op 1.6 volt al 900 :) en draait nu stabiel op 1050 wat ongeveer max is met een spire orb. Binnen kort gaan we mijn "Agilent ArctiCooler AC" er ff opzetten en gaat ie inderdaad gewoon 1100 halen (op 1.8volt) :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Duron systeempje dat ik pas in elkaar gezet heb haalde inderdaad met standaardvoltage en standaardcooler ook al de 950 Mhz. De mijne wil op 1.8 volt niet hoger als 860 maar dat heeft waarschijnlijk met de cooling te maken (ruim boven de 50 graden, soms zelf boven de 60 op het moment).

Heb vrijdag een Spire Orb besteld dus hoop dat het daarmee een stuk beter zal gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Eelco , dat lijkt me niet want mijn vorige duron draaide ook 'maar' 850 ..... met zelfde coolers die was een stuk jonger dan mijn huidige durons .... die doen 950 .... op zelfde voltage dus als vorige .....
ligt niet aan koeling maar aan de proc dus , zoals we ook kunnen opmaken uit de verhalen van 1000+ mhz @ 1.6 volt ... die dus idd waar schijnen te zijn ..... maar goed dat zullen denk ik heel geslaagde DRESDEN exemplaren geweest zijn ......

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Yo darkman, de hitteontwikkeling is per processor anders.
Het kan best mogelijk zijn dat jouw processor 10 graden verschilt met dezelfde processor van dezelfde kloksnelheid.

Het kan dus wel degelijk door de temperatuur komen.
En elke processor is verschillend (uit een ander batch meestal) dus misschien heb je gewoon PECH

GReetz Blackie

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor helemaal geen pech , want feit is dat de eerdere durons gewoon geen 900+ konden halen ......

Verwijderd

ik heb een 600@800 op 1.6

ik zet em op 850 en hij kapt ermee

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

In Dresden worden geen Durons gemaakt.

Hier maakt men alleen Tbirds, omdat deze met koper werken en de durons niet, worden de laatste nog steeds in Austin gemaakt (alwaar men het aluminium concept gebruikt).

Verder euh, ik ben ze nog niet tegegekomen hoor durons die op 1,6Vcore >1Ghz doen. (En ik heb er al heel wat in handen gehad)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor ze worden ook in dresden gemaakt volgens meerdere berichten op hoog in het vaandel staande oc-sites

Verwijderd

Darkman:

Wat bazel je nou. Als die CPU 60 graden word dan is warmteontwikkeling waarschijnlijk het probleem.

Ik heb die Spire cooler nu dus binnen en erop gezet : draait nu al op 101x9.5 en temperatuur blijft onder de 50 graden wat je ook doet. Door de nieuwe koeler dus een winst van 100 Mhz...

Het probleem wat in mijn geval dus wel de koeling maar zoals iemand anders al opmerkte : het is helemaal verschillend per CPU.

Deze Duron is ook al meer dan 2 maanden oud. Overclocken is gewoon een combinatie van goede componenten kopen, een dosis kennis, en nog wat geluk.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 13:38 schreef Floris_Diemel het volgende:

... Verder euh, ik ben ze nog niet tegegekomen hoor durons die op 1,6Vcore >1Ghz doen. (En ik heb er al heel wat in handen gehad)[/quote]Precies, ze zullen wel het moederbord hebben gomodificeerd met de spannings hack met dat weerstandje van 15 KOhm.

Als je dan 1.6 volt instelt staat'ie lekker op 2.1 volt te kachelen B-)
Pagina: 1