Toon posts:

Hoe maak ik een Virtuele Website ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha....

Ik heb een vraagje....ik ben bezig met het ontwerpen van een website van een bar. Nou heb ik een idee in mijn hoofd maar zoek de software om het te maken.

Ik wil met een digitale camera beelden maken van de bar.....

Nou wil ik het zo hebben dat je op de website virtueel 3D door de bar kan lopen... :9

Weet iemand waar ik dat mee kan maken......

Mvg,
Ronnie
;)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

VRML? Is niet echt met foto's maar een 3d ontwerp.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:15

André

Analytics dude

Kijk eens hoe ze dat op www.funda.nl doen.
Vaak word het met java gedaan.

[google=java +3d +plugin +applets]
En dan in nederlandse pagina's kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door André op 20-01-2003 09:07 ]

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41
Er zijn veel tools te vinden om dit te doen.
Shockwave 3d, ViRtools, Cult3D, Wildtangent

Vergeet ik nog deze van eigen bodem: Quest3D.

[ Voor 23% gewijzigd door Kawa op 20-01-2003 09:16 ]

Verwijderd

VRML is vrij antiek eigenlijk, en wordt nauwelijks meer ondersteund door browser. Dat zou ik dus niet gebruiken.

Misschien moet je eens kijken naar Java3d. Dan ben je er wel even zoet mee om een hele 3d wereld te bouwen, maar dan heb je ook wat.

Je zou natuurlijk ook gewoon zo'n 360 graden foto kunnen maken en die op je site zetten(is ook wel software voor, alleen ik weet de naam even niet)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 09:16:
VRML is vrij antiek eigenlijk, en wordt nauwelijks meer ondersteund door browser. Dat zou ik dus niet gebruiken.

Misschien moet je eens kijken naar Java3d. Dan ben je er wel even zoet mee om een hele 3d wereld te bouwen, maar dan heb je ook wat.

Je zou natuurlijk ook gewoon zo'n 360 graden foto kunnen maken en die op je site zetten(is ook wel software voor, alleen ik weet de naam even niet)
Oke ik ga mischien wel ff iets proberen met 360 graden foto....
Maar de winkel is erg diep....dus denk dat het niets word........

Thx....

• Kawa
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 09:16:
Het meest gebruikte commerciele product is iPIX. UIteraard kun je overal op het web applets vinden. Om fotootjes aan elkaar te lijmen is PhotoVista wel relaxed

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
Kawa schreef op 20 januari 2003 @ 09:12:
Er zijn veel tools te vinden om dit te doen.
Shockwave 3d, ViRtools, Cult3D, Wildtangent

Vergeet ik nog deze van eigen bodem: Quest3D.
Cult3d was toch een van KaZaA's vrienden die met 'spy-ware' expirimenteerde... Shockwave 3d is eigenlijk een van de meest ondersteunde 'plug-ins'. Zelf zou ik daarvoor kiezen :)

|>

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Het is een grote klus, vraag jezelf af of het dé manier is om je website te profileren. Goeie sfeer foto's zeggen meer dan een haperende 3d presentatie... Veel gebruikers nog met een 33k6 modem. Een dergelijke presentatie in 3d zal snel heel zwaar worden...

Werk zelf met Shockwave 3D en daar zijn mooie dingen mee te maken. Plugin is alleen erg zwaar...

• Kawa
Simon schreef op 20 January 2003 @ 09:21:
[...]
Cult3d was toch een van KaZaA's vrienden die met 'spy-ware' expirimenteerde... Shockwave 3d is eigenlijk een van de meest ondersteunde 'plug-ins'. Zelf zou ik daarvoor kiezen :)
Geen idee of Cult zich met spyware bezig hield. kan me niet voorstellen eigenlijk omdat deze ook als partner op de site van discreet staat.
Zelf zou ik ook voor Schokwave3D kiezen vanwege de ondersteuning. Wel is het een must dat je Director lingo kent wil je iets zinnigs kunnen maken

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat vista3d het wel moet kunnen....

Check.... http://www.blackpoolascot.co.uk/virtualbardining.htm

Nou nog ff zien te vinden.......

Makkelijkere ideen zijn welkom...

Verwijderd

Topicstarter
Kawa schreef op 20 januari 2003 @ 09:20:
[...]

Het meest gebruikte commerciele product is iPIX. UIteraard kun je overal op het web applets vinden. Om fotootjes aan elkaar te lijmen is PhotoVista wel relaxed
Dit ziek er goed uit!

Thanxxxx

• Kawa
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 09:38:
Ik denk dat vista3d het wel moet kunnen....

Check.... http://www.blackpoolascot.co.uk/virtualbardining.htm

Nou nog ff zien te vinden.......

Makkelijkere ideen zijn welkom...
Ik vind deze niet super. Navigatie voelt niet lekker.

offtopic:
spelfout in je sig.. nvidia

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Ik maak mijn 360* plaatjes altijd met de Pixaround.com software die meegeleverd werd met mijn webcam...werkt prima. Je krijgt dan een java aplet die de display regelt.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Quicktime VR wordt ook veel gebruikt.

Dit soort plaatjes worden volgens mij wel met speciale 360-graden camera's gemaakt.. Met foto's aan elkaar plakken wordt het nooit echt mooi.

Ik vind dit soort dingen altijd onzin eigenlijk.. tis misschien leuk voor een architectenbureau ofzo, maar om door een bar heen te lopen... leuk voor de eigenaar, maar wat moet de bezoeker der mee?

Verwijderd

http://www.omnisight.nl is een bedrijf wat met ipix werkt. staan wel goede voorbeelden op de site om te zien wat er mee kan.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

StratoFarmer schreef op 20 January 2003 @ 09:58:
Ik maak mijn 360* plaatjes altijd met de Pixaround.com software die meegeleverd werd met mijn webcam...werkt prima. Je krijgt dan een java aplet die de display regelt.
Ik ook, de resultaten daarmee zijn heel redelijk. spam voorbeeld. Het fijne is dat er geen extra plugins hoeven te worden gedownload aangezien het direct via een java applet werkt. De beprekte hoogte van de panorama wordt veroorzaakt door de lens van mijn digitale camera die niet bepaald groothoek is.

Die iPix werkt hier trouwens behoorlijk schokkerig.

[ Voor 16% gewijzigd door Johnny op 20-01-2003 17:59 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

We hebben hier weleens wat testjes met SCOL gedaan, zag er goed uit, opdrachtgever wilde er uiteindelijk niet mee verder..een 3D webomgeving zuigt namelijk behoorlijk dat wist je misschien nog niet maar dan weet je het nu ;)

www.jurgroessen.nl

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

snel safe en simpel (hoewel foto's stitchen nooit echt mooi wordt zonder breedbeeld camera) is flash: http://www.xangadix.net/index2.php?id=01227 (belachelijke downloadtijd wordt veroorzaakt doordat het ding nooit voor het web bedoeld is)

Stoer; Marduq

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46

Creesch

bla bla!

een heel simpel ideetje... je kan natuurlijk ook gewoon je camera op een statief zetten en dan tig foto's maken in de rondte , die plak je dan mooi over elkaar heen en in flash javascript maak je iets dat mensen daar een vakje van zien en er als het ware van links naar rechts kunnen scrollen, alleen zullen zij dat ervaren als omzich heen kijken (dit effect kan je nog versterken door een soort bolle lens effect op het "hokje" dat je gebruikt los te laten zoals je wel eens ziet

als voorbeeldje een panorama die ik net van m'n kamer heb gemaakt (en te weinig foto's voor heb gebruikt :P (en er zitten kleurverschillen in maar dat komt door de webcam, met een gewone/digi camera heb je dat niet )

http://www.vanallesiets.com/pof/panorama.jpg

Verwijderd

3d studio max 5 ?

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46

Creesch

bla bla!

wat je eventueel ook kunt doen (niet 3d wel hetzelfde idee)

is een foto vanuit de ingang maken van waaruit mensen op gedeeltes in de bar kunnen klikken...en dan daar terecht komen en vanuit daaruit verder klikken, is de enige makkelijke manier die ik kan bedenken om rond te lopen.

Voor de rest zit er idd geen meerwaarde aan en zou je beter gewoon zo'n "rondkijk"oplossing nemen dan een "rondloop"oplossing

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik ga mee met de eerder voorgestelde pixmaker van pixaround.com
Ja kan een trial downloaden van pixmaker 1. Als je wil heb ik ook nog wel ergens pixmaker Lite liggen (was gratis, nu abandon) wat ongeveer hetzelfde doet, maar dan met beperkte functionaliteiten.

Kijk hier maar even voor een voorbeeldje.

Wise enough to play the fool

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

hmm vet, heb ook wat geprobeerd, maarjah had alleen een webcam tot mn beschikking en het klopt niet overal :)
Klikken voor 360

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

als je een 360 wilt maken kijk dan op www.pixaround.com daar kan je veel doen.
en ook een trial versie downloaden.
op mijn site werk ik met FLASH MX daar kom je ook een heel eind mee.
kijk op mijn site hoe en wat

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

s-special

niet om het een of ander, maar dat was al gezegd :)

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 13:47:
als je een 360 wilt maken kijk dan op www.pixaround.com daar kan je veel doen.
en ook een trial versie downloaden.
op mijn site werk ik met FLASH MX daar kom je ook een heel eind mee.
kijk op mijn site hoe en wat
misschien is 't een idee om NIET de hele tijd je eigen site te adverteren, als het ook nog irrelevant is..
+ het feit dat je iets post wat reeds gezegd is :?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Pagina: 1