[Slack 8.1] Samba in W2K domein

Pagina: 1
Acties:

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
situatie is als volgt:
Ik zit hier in een Windows 2000 Active Directory domein. Deze wordt beheerd door een aantal servers. Hier zijn ook geen noemenswaardige problemen mee.

doelstelling:
Ik heb een pc hiero installed met Slackware 8.1 die Apache, SSH, en Samba draait.
Niet veel services, maar is gewoon om eens wat mee te experimenteren. Ik wil dus dat ik over de / kan browsen via bijvoorbeeld verkenner.

probleem:
Bij dat laatste loop het stuk. Ik heb Samba 2.2.7 installed, configged zodat het naar mijn mening goed zou moeten zijn. Ook is deze linux machine ge-joined in het W2K domein, wat goed ging. Er is een machine account aangemaakt door de DC, een host-record in de DNS en hij wordt gezien in WINS. Pingen lukt, en Slackware krijgt ook netjes een IP van de DHCP server.

Maar wanneer ik naar de / wil browsen vanaf mijn werkstation krijg ik de melding: Kan het netwerkpad niet vinden. :?

SMB.CONF:
[global]
workgroup = <domeinnaam>
netbios name = slack
interfaces = eth0
security = domain
encrypt passwords = yes
password server = <servernaam>
os level = 33
preferred master = no
local master = no
domain master = no
wins server = 192.168.x.x
winbind uid = 10000-20000
winbind gid = 10000-20000
hosts allow = 192.168.x.x

[root]
comment = /
path = /
read only = no

Wat mis ik hier :?

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Ik neem aan dat je dus verbindt met de samba-bak en het root-path door naar //slack/root te gaan :?

Bekijk verder gewoon je samba-logs eens, dat geeft vaak al erg veel duidelijkheid ;)

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 08:57:
Ik neem aan dat je dus verbindt met de samba-bak en het root-path door naar //slack/root te gaan :?

Bekijk verder gewoon je samba-logs eens, dat geeft vaak al erg veel duidelijkheid ;)
het is al opgelost, slotje svp
ik heb btw in /etc/samba een file aangemaakt: username_map
daarin staat:
HOST_User_Name=NT_User_Name
<username-in-linux=username-in-domein>

in smb.conf toegevoegd: username map = /etc/samba/username_map

[ Voor 102% gewijzigd door dawg op 20-01-2003 10:17 ]

It’s the economy, stupid!