Noob Q :Wat is precies het voordeel van een groot reservoir

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 21:52
Ik was eigenlijk van plan om dit reservoir te kopen om op mijn Eheim 1048 te plaatsen, maar nu zie ik op de site van een Duitse Innovatek on-line shop dat ze net enkele nieuwe reservoirs ter beschikking hebben, namelijk de TANK-O-Matics. Ze bestaan in verschillende grootte (hier een groter model) en in verschillende kleuren.

Dit doet bij mij de vraag rijzen of zo'n groot reservoir nut heeft. ALS het nut heeft wil ik het zeker overwegen tegenover die AGB-O-Matic. De meerprijs vind ik te verwaarlozen.

Bedankt!

Verwijderd

Het water warmt minder snel op met een groot reservoir...das het enige verschil...

Verwijderd

als je een groot reservoir neemt dan heb je in sommige gevallen geen radiator meer nodig om het water af te laten koelen.

Verwijderd

Soms koelt met een groot reservoir het water weer zo ver af dat je een passief gekoelde radiator kunt gebruiken :)

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 21:52
Ah! Dat is interessant! :9~
Gezien ik een zo stil mogelijke PC wil bouwen en er logischewijze dus zo weining mogelijk fans in wil hebben (lees : liefst geen) zou zo'n Tank-O-Matic dus voor mij wel interessant zijn vermoed ik.

Wat denken jullie?

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:35
Volgens mij helpt het juist geen ene reet, water stroomt zo snel dat het een zeer korte tijd maar in reservoir zit en dus bijna niet afkoelt.

Werkt misschien als je een reservoir hebt ter grote van een zwembad. 8)7

Verwijderd

tja, da's niet echt groot wat ze daar hebben...groot is enkele liters...als je zo'n reservoir dan buiten je kast plaats kun je wel af zonder fan op je rad

Verwijderd

is het geen optie, dat je gewoon een klein fannetje pakt, die op een koelribje plaatst, dan aan dat koelribje een peltiertje, dan aan dat peltiertje een veer-achtig ding(van metaal) zodat je beetje oppervlak krijgt, en dat in je reservoir hangt?? dan zou dat stuk metaal dat in je reservoir hangt het water in je reservoir aardig afkoelen toch?? heb je een soort van "alternatieve" radiator, maar werkt volgens mij wel beter..

/edit/
of zou het niet mogelijk zijn om een radiator te pakken, en DIE aan een peltier aan te sluiten..?? zodat gewoon die hele radiator koeler wordt, de peltier alle warmte van de radiator weghaalt en naar een koelrib stuurt, dat luchtgekoeld wordt door een klein fannetje??
/edit/

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 02:11 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Idd. het formaat begint pas echt interessant te worden bij enkele 10-tallen liters.

Makkelijker is het zwembad of grondwater als koelmiddel te gebruiken (dan wel met warmte wisselaar) dan heb je tenminste zeker koel water.
Radiator heb je altijd nodig.

Voordeel van klein(geen) radiator:
Bij lekkages is meer water ook meteen meer zooi, als je 5 liter water in je systeem hebt wordt het al gauw een rommel in je kamer, bij 1 liter blijft het waarschijnlijk beperkt tot je systeemkast, met misschien een beetje water eromheen.

* TheGhostInc adviseert geen, of klein reservoir, de voordelen zijn imho iets minder dan de nadelen

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik vind die wank-o-matics nou niet erg grote reservoirs hoor, volgens mij ga je daar niet zo heel veel van merken.
Wat ik een groot reservoir vind is iets waar een litertje of 6/7 in kan, daar heb je dan ook wat aan :)

Dit is een groot reservoir:
Afbeeldingslocatie: http://www.pctuner.net/estasi/Immagini/tanica1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pctuner.net/Estasi/Immagini/ghiaccio.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door bobo1on1 op 20-01-2003 02:46 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Als je een grote bak met water hebt en je doet daar telkens beetje warm water bij dan koelt het warme water tot de temp in de bak...

Ik heb nu een grotebak onder me pc.. past iets van 10 literin ik heb niet eens een rad nodig koelt goed genoeg...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
[rml][ WC] Het grote waterkoelingvragen topic.[/rml]

Kan hier ook wel in :)

En het verschil tussen een piepklein en een reservoir zo groot als een emmer merk je niet, alleen is een groot reservoir we handig bij het vullen

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:36
^^ Ik wilde net zeggen: "dat grote waterkoelingvragen topic" is der niet voor niks he...

Verwijderd

Searchvraag. :)

Enne, een groot reservoir helpt niks. Of je moet 20 liter nemen. (als je wil weten of het werkt, reken dan maar uit hoe snel je water ververst is met je pompje. Bepaal dan of in die tijd je water 1 graad kan afkoelen)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.