xp2400 overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• wpvbalen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06-2025
hoi,

ik zou graag mijn processor willen overclocken maar steeds als ik de fsb ook maar een beetje omhoog gooi loopt de computer vast
mijn computer is een :
MSI KT4V
512 mb kingston pc2700
geforci ti 4200
wd 80 mb 8mb cache

ik heb niet de L1 of L2 bridges unlocked, maar dat is dacht ik voor het verhogen van de FSb geen probleem

de temperatuur van de processor is ongeveer 45 C in rust en na een uurtje unrealen 51 C.

Kan iemand misschien zeggen wat de handigste methode is om te overclocken. Moet je meteen de Vcore temperatuur omhooggooien of zijn er makkelijker manieren om te kijken hoever de processor te overclocken is.
Met het bijgeleverde overclock programma van MSI krijg ik wel een FSB van 152 maar als de computer opnieuw opstart is er geen donder verandert en loopt de processor nog steeds op 2,0 ghz

Alvast bedankt voor de informatie!!!

Wouter

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:10

Shunt

Boe

wpvbalen schreef op 20 January 2003 @ 01:17:
hoi,

ik zou graag mijn processor willen overclocken maar steeds als ik de fsb ook maar een beetje omhoog gooi loopt de computer vast
mijn computer is een :
MSI KT4V
512 mb kingston pc2700
geforci ti 4200
wd 80 mb 8mb cache

ik heb niet de L1 of L2 bridges unlocked, maar dat is dacht ik voor het verhogen van de FSb geen probleem

de temperatuur van de processor is ongeveer 45 C in rust en na een uurtje unrealen 51 C.

Kan iemand misschien zeggen wat de handigste methode is om te overclocken. Moet je meteen de Vcore temperatuur omhooggooien of zijn er makkelijker manieren om te kijken hoever de processor te overclocken is.
Met het bijgeleverde overclock programma van MSI krijg ik wel een FSB van 152 maar als de computer opnieuw opstart is er geen donder verandert en loopt de processor nog steeds op 2,0 ghz

Alvast bedankt voor de informatie!!!

Wouter
lees de doc faq eens door voor je hier aan begint
neem ook een kijkje in het grote amd xp oc topic ;)
probeer het eens in de bios te veranderen ?
ook als je proc unlocked is zou ik de mp omlaag zetten en dan de fsb naar 166 zetten daar heb je het meeste aan

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
De 2400+ is op dit moment nog niet super overklokbaar.

Je hebt hem gekocht op een moment dat hij nieuw is (lage stepping). Naarmate de tijd verstrijkt, en de technologie vooruit gaat, komen er dus snellere processoren. Stel nou, dat over een jaar de snelste processor de 3500+ is. Als er dan nog vraag is naar een 2400+, pakt men (simpel gezegd) een snellere processor en plakt daar een 2400+ stickertje op (dat is dan een processor met een hoge stepping, stepping = versie zeg maar ongeveer).

Die is dan verder overklokbaar.

Vergelijk het eens hiermee:

Mijn 1800+ kan met luchtkoeling hooguit als een 1900+ (weliswaar met FSB op 146) draaien, het was op het moment dat ik hem kocht de snelste (lage stepping).

De 1700+'s die nu nog verkocht worden schijn je tot 2400+ te kunnen schoppen, snappie?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:10

Shunt

Boe

Captain Pervert schreef op 20 January 2003 @ 02:55:

Je hebt hem gekocht op een moment dat hij nieuw is (lage stepping). Naarmate de tijd verstrijkt, en de technologie vooruit gaat, komen er dus snellere processoren. Stel nou, dat over een jaar de snelste processor de 3500+ is. Als er dan nog vraag is naar een 2400+, pakt men (simpel gezegd) een snellere processor en plakt daar een 2400+ stickertje op (dat is dan een processor met een hoge stepping, stepping = versie zeg maar ongeveer).

Mijn 1800+ kan met luchtkoeling hooguit als een 1900+ (weliswaar met FSB op 146) draaien, het was op het moment dat ik hem kocht de snelste (lage stepping).

De 1700+'s die nu nog verkocht worden schijn je tot 2400+ te kunnen schoppen, snappie?
zelfs een eerste dag amd xp 2400 kan je een beetje ocen ;)
ik denk gewoon dat hij niet in de bios zit maar met zon gaar tooltje dat bij die borden geleverd word ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
mijn 2400 draait nu op 2200mhz en ik was van plan hem met waterkoeling op 2.5 / 2.6 te laten draaien.

dit zonder te unlocken, aangezien mijn mobo dat zelf doet (Asus A7V8X-gold)
Captain Pervert schreef op 20 januari 2003 @ 02:55:

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:34

MnM

Momenteel draait me XP 2400+ op 2295MHz

Core: AIUGB
Vcore: 1.75
41 graden
13.5x170=2295
Moederbord: A7v8x-Gold
Koeler: Spire WhisperRock III

dus het moet wel kunnen zonder dat je veel problemen hebt

Verwijderd

Wanneer stoppen we nou is met eigen resultaten posten :? :) Beetje zinloos.

TS: Check even de overheerlijke DOC FAQ
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.