[XP] vreemde geheugenfoutmelding *

Pagina: 1
Acties:

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 00:43
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker, bij willekeurige programma's, een foutmelding die ervoor zorgt dat de applicatie afgesloten wordt;
de fout komt dus voor in meerdere (vaak wel multimedia-achtige) programma's en k zou niet weten wat ik eraan kan doen; lijkt alsof het geheugen een steekje laat vallen ofzow....

de fout is:

"The Instruction at "0x03CE126F" referenced memory at "0X051D08B0". The memory could not be "written".

Click OK to terminate, click cancel to debug.

Ik heb er twee reepjes Dane Electric 512MB DDR ECC inzitten..... zou daar iets mee aan de hand zijn :S (dure reepjes :()

Wie helpt?

[ Voor 5% gewijzigd door Aesculapius op 20-01-2003 01:05 . Reden: typo ]

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 welk os?

heb je al een geheugencheck gedaan? www.memtest86.com

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Aesculapius
Windows XP Prof SP1, multiprocessor free :)

Die memtest heb ik toen ik de reepjes gekocht had (maandje of twee geleden) gedaan en gaf geen enkele fout. Dat duurt alleen zo pokke-lang :(

Verwijderd

Aesculapius schreef op 20 January 2003 @ 01:05:
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker, bij willekeurige programma's, een foutmelding die ervoor zorgt dat de applicatie afgesloten wordt;
de fout komt dus voor in meerdere (vaak wel multimedia-achtige) programma's en k zou niet weten wat ik eraan kan doen; lijkt alsof het geheugen een steekje laat vallen ofzow....

de fout is:

"The Instruction at "0x03CE126F" referenced memory at "0X051D08B0". The memory could not be "written".

Click OK to terminate, click cancel to debug.

Ik heb er twee reepjes Dane Electric 512MB DDR ECC inzitten..... zou daar iets mee aan de hand zijn :S (dure reepjes :()

Wie helpt?

Graag bij het melden van problemen melden waarmee de fout ontstaat en vooral:

Welk OS (eventuele SP's), welk mobo (+bios versie), welk geheugen (en instellingen), welke processor (en instellingen), welke FSB, OClocked?

Op die manier valt goed te achterhalen waar de fout in kan zitten.

In dit geval denk ik dat de instellingen van het geheugen te "snel" staan, maar zonder gegevens valt dat niet vast te stellen.

Verwijderd

Té ver overklokken wellicht :?

Verwijderd

Kijk eens in je BIOS bij DRAM timings of die op 'SPD autodetect' (oid) staan. Dan weet je namelijk zeker dat je DIMMs op de timings lopen die ze zelf aangeven en heb je niet het risico dat je ze handmatig te snel hebt gezet.

• blackd
  • Niet online
Titelfix.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Aesculapius
ik heb in de bios niets aan de timings veranderd en ook tot overklokken ben ik nog niet gekomen. Ik weet ook niet goed op welke setting ik de ECC in de bios moet zetten: disable, check, check+repair, check+scrub......xou niet weten wat et doet :S

Het probleem doet zich nogal willekeurig voor eigelijk: als ik in powerdvd drie mpeg bestanden wil afspelen, maar ook als ik de live stream van het nos via realplayer wil bekijken...
Wat betreft neo_revisited: reeds vermeld: WinXP SP1, de rest vind je in mn signature, alle instellingen van cpu + geheugen is niks aan veranderd....

Verwijderd

ik neem aan dat je geen ECC geheugen hebt.. dus disable :)
(tenzij je de L2 cache bedoelt, die heeft wel ECC)

• Aesculapius
lees es; in het eerste topic, alsmede in mn signature staat dat ik wél ECC Registered geheugen heb :)

Verwijderd

1000x excuses :D

ik zou gaan voor check+repair.. daar is ECC immers voor gemaakt :)

• Aesculapius
maar was da scrub dan? En ik heb die optie trouwens aangehad toen de fout nog steeds bleef voorkomen, dus verhelpen zal ie em niet :( Andere suggesties ?

Verwijderd

bios reset? bios update?

• Aesculapius
bios update isser nie :( reset :S noujah; kan ik proberen maar volgens mij draait alles nog op standard settings....

• Aesculapius
zou et kunnen dat et geheugen te warm wordt ofzow :S?

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

Lijkt volgens mij gewoon eerder op defect geheugen. ik heb die foutmelding ook al eens gehad toen het geheugen op mijn werk naar de knoppe was. zorg voor een goed memcheck programma die je geheugen helemaal uitlichten. veel su6 verder...

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik denk meer dat het een software dan hardware probleem is..

Dat het programma probeert gegevens weg te schrijven op lokaties waar het OS dit niet toestaat. Je zegt dat het vooral in multimedia applicaties voorkomt. Deze gebruiken dikwijls DirectDraw en dergelijke. Misschien een idee de laatste DirectX + nieuwste video drivers te installeren?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dit soort meldingen zijn niet altijd hardware gerelateerd. Buggy software kan hier ook de oorzaak van zijn.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Probeer eens een keer met maar 1 reepje erin? En dat dan eens omwisselen met die andere. Ik had pas ook zoiets, lag aan de combi van drivers videokaart en geheugenreepje. 8)7 Heel raar. :? Maar het was zo. Na nieuwe drivers geinstalleerd, doetie het weer perfect.

• Aesculapius
hmz, het probleem doet zich zo willekeurig voor dat ik niet goed kan bepalen waar het nu écht door komt; explorer.exe crached namelijk ook wel eens met zon domme stomme foutmelding.....af en toe komt de melding "division by zero" naar voren, dat lijkt me dan meer een software foutje, maargoed;

ik zal de laatste directX9 eens installeren, kijken of dat wat helpt....

Memcheck86 goed proggie om te controleren?

[ Voor 8% gewijzigd door Aesculapius op 20-01-2003 12:53 . Reden: ff wat toevoege ]

• Aesculapius
misschien een domme vraag, maar waar kan ik zien wat mijn huidige directX versie is?

• Aesculapius
zo ziet ie er uit: Afbeeldingslocatie: http://www.kroew.nl/~Laurens/fout.jpg. Helpt dat :D?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
1) DirectX info kun je opvragen via dxdiag.

2) Sinds wanneer doen de foutmeldingen zich voor? Heb je laatst nog software geinstalleerd? Spelletjes bijvoorbeeld?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hey die fout ken ik, bij mij als ik opera heb draaien in combo met Kazaa lite, dan knalt mijn XP SP1 ook eens in de zoveel tijd deze melding op het scherm.

Definately software related, alleen hoe precies....
beats me

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Aesculapius
ik dacht eerst dat het de opties in de bios waren die ik veranderd had (cachable bios & video)....dan kan/moet toch eigelijk gewoon op enabled kunnen staat?
Ze doen zich nu een week of anderhalf voor en begint steeds irritanter te worden....
Dx9 staat er nu op met de laatste Catalyst 3.0 drivers, spelleltjes geinstalleerd': Need 4 Speed Hot Pursuit 2, verder niets.....wat geluidsprogramma's (traktor, BPM) en motion builder nog.....

Maar het lijkt toch random op te treden eigelijk; kan het niet een beschadigde file zijn die het geheugenbereik vastlegt? daar lijkt me zo'n beetje de fout te zitten.....

• Aesculapius
aaarg, der zijn toch wel mensen die dit al eens opgelost hebben? :S

• Aesculapius
nou, heb memcheck laten lopen vannacht, jees man is dat normaal datdat zo lang duurt? 7,5 uur gedraaid en nog pas op 28 procent; hij vindt in ieder geval niets;
Ik begin sterk te neigen naar een nieuwe install van xp....

nog een optie: ik heb na het lezen van de computerTotaal eens wat met services liggen klooien; zou et daar aan kunnen liggen dat bepaalde services niet geladen zijn?

Pagina: 1