[WinXP] Draadloze verbinding valt steeds weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik heb een Linksys router, verbonden met een SMC2652W Wireless Access Point, en de verbinding tussen mijn PC, WinXp en dat WAP valt steeds weg. Het enige wat 'm weer aan de gang krijgt is een reset van de verbinding, ofwel door de Wireless USB in en uit te pluggen, ofwel de verbinding tussen de router en de WAP, of door de netwerk connectie te disablen en weer te enablen. Een andere PC die direct aan de router hangt heeft geen problemen.
WinXP geeft aan dat de verbinding nog prima werkt, "signal strength: Very good", de aftstand is ongeveer 5 meter naar de (het?) WAP.
Ik heb nergens kunnen vinden wat het probleem precies is, behalve de suggestie Wireless Zero Configurationte disablen, wat alleen tot gevolg heeft dat ik helemaal geen verbinding meer kan maken :(
Ik ben een aantal maal dit probleem op diverse forums tegengekomen, en het schijnt vooral onder Windows XP voor te komen.

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Verwijderd

Zit je misschien aan de maximale afstand? Bij een zwak signaal zou die er misschien wel mee kappen.

• jesternl
Ik denk het niet, daarom had ik er al in staan dat de aftstand maar 5 meter is.

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Verwijderd

Ik heb EXACT het zelfde probleem!
Ik heb een sweex ap en een sweex usb wireless
Telkens ziet de client wel de ap maar binen een paar min is er geen verbinding meer en komen er ook geen nieuwe packetches binnen !
Eerst had ik me ap direct via een normale utp kabel aan me router dat werkte niet
te onstabiel (net zoals nu)
Nu heb ik via een cross utp kabel me ap aan me server hangen me server zit verbonden met mn router en weer ! Dit is zeer onstabiel en werkt helemaal voor geen ene meter.

Ik ben zelf ook ten einde raad... :(

• jesternl
Grrr meer mensen met hetzelfde prbleem, maar niemand met een oplossing. Het lijkt niet echt uit te maken wat voor AP mensen hebben...

• jesternl
Bumpje om dit opnieuw onder de aandacht te brengen

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:47
Ik heb dit ook.

Met mijn medion wireless router.

Ik kan een hele poos gewoon internetten en dan op een gegeven moment valt de verbinding weg.

Als ik dan de dongel er ff in en uit doe heb ik weer even verbinding maar daarna weet ik zeker dat het niet langer gaat duren dan een uur.
Alleen als ik ff me pc reboot doet ie het weer een poos.

Als ik kijk in het systeemlogboek nadat de verbinding net is staat er ook een aantal berichten.

eerst zie ik zon 30 seconden voordat de verbinding wegvalt een melding van dat de dongel verbinding heeft met het netwerk en dat de normale werking is begonnen.

en als de verbinding weg is staat er dat de masterbrowser is gestopt oid.

Ik weet het niet precies ik ben namelijk op school.

ik zal vanmiddag ff copy paste doen dan weten jullie het precies en hoop ik dat er iemand is die weet hoe ik het prob kan oplossen

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 00:07

Jurgle

100% Compatible

Kick, dit heb ik ook, met een medion router WLAN (Aldi) en de dongels die erbij zitten EN met de WLAN van de medion laptop (laatste aldi laptop)

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook met een linksys wap en een netgear kaart. Ik snap er niks van. Je merkt het vooral tijdens het surfen pagina's laden duurt na een tijdje erg lang net of ie weer verbinding moet maken.. en op een gegeven moment ligt ie er gewoon uit. Dichterbij lopen werkt niet.. Alleen via usb hem er even in en uit pluggen..

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

In de medion laptop zit al een WLAN kaart vast, geen dongle. Hierbij zijn een rechterklik op de WLAN verbinding, een klik op toon beschikbare netwerken en dan direct: connect genoeg om weer verbinding te krijgen. Vervolgens knaltie er na een paar minuten gewoon weer uit.

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 08:20
Ik heb geen enkel idee hoor maar is er niet zoiets als een slaap-modus/optie of whatever voor draadloze spullen waardoor ze zichzelf uitschakelen en daardoor opnieuw aangesloten lijken te moeten worden? Zoals ik al zeg, ik heb geen idee maar misschien help ik jullie gedachtengang een beetje opweg met een of ander keyword...

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Nee, dat is het niet. Tijdens het kopieren van een bestand kan het nl ook uitvallen. Eindelijk lijkt het zo te zijn dat ik wel een soort van oplossing gevonden heb, meer een vieze hack eigenlijk:

De connectie valt weg door de Wireless Zero Configuration-service. Deze speurt de hele tijd de ether af naar connectiemogelijkheden en vergeet daarbij af en toe de bestaande connectie te onderhouden.

Deze service kan handmatig uitgezet worden in het 'systeembeheer' menu en dan 'component services' dan staat hij bij 'Services (Lokaal)'. Als je op eigenschappen klikt kan je ervoor kiezen om deze service handmatig op te starten. Als je dan je connectie kwijt bent, of met je laptop ergens bent waar je het netwerk nog niet kent, zet je hem weer aan.

Het uit en aan zetten kan makkelijker dan met de component service tool (behalve het op handmatig opstarten zetten). Maak een nieuwe snelkoppeling en voer als commando in:
%windir%\System32\net.exe start "Wireless Zero Configuration-service"

en noem de koppeling 'start wifi zoeken' of iets dergelijks. Doe hetzelfde voor dit commando (maar dan met in de naam 'stop'):

Heb je verbinding? Stop de service dan. Lukt connecten niet, start de service.

[ Voor 20% gewijzigd door Jurgle op 22-03-2004 06:22 ]

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02 15:18
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 03:24:
Ik heb dit probleem ook met een linksys wap en een netgear kaart. Ik snap er niks van. Je merkt het vooral tijdens het surfen pagina's laden duurt na een tijdje erg lang net of ie weer verbinding moet maken.. en op een gegeven moment ligt ie er gewoon uit. Dichterbij lopen werkt niet.. Alleen via usb hem er even in en uit pluggen..
Bij mij gaat het ook mis met surfen, het downloaden van een newsserver blijft wel gewoon goed gaan (en ook snel). Het browsen met de internet explorer lijkt ineens niet meer te werken of het gaat heeeeel erg traag.

De kwaliteit van de verbinding pcmcia <-> ap is wel gewoon erg goed (alle streepjes ;) ).

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:13
Wat vaak werkt is xp niet meer de verbinding laten regelen maar de bijgeleverde software heb het zelf met d-link spullen. Het is bij mij zo dat jehet vinkje weg moet halen van automatisch verbinding maken in het eigenschappen scherm van je xp clientje.

Dan alles in de tool instellen en nooit meer problemen. Zal even kijken of ik even een screen shotje kan maken vanmiddag als ik thuis ben.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 20:12

tweakerbee

dus..?

Is dit probleem eigenlijk gefixt in SP2?

You can't have everything. Where would you put it?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20
Vaak helpt het inderdaad door de Auto WinXP zoektocht naar verbinding uit te zetten.
En ook valt mij op dat mensen hier niet echt hebben gekeken naar kwaliteit van de spullen, Sweex staat nou niet echt hoog op de lijst van kwaliteit imo.
En draadloos internetten staat wat mij betreft voor de consument nog flink in de kinderschoenen, je KAN GEEN constante verbinding hebben, een dektelefoon/zendmast whatever is al voldoende om je singaal te verstoren.
Wil je altijd verbinding zal je nu nog steeds gewoon UTP moeten trekken.
Normaal zou je hierover door de verkoper geinformeerd moeten worden?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:13
Nou moet zeggen dat ik dus wel de hele dag verbindign heb en er op de flat hier achter een flinke gsm mast staat.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20
dennismaus schreef op 23 maart 2004 @ 08:18:
Nou moet zeggen dat ik dus wel de hele dag verbindign heb en er op de flat hier achter een flinke gsm mast staat.
Ik zeg niet dat het moet wegvallen maar constant is bijna onmogelijk met draadloze verbindingen.

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 11:43

koli-man

Bartender!!!!

Nou...ik had dat zo in het begin toen ik me een laptop had gekocht en mijn accesspoint boven zat. Als ik het accesspoint in mijn xbox duwde en de laptop van mijn vriendin was er helemaal geen probleem.
Toen probeerde ik het met mijn laptop en het accesspoint, en kon ik 3 sites openen en toen sloeg het internet dicht. Het accesspoint bleef constant verbinding zoeken enzo.

Dit heb ik opgelost door met de wizard netwerk instellen het volgende te kiezen.
En thuisnetwerk instellen--------overige----en dan rechtstreeks verbinding met internet of met Hub in het netwerk.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 13:56
onstabile verbindingen krijg je vaak als er storende toestellen in de buurt zijn

microgolf
alarmsysteem (radar detectie)
video zenders

Verwijderd

Ik heb een analoog probleem met de nieuwe Medion PC uit de Aldi. Om de 5 à 10 minuten is er een disconnectie, wat erg vervelend 8)7 is!!

Ik heb een wireless router van Linksys (WRT54G) en alles werkte goed met mijn oude PC en met mijn portable (Fujitsu-Siemens met ingebouwde WL kaart van Intel). Ik heb alles ingesteld op de Medion PC (WEP, SSID, default channel, MAC adres ingegeven, heel de santeboetiek dus).
Wanneer ik in WinXP Home opstart kan ik de connectie opstarten, maar na 5 à 10 minuten: disconnect. Ik kan na een paar seconden de connectie weer opstarten maar na weer 5 minuten is het weer om zeep.
Ik heb op een andere harde schijf WinXP Pro geinstalleerd en daar heb ik hetzelfde probleem. Maar, op een of andere manier heb ik een bypass voor het probleem gevonden: als ik vanaf mijn portable een "Remote Desktop" sessie start naar de Medion desktop, dan is het probleem verdwenen: de connectie blijft stabiel, uren aan een stuk. Zelfs nadat de "Remote desktop" sessie afgesloten is en ik terug op de desktop ga werken is er geen probleem meer... tot de volgende reboot.
Ik heb het probleem gemeld bij Medion en ik hoop dat ze er wat gaan mee aanvangen.

Mario.

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:11
ik heb ook een soortgelijk probleem. Vreemde bij mij is echter dat ik een wireless router heb (merk: sweex), een laptop (HP) met ingebouwde W-Lan functie, een laptop met PCMCIA kaartje (sweex) voor w-lan en een USB-Adapter (Edimax) voor mijn eigen spel-PC. Nu heb ik met beide laptops geen enkel probleem met wegvallende verbinding, maar met die USB w-lan dus regelmatig dat hij geen verbinding maakt (krijgt geen ip-adres toegewezen), de verbinding wegvalt (vooral bij zware activiteit op de verbinding). Ook in spellen enzo wordt ik er gek van, zo is mijn packet/loss bij UT2004 ontzettend hoog (door een wegvallende/haperende) verbinding. Het vreemde via ik dat ik met de laptops geen enkel probleem heb, ook al zet in de laptop op zelfde bureau neer als mijn spellen PC...

waarschijnlijk dat ik binnenkort een SMC PCI kaartje koop, met zo'n losse antenne en hoop dat daarmee de verbinding wel goed blijft...

Verwijderd

Misschien wat laat, maar toch interessant: een volledige analyse van het probleem met enkele mogelijke oplossingen:

http://arstechnica.com/news/posts/1080251780.html

Mario.

Verwijderd

*Kick* weer iemand met zelfde probleem..
wel ook een vreemde configuratie.. heb ad-hoc met 2 verschillende usb stickies.. ASUS54Mbiy (Wl167g) en van sweex 11Mbit (zou ook al een probleem kunnen zijn.. maar zou toch op 11Mbit moeten werken)
:?
Maar.. ik merte iets op.. zodra ik uitzet dat windows dit allemaal automatisch moet gaan configureren, heb ik plots verbinding.. en werkt stabiel.. _/-\o_

dus probeer eens bij de instellingen "draadloos netwerk automatisch configureren" vinkje uit B)

Succes allemaal!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Enige remedie die echt hielp:
- Geen WEP en WPA encryptie gebruiken
- MAC-Adres filtering aanzetten op je router
- Sterk wachtwoord op je router en XP :+

Sindsdien geen problemen meer gehad. Het nadeel is wel dat je netwerk zeer mager (lees eigenlijk niet) beveiligd is. Aan de andere kant woon ik in een deel van NL waar dit niet zo'n probleem is :)

Verwijderd

firmware updates :?

onbeveiligde wifi... is not done ;)

Verwijderd

oke.. ik weet niet of dit helpt bij jou.. maar ik had soortgelijk probleem met mijn Wlan.. en dat is nu opgelost...

het volgende heb ik gedaan:

ik heb verleng kabeltjes voor mijn usb stikies gekocht, en er voorgezorgd dat mijn stikkie niet in de buurd van mijn LCD-monitor meer was.. en als resultaat stegen signaal en sterkte van schommelend (40-80%) naar 100%

Misschien een aanrader.. kennelijk storingen van de monitor. of misschien nog wel andere apparatuur...

ik heb een asus stikkie, met zo'n handig diagnostic tooltje hoe je alles kan zien.. dus dat heb ik er op gezet, en dan maar verplaatsen dan stikkie.. heb nu ping van 1 a 2 MS.. nou das netjes dacht ik..

try it..!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 12:57
encryptie aanzetten wil meestal wel helpen tegen een wegvallende verbinding

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 12:55:
firmware updates :?

onbeveiligde wifi... is not done ;)
WEP = te eenvoudig te kraken om serieus te nemen
WPA = werkt 99% van de tijd niet onder Win XP en valt nog steeds te makkelijk te kraken. Als ze de moeite nemen om je WE-encryptie te hacken, zullen ze dat ook doen voor WPA

Draadloos is per definitie onveilig. Daar moet je gewoon rekening mee houden. Het is ook niet verstandig b.v. om je zendcapaciteit extreem hoog te zetten.

Ik krijg alleen WEP encryptie werken. Dan kun je net zo goed alleen MAC-adres filtering aanzetten. Is bijna net zoveel bescherming zonder de ellende van het snelheidsverlies van WEP.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:16:
[...]

WEP = te eenvoudig te kraken om serieus te nemen

Dan kun je net zo goed alleen MAC-adres filtering aanzetten. Is bijna net zoveel bescherming zonder de ellende van het snelheidsverlies van WEP.
Als je de deur op slot draait en de buurman heeft hem open dan gaat de inbreker daar eerst wel even kijken... ;)

overigens is mac adres beveiliging helemaal niet veilig en zeker niet zo veilig als WEP encryptie..mac adresje sniffen en spoofen is 2 min. werk..

128 bits WEP encryptie niet zo makkelijk kraakbaar als jij doet geloven...
echt niet onmogelijk maar niet 2 min. werk ;)

edit:
" valt nog steeds te makkelijk te kraken. "

heb je een referentie / link naar een test of site ?
bij mijn weten is WPA zeeeeer lastig te kraken..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 17:33 ]

• Jaap123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-02 21:51
Jurgle schreef op maandag 22 maart 2004 @ 06:13:
Nee, dat is het niet. Tijdens het kopieren van een bestand kan het nl ook uitvallen. Eindelijk lijkt het zo te zijn dat ik wel een soort van oplossing gevonden heb, meer een vieze hack eigenlijk:

De connectie valt weg door de Wireless Zero Configuration-service. Deze speurt de hele tijd de ether af naar connectiemogelijkheden en vergeet daarbij af en toe de bestaande connectie te onderhouden.

Deze service kan handmatig uitgezet worden in het 'systeembeheer' menu en dan 'component services' dan staat hij bij 'Services (Lokaal)'. Als je op eigenschappen klikt kan je ervoor kiezen om deze service handmatig op te starten. Als je dan je connectie kwijt bent, of met je laptop ergens bent waar je het netwerk nog niet kent, zet je hem weer aan.

Het uit en aan zetten kan makkelijker dan met de component service tool (behalve het op handmatig opstarten zetten). Maak een nieuwe snelkoppeling en voer als commando in:

en noem de koppeling 'start wifi zoeken' of iets dergelijks. Doe hetzelfde voor dit commando (maar dan met in de naam 'stop'):

Heb je verbinding? Stop de service dan. Lukt connecten niet, start de service.
Hallo

En dit werkt dus bij mij.

Nu heb ik echter beide snelkoppelingen gemaakt, maar de start snelkoppeling werk wel, en de stop niet.

Nu heb ik gezien dat beide regels het zelfde zijn.

Start:

Stop:

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen ?

Groet Jaap

Verwijderd

ik had dit probleem voorheen ook.. mijn clients verkregen hun IP adres middels DHCP van de router. Nu hebben de clients een vast IP adres gekregen, en heb ik geen problemen meer..

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 12:51
%windir%\System32\net.exe stop "Wireless Zero Configuration-service
als je deze regel gebruikt werkt ie wel. Bij mij in iedergeval wel. Heb het net nog geprobeerd.

• Jaap123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-02 21:51
SPOXER schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:36:
%windir%\System32\net.exe stop "Wireless Zero Configuration-service
als je deze regel gebruikt werkt ie wel. Bij mij in iedergeval wel. Heb het net nog geprobeerd.
Het kan zo simpel zijn :)
Ga het proberen
Bedankt.

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 12:51
zag het topic staan en het werkt.

[ Voor 72% gewijzigd door SPOXER op 18-12-2005 16:54 ]

Pagina: 1