Toon posts:

AV3 Divx speelt stereo af, DVD doet ie goed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[edit] av3=ac3

Heb een Santa cruz turtle beach, met daarop aangesloten Altec lansing 5.1 speakers (200w rms ;o).

Met DVD's/VOB's afspelen krijg ik mega 5.1 geluid maar als ik een DIVX of XVID met AC3 geluid afspeel dan krijg ik alleen maar stereo geluid.

Ik heb de nieuwste BSplayer en windvd platinum geprobeerd. Het lukt me met beide niet. Heb zover ik weet wel alle instellingen geprobeert, heb Tsunami filter pack eraf gegooid om er zeker van te zijn dat de ac3 filter daarin niet de boosdoener was. Toen kreeg ik dus helemaal geen geluid.

Weet iemand hoe ik wel 5.1 geluid door m'n 5.1 pc speakers krijg met ac3 divxjes??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 00:59 . Reden: av3=ac3 ]

Verwijderd

- installeer nieuwste drivers...
- installeer nieuwste codecs...
- loop de instellingen even na...

misschien is de film niet helemaal goed gecodeert. Probeer eens een ander AC3 uit! :)

Verwijderd

Zo te zien ben je net zo nieuw op GoT als ik :)

Welkom op GoT dan maar :>

Verwijderd

Topicstarter
FIlms zijn perfekt hoor, broer van me heeft dezelde films als ik maar hij heb een andere setup, pc-----------optisch kabeltje----------5.1 home theatre.

Daar geeft ie aan dat de zelfde films Dolbie surround zijn of zelfs DTS. Je kan het ook horen btw :)

Verwijderd

Topicstarter
Beheerder: "Probeer eens een ander AC3 uit! "

hmm, waar kan ik nog meer AC3 codecs vinden dan ?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
ik heb een vortex 2 kaart die ik ook met geen mogelijkheid ac3 divxen kun laten uitpoepen, nu heb ik er een oude live 1024 inzitten en het was in een keer raak, dus kwel jezelf niet en koop een goedkoop ander geluidskaartje met digital out, of bij een 2e hands live 1024

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 01:07:
Beheerder: "Probeer eens een ander AC3 uit! "

hmm, waar kan ik nog meer AC3 codecs vinden dan ?
Sorry, wat ik bedoelde was een andere AC3 film. Misschien dat ze wel gewoon stereo geluid hebben ingepakt als AC3 :? (Waarschijnlijk zit ik nu onzin te praten, maar proberen kan geen kwaad :))

Verwijderd

Topicstarter
arjandijk schreef op 20 January 2003 @ 01:32:
ik heb een vortex 2 kaart die ik ook met geen mogelijkheid ac3 divxen kun laten uitpoepen, nu heb ik er een oude live 1024 inzitten en het was in een keer raak, dus kwel jezelf niet en koop een goedkoop ander geluidskaartje met digital out, of bij een 2e hands live 1024
Welke player en welke AC3 decoder heb je gebruikt toen ie het wel deed met je oude Live!?

Vortex 2, is dat zelfde chipset als Turtle beach ?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Dat weet ik niet, op mijn kaart zit een aureal 8830, onder windows xp kreeg ik niet eens ac3 bij dvd's met powerdvd, onder win98 wel.

De player die ik voor ac3films gebruik is BSplayer, deed niets met mn vortex, werkt perfect met mn live, gewoon output to spdif en het werkt

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm aan de praat, heb AC3Filter ver 0.63b van deze site gedownload, met config.bat in Programe files/ac3filter 5.1 speakers ingesteld, met set_dsound.bat Directsound ingesteld (waveout werkt niet goed) en toen deed ie het !!

PS. met deze filter kun je een hoop instellen, maar beste doet het toch standaard.
Pagina: 1