[XP] System Restore Point verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Ik heb 2 slave schijven en op allebei staan van die verborgen systeem mappen genaamd "system volume information" Op mijn G: is hij potjandorie wel 2,70GB en op mijn H: wel 2,30GB waar verders helemaal niks anders meer op staat. Mag ik dat zomaar shift+deleten?

OS specs: Dual boot XP pro en 98se op een schijf WD800JB, FAT32.
De XP partitie is C: van 65GB en mijn 98se partitie is D: van 15GB. Die schijven met die verborgen mappen zijn H: (40GB maxtor slave) en G: (20GB maxtor slave).
Op mijn C: en D: staan ze ook maar hoeven ze niet zo nodig vanaf want die schijf is toch groot zat, maar zouden ze daar eventueel ook vanaf mogen? :?

- Mijn PC -

Verwijderd

staan bestanden in die je gedelete hebt.. om ze terug te zetten na een restore.. ik heb ze uitstaan.

ff properties van je disk opvragen.. en dan laatste tabblad kun je system restore op deze disk uitzetten. dacht ik. moet het thuis ff nakijken .werk nu op een NT4 machine nml.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:27
Met het progje Spacemonger kan je dit doen. Is freeware en met Google vindt je het wel. (Het progje geeft je trouwens een goed visueel beeld van de verdeling van je schijven: welk programma gebruikt welke plaats op een schijf.)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Spitfire_V5 schreef op 20 januari 2003 @ 00:43:
Ik heb 2 slave schijven en op allebei staan van die verborgen systeem mappen genaamd "system volume information" Op mijn G: is hij potjandorie wel 2,70GB en op mijn H: wel 2,30GB waar verders helemaal niks anders meer op staat. Mag ik dat zomaar shift+deleten?
dat lukt je niet zomaar.

je zal de restore uit moeten zetten dan wordt alles automatisch gedelete
dan weer aan (als je wilt)

zover ik weet is het alles of niks

Iperf

Verwijderd

Gewoon disk cleanup draaien en bij more options system restore cleanup klikken

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 19:49
System Restore points nemen maximaal 400Mb in OF 10% van je schijf. De GROOTSTE van de 2 opties wordt automatisch gekozen. Dus op een 40Gb schijf is de 10% het grootst en kan het dus maximaal 4Gb zijn en op een 2Gb is de 400Mb meer en kan het dus tot 400Mb in beslag nemen.

Sja, beetje raar, maar zo werkt het.

Je kan die 10% wel verlagen, dan moet je de registry in. Waar precies weet ik niet meer, maar daar moet al googlend achter te komen zijn.
Pagina: 1