Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mouse mod

Pagina: 1
Acties:

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59
Ik heb een logitech optical wheelmouse en ik wil de rode led die er in zit veranderen voor een blauwe led. Nu heb ik even bij conrad gekeken en ik kan kiezen uit 2 blauwe led's. 1 van 2 euro, en 1 van 5 euro. Die van 5 euro is natuurlijk feller. (die van 2 euro = 1800 mcd en die van 5 euro = 2700 mcd, wat mcd dan ook mag zijn) nu wil ik natuurlijk weten, welke moet ik hebben

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43

Jaymz

Keep on moving !

SGD -> CME :)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Welkom @ GoT :P
Je moet ff kijken naar de drempel spanning.. als je die weet moet je, je muis open halen en ff meten hoeveel spanning je hebt!.. als het te weinig is moet je opzoek gaan naar de voorschakel weerstand.. als je die gevonden hebt moet je daar de spanning over meten.. als je geluk hebt kan je daar dan nog wat meer spanning van weg halen..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Perphide
  • Laatst online: 21-04-2024
Je moet die allebij niet hebben, bij mij in de buurt (Hengelo) is voor € 2,40 een 2500mcd ledje te koop die heb ik er bij mij ook in zitten.. eigenlijk moet je 3000mcd hebben.
Met dat blauwe 2500mcd ledje kan het wel alleen heb je wel een blauwe muismat nodig of groen/wit blauw werkt het beste.

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://qadn.student.utwente.nl/~silent/CaseModding/Chieftec/BlueOptical.jpg

Grotere foto:

http://qadn.student.utwen.../Chieftec/BlueOptical.jpg

Succes :D

[ Voor 15% gewijzigd door Perphide op 20-01-2003 08:14 ]

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Woot .. jij hebt een schijnwerper muis mod :) hoeveel mA zuipt die led???

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Ik zou voor de 2700CMD gaan. Anders heb je de kans dat het niet genoeg licht op brengt en de muis het niet optimaal meer doet op alle voorgaande oppervlaktes.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Perphide
  • Laatst online: 21-04-2024
Je kan ook deze kopen:

LED 5 mm - 5000 mcd - Kristal Blauw € 1,69

Bij www.perfect-systems.nl

• Brammel
Die laatste lijkt me op zich welgoed. Wordt wel duur als ik hem betaal als ze hem brengen: 14 euro. Ik woon ook niet echt in de buurt bij oldenzaal dus...

• Brammel
Maar even samengevat. Het is een gewone blauwe 5 mm led en hij moet minimaal 3000 mcd zijn?

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Is dat een cordless mouse? anders moet je er niet aan beginnen.

• Brammel
Nee, anders vreed ie zeker battarijen?

• Brammel
Ik ben nog even alle mouse modding forums afgegaan en volgens mij is de conclusie dat je een 2700 mcd blauwe led nodig hebt. Verder moet je ook bij een logitech muis de pootjes van de bestaande led doorknippen en daar nieuwe aan solderen, dit omdat de print van logitech te snel loslaat. Iemand nog commentaar hier op? Aleen nog 1 vraagje, wat kost zo'n 2700 mcd led en waar koop je die in eindhoven. Ik hoorde dat ze hem bij Display niet hebben.

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 19:13

QkE

In your face Gnagna

Misschien bij Wiener op de Kruisstraat?

• Brammel
Ja, misschien wel, al hoewel ik het niet op de internetsite van wiener kon vinden.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 12:17
bram1234 schreef op 20 January 2003 @ 16:05:
Ja, misschien wel, al hoewel ik het niet op de internetsite van wiener kon vinden.
Gewoon ff langsfietsen en anders rijd je gewoon door naar Display (Kleine Berg), die hebben ze daar lijkt me wel, i.t.t. wat je wellicht gehoord hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door bobsnl op 20-01-2003 16:13 ]

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Als ze hem bij display niet hebben (wat me sterk lijkt) bestellen ze 'm voor je en dan heb je hem nog zo

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Brammel
Oke, er is aleen nog 1 probleempje, ik las de de doorlaatspanning van die 2700 mcd led 3,5 volt was. Ik heb even gemeten in mijn muis maar die spanning die daar loopt bij de rode led is maar 2,2 volt als ik de muis beweeg, als ik hem niet beweeg is ie maar 0,2 volt. Werkt dit dan wel? Of zou een led van 2200 mcd dan ook goed genoeg zijn. Die brand minder fel maar heeft een lagere doorlaatspanning

• Brammel
Het is gelukt hoor, ik heb een led van 4600 mcd kunnen vinden voor 4,50. Is te doen toch?

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
w00t! 4600 mcd!! *gasp* :P
magoed, voor de "tracking" led is overkill juist wel goed. ik heb zelf ook een muisje met een blauwe led gemod (weet de specs niet) maar die muist sindsdien niet zo lekker meer :( dus lekker fel mag in dit geval zeker wel.

Mn 3D printer blogje..

• Brammel
Vet he, 4600 mcd. Als ie nu nog niet fel genoeg is weet ik het ook niet meer. Dan zet ik gewoon lekker de oude rode er weer in.

• k5052
  • Laatst online: 28-11 16:26
heb een vraaag waar heb jij hem vandaan ,
bij wiener?

• Brammel
ja, bij wiener. Ik moet hem nog halen maar ik heb even gemaild en ze hebben ze daar wel.

• Brammel
Nog even een vraag. Er loopt dus maar maximaal 2.2 volt door de led. Nu heb ik gezien dat de meeste van de blauwe led's een doorlaatspanning van rond de 3,5 volt hebben. Werkt ie nu wel goed genoeg?

Verwijderd

Lijkt mij geen probleem :/ K nu gauw gaan modden en pics maken :)

Verwijderd

Ik denk dat ik maar een keer @ mister perfect langs gaat en ook eens gaat oefenen met solderen :)

Me likes blue

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 21:12 ]

• Brammel
De vraag is aleen, werkt ie op 2.2 volt die er nu over de rode led loopt die er in zit.

Verwijderd

Ik zou voor de hoogste gaan!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

bram1234 schreef op 20 januari 2003 @ 21:31:
De vraag is aleen, werkt ie op 2.2 volt die er nu over de rode led loopt die er in zit.
Ja dat werkt, als ik in mijn muis (logitech cheap-ass ding) meet als ie actief is, dan geeft ie 3,65 volt, en als ik niet beweeg iets van 0,55 volt. Ik heb ook een led van 4600 mcd erin, en dat is fel!. Ik kan er een boek mee lezen! Verder heb ik er nog 2 2200 mcd leds in zitten die naar de zijkant schijnen, omdat ik vond dat ik als ik niet bewoog de muis niet genoeg oplichtte. De 2 2200 mcd leds branden constant op volle sterkte. Ik heb vanavond wel gebrobeerd pics in het donker te maken, maar op de een of andere manier kan ik de flits van mijn digicam (Canon digital Ixus II) niet uitschakelen, dus de pics worden redelijk brak. Kan wel ff een piccie maken van de binnenkant als daar interesse in is? Hier valt op te zien hoe ik de leds heb aangesloten aan de binnenkant...

en zo is het voorspeld!

• Brammel
Maar als ik meet op die pootjes van de led die er nu in zit dan meet ik maar 2.2 volt. Die 3.65 haal ik dus niet. Nu weet ik niet of die led nog fel genoeg schijnt als hij maar die 2.2 volt krijgt. Van Res-q hoor ik dat je er een boek mee kan lezen en dan denk ik dat ie dus nog wel goed genoeg is als ik er maar 2.2 volt op krijg. Welke muis heb jij precies? gewoon die logitech optical wheel muis (OEM)? Ik zou toch eigenlijk wel graag die pics willen zien. Misschien kan je ze ergens op internet dumpen?

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als ik het altijd goed begrepen lijkt het ledje van je muis (Zeker zolang je beweegt) gewoon te branden maar in werkelijkheid staat ie echter steeds te knipperen. De spanning die je meet(dc meting) is dus ook veel lager dan de spanning die aan je LED wordt aangeboden (op de top). Zeker als je de muis een tijdje niet bewogen hebt, zie je dat hij minder fel brand (minder perioden aan is en meer perioden uit), als je nog langer niets doet, begint ie zelfs voor het blote oog zichtbaar te knipperen.

Misschien kan je AC een andere (hogere) spanning meten? Maar aangezien de spanning geen sinus is, zal dit waarschijnlijk niet werken/ook geen betrouwbare spanning opleveren.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Pics, as requested....
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mouse%20open%20small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mouse%20print%20small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mouse%20voltage%20idle%20small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mouse%20voltage%20stressed%20small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/print%20idle%20dark%203%20small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/print%20in%20mouse%20active%20small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mouse%20idle%20small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mouse%20idle%20dark%202%20small.JPG
Voor meer/high res. pics, mailen: 38521@NOSPAMstudent.saxion.nl (zonder NOSPAM natuurlijk)
Xcuses voor de matige kwaliteit....
edit:
Nog ff een brakke wepkem pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mouse%20active%20dark.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Res-q op 23-01-2003 23:09 ]

en zo is het voorspeld!

• Brammel
Vet, ik meet 4,2 volt als ik hem op wisselspanning meet!!!

• Brammel
Morgen zullen er foto's van mijn mouse mod hier komen te staan... (als ie werkt!!!)

• Brammel
Nog even een vraagje, als ie niet fel genoeg brand, kan ik hem dan gewoon aan de 5 volt hangen? dan zal ie niet minder fel gaan branden als je de muis niet gebruikt. Ik weet niet wat dat voor gevolgen heeft?

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Kan wel, moet je er wel ff een weerstandje tussen hangen. Dit heb ik ook gedaan met de 2 leds aan de zijkant van mijn muis. Zie het tweede plaatje, beetje onduidelijk, maarja. Ik heb dus twee draadjes aan de binnentjes van het ic vastgesoldeerd. Gewoon de draadjes op de print volgen en kijken waar ze op het ic uitkomen, Bij mij pin 15 en 18 van het ic met het volgende nummer: L203A.
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
met dit icoontje kun je je post editen, en hoef je dus niet steeds opnieuw te posten.

en zo is het voorspeld!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik wil ook graag mijn muis modden.

Het een goedkoop blauw-transparant muisje, het leek me leuk om onder iedere knop een blauw ledje te zetten. Enige vraag is hoe sluit ik die dingen aan? (bij die logitech muis hoe je alleen maar de led te vervangen, maar mijn muis heeft geen led vanzichzelf).

Kan iemand mij wat aanwijzinkjes geven?

www.nintendocasemods.com

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Wat wil je precies? wil je dat als je op een knop drukt dat dan het ledje aangaat, of constant? In het tweede geval: Zie mijn post hierboven, in het eerste geval: idem, maar zet er dan ook ff een momentschakelaar tussen, zo-een die contact maakt als je m indrukt, en weer 'open' gaat als je m loslaat. Plaats dit schakelaartje dan zo dat ie ingedrukt wordt als je ook je muisknop indrukt... Is dit wat je bedoelt?
Dit kon je toch zelf wel verzinnen?

en zo is het voorspeld!

• Brammel
Als je wil dat je de knop indrukt en er een ledje gaat branden zou ik er niet een schakelaar BIJ zetten. Je kan beter meten waar er al spanning ga lopen als je die knop indrukt. Die aftappen, (eventueel met een transistor bij een te lage spanning) en een led je er aan hangen.

• Brammel
Zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Mouse%20mod%20001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Mouse%20mod%20002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Mouse%20mod%20006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Mouse%20mod%20008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Mouse%20mod%20009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Mouse%20mod%20007.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Brammel op 22-01-2003 13:56 ]

• The_Greater
  • Laatst online: 28-11 08:38
Je kunt ze kleiner maken. Alleen je hebt dan wel deze code nodig:
code:
1
[img=w,h] http://www.naarjeplaatjes.nl/foto1.jpg [/img]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• delyver
  • Laatst online: 24-08 15:55
kan je misschien je foto's ff resizen?
en de edit knop gebruiken?

mooie mod :)
alleen ik zou alleen blauwe leds erin hebben gedaan,

ik heb net ook een ledje gehaalt voor me muis 5000 cmd..
vanavond maar eens ff gaan solderen :)

Audi A8 W12 6.0

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ik vind juist dat dat rode wel wat heeft!!! Hoeveel mcd leds zitten er in?
Als ik het zo bekijk heb je draadjes aan het stekkkertje en aan een ic vastgesoldeerd? Kun je hier wat uitleg over geven?

en zo is het voorspeld!

• Brammel
Ik heb 1 blauwe led van 4600 mcd (die zorgt voor het muizen), 1 blauwe (die paars is) van 2200 mcd en dan heb ik de led die er standaard in zit als achterlicht gebruikt.
Die draadjes wou ik eerst aan het ic'tje solderen. Daarna dacht ik, ik prop ze gewoon bij het stekkertje er bij. Dat ging net zo goed en blijft perfect zitten. Wel heb ik bij elke led eerst een 100 Ohm weerstand er tussen gezet.

• k5052
  • Laatst online: 28-11 16:26
heb je al verschil in het gevoel van muizen ?/
want een vriend van mij heeft dat ook gedaan en zijn muis reageerde neit meer goed (zal zeker omdat hij een te lage mcd heeft :*) ) maar is er al een verschil tussen nu en voor de mod toen je nog dat blauwe lichtje had?

• Brammel
Nee, het "muizen" gaat zeker net zo goed.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Hmm die van mij is eerder beter dan slechter gaan werken voor mijn gevoel, veel precieser op de 1 of andere manier....

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Cool z`n muis wil ik ook :9~ :9~ :9~

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

waarvoor zit dat ledje daar eigenljk? want een optische muis gebruikt toch aleen die laser op zn positie te bepalen? :?

Gabriël AM5

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Klopt, ik heb er 2 bij-in gezet omdat ik vond dat ie als ik niet bewoog te weinig licht gaf... Deze branden constant op volle sterkte....

en zo is het voorspeld!

• Brammel
laser? dat ledje is toch gewoon om de boel te verlichten zodat hij goed de bewegingen kan bepalen?

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

werk je bij de politie? zo'n muis zouden ze agenten moeten geven. Wel grappig dit ik ga straks mijn optical ook eens modden :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Brammel
Nee, ik studeer elektro!!! Ik wou nog even speciaal Res-q bedanken voor alle goede tips. Dankzij hem is ook dit mini project goed geslaagd...

[ Voor 69% gewijzigd door Brammel op 22-01-2003 14:14 ]

• Myrddraal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04-2022

Myrddraal

Nae'Blis

Netjes gedaan Bram! _/-\o_

Als m'n soldeerbout weer werkt kan ik ook es verder modden.. het resultaat zie je hier nog wel verschijnen!

dremel-n00b

Verwijderd

Bram het ziet er best wel enorm cheecky uit :)

Zo zie je maar weer, ook als je een flaptop hebt kun je gewoon lustig meemodden!

Verwijderd

ben wel benieuwd naar je muis mod, met die 4600 mcd. ga je nog pics plaatsen ?

edit//, sorry, niet verder dan mijn neus lang is gekeken (pagina 2 en 3 over het hoofd gezien) :+

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 18:12 ]

• Brammel
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 18:11:
ben wel benieuwd naar je muis mod, met die 4600 mcd. ga je nog pics plaatsen ?

edit//, sorry, niet verder dan mijn neus lang is gekeken (pagina 2 en 3 over het hoofd gezien) :+
Geeft niet hoor, ik mis aleen je mening over mijn muis mod

• BlAcKAddeR
  • Laatst online: 30-06 13:28
netjes hoor :9~, 'k ga denk ik ook maar es overwegen een optische niet-draadloze muis te kopen, in tegenstelling tot wat ik van plan was.

En misschien mod ik me IR-muis met bal nog wel es met ledjes (Alleen ff checken offie ergens doorzichtig gemaakt ken worden.

Die rooie led is trouwens cewl bed8.
Respect _/-\o_

• Digital-DNA
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Res-q schreef op 21 January 2003 @ 22:14:
Wat wil je precies? wil je dat als je op een knop drukt dat dan het ledje aangaat, of constant? In het tweede geval: Zie mijn post hierboven, in het eerste geval: idem, maar zet er dan ook ff een momentschakelaar tussen, zo-een die contact maakt als je m indrukt, en weer 'open' gaat als je m loslaat. Plaats dit schakelaartje dan zo dat ie ingedrukt wordt als je ook je muisknop indrukt... Is dit wat je bedoelt?
Dit kon je toch zelf wel verzinnen?
'gwoon constant branden is wel goed. Heb alleen geen idee hoe ik die dingen moet aansluiten, gewoon op die ps2 draadjes? (en welke dan)?

www.nintendocasemods.com

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Bij het stekkertje komen 5 draadjes uit, waarvan een rode en een (misschien 2) zwarte. De rode levert 5 volt, de zwarte is de ground. Je kunt aan het stekkertje solderen, of aan een ic wat in de muis zit. Dit heb ik gedaan. Dan moet je even de print omdraaien, en moet je de printbanen van 5V en gnd volgen naar het ic, en dan aan de desbetreffende pootjes een draadje solderen. Hiertussen zet je samen met een 120 Ohm weerstand per led een led.

en zo is het voorspeld!

• Brammel
Ja, ik heb trouwens de kabeltjes van de led's gewoon bij het stekkertje er in geduwt. Blijft vrij aardig zitten. Nog een tip als je aan het ic'tje wil solderen, kras eerst met een schroevendraaier een beetje van het pootje af zodat het solderen een stuk makkelijker gaat en ook beter blijft zitten.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Update!!!
Vandaag de Num-lock, Caps-lock en Scroll-lock ledjes van mijn toetsenbord vervangen door blauwe!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Keyboard%20overview%20small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/numpad%20closeup%204%20small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/numpad%20closeup%20dark%20small.JPG

Het is btw een Sweex essentials Multimedia keyboard with 23 hotkeys.

en zo is het voorspeld!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

Shunt

Boe

hier stond iets onnuttigs

[ Voor 96% gewijzigd door Shunt op 23-01-2003 22:01 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 08:36

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb dezelfde muis, maar weet iemand waar je zo'n ledje in Den Haag kan halen?

PSN & XBL: Denkoyugo

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Lokale electro boer op de hoek...
Elke electro/radio- onderdelen handel verkoopt ze wel... Den haag? Stuut en Bruin al geprobeerd?
http://www.stuutenbruin.com/
BTW: Welkom @ GoT!
edit:
linkje

[ Voor 31% gewijzigd door Res-q op 24-01-2003 20:32 ]

en zo is het voorspeld!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 08:36

Denko

|{ing Øf ßlitz

Thnx

PSN & XBL: Denkoyugo

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

bram1234 schreef op 22 January 2003 @ 13:58:
laser? dat ledje is toch gewoon om de boel te verlichten zodat hij goed de bewegingen kan bepalen?
Jep, veel mensen noemen het een laser omdat ie zo fel is, maar het is gewoon een LED die het oppervlak fel verlicht en dat wordt met het cameraatje geregistreerd.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Brammel
Demoniac schreef op 24 januari 2003 @ 21:52:
[...]
Jep, veel mensen noemen het een laser omdat ie zo fel is, maar het is gewoon een LED die het oppervlak fel verlicht en dat wordt met het cameraatje geregistreerd.
ja ja, laser, cameraatje dan wordt het wel een heel dure muis. Het is gewoon een led'je en een sensor hoor!!!
Pagina: 1