Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Laptop keyboard op PS/2 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• KoZMiX
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb mezelf voor een paar eurotjes een laptop keyboardje gekocht (voor een HP Omnibook), ik vind namelijk dat dit stukken beter typt dan een gewoon keyboard. Zelfs beter dan de Logitech Internet Navigator die ik nu gebruik.

Aanvankelijk dacht ik dat die keyboards gewoon een PS/2 compatibele uitgang hebben, maar blijkbaar geven ze enkel een matrix signaal (2 flatcables van resp. 16 en 8 geleiders). Kan ik hiervoor de electronica uit een gewoon PS/2 toetsenbord gebruiken? Werken alle toetsenborden volgens hetzelfde matrix systeem, zodat bijv. de volgorde van de toetsen niet verkeerd doorgegeven wordt ofzo?

Tnx!

Earth doesn't have gravity, it just sucks.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Daar heb ik geen idee van, maar wat je _eventueel_zou kunnen doen, een Apple keyboard opsnorren, die dingen tikken net zo fijn vind ik. Al heb je dan niet de volledige functionaliteit als met een Windows keyb.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik zou gewoon gaan proberen, en dan per toets opschrijven welk teken er op het beeld komt als je er op drukt.Dan moet het uit te vogelen zijn..

enw at heb je te verliezen?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

frim schreef op 20 januari 2003 @ 00:29:
ik zou gewoon gaan proberen, en dan per toets opschrijven welk teken er op het beeld komt als je er op drukt.Dan moet het uit te vogelen zijn..

enw at heb je te verliezen?
Een PS/2 poort misschien :+ ?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

RAID-0 schreef op 20 January 2003 @ 09:41:
[...]

Een PS/2 poort misschien :+ ?
probeer het dan eens met zo'n ps2 naar usb convertor. als er al iets stuk gaat is het die convertor,vanwege de weerstand van dat ding gaat je usb daar niet stuk van. als je het echt niet vertrouwd zou ik een insteekkaartje kopen

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik geef je weinig kans... Waarschijnlijk is dat spul speciaal custom-built, erg weinig kans dat dat gaat werken. Intern wordt er op het laptop-mobo nog wel een PS/2-signaal van gemaakt, maar dat zal je los helaas niet lukken denk ik.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
Gewoon proberen, alles is te vervangen, pak evt zoals gunhead zei een convertortje en tikken maar. Daar moet je na een middagje toch wel uit zijn!

• KoZMiX
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb zonet de interne aansluiting van een Cherry keyboard eens bekeken, er zitten idd ook enkele contactvlakjes op, nl. 4+16+8. Dat komt dus gedeeltelijk overeen met dat laptopkeyboard. Maar een gedeelte van de 8 gaat al naar het numeriek gedeelte en dat is er niet op dat laptopkeyboard. Dus zoals m-m al zei is het merk/type-afhankelijk. Pech dus.

Earth doesn't have gravity, it just sucks.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik denk wel dat laptop keyboards over het geheel genomen redelijk standaard zijn, dat zie je toch bij de meeste onderdelen wel. Bovendien hebben laptop keyboards die ik zie eigenlijk altijd die ene brede plus ene smalle flatcable :)

Overigens bestaan er volgens mij ook wel standalone keyboards die gebruik maken van een laptop keyboard.. ik heb een wireless versie met ingebouwde joystick muis, van de kijkshop.. was alleen wel laatste demomodel want model ging eruit op dat moment.

Maar veel succes verder!
Pagina: 1