[GF4 + Flatscreen] Allemaal strepen en blokken tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36
Mijn broertje heeft zich twee weken geleden een nieuwe pc gekocht. Zo'n kant en klaar ding met een Geforce 4 MX 460 en een Sony 15" Flatscreen monitor.

In eerste instantie niks mis mee. Ik ben nogal een fan van Delta Force, dus dat ging eens ff testen op die PC. Liep gewoon goed.

Paar dagen later, weer ff gamen, niks veranderd aan de drivers ofzo en ineens krijg ik superwazig beeld in de game. Allemaal strepen en blokken die er niet horen. Echt onspeelbaar gewoon.

Dus ik dacht dat zal wel aan die Flatscreenmonitor liggen, omdat die wel vaker problemen geven met gamen enzo. Echter, als ik een screenshot maak in de game en vervolgens deze screenshot bekijk is ie gewoon keihard ook zo blokkerig en gestreept. Het kan naar mijn gevoel dus niet aan de Flatscreen liggen.

Heb ook maar eens MOHAA geprobeerd en daar dus precies hetzelfde probleem bij.

Hier de screenshot die ik gemaakt heb in Delta Force.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/goodspeedtnl/webimages/SS0023.jpg

Videokaartdrivers zijn NVidia Detonator 41.09
DirectX 9.0

Iemand een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door GoodspeeD op 20-01-2003 00:20 ]

Verwijderd

Kijk is op www.guru3d.com en install eens de nieuwste detenator's zijn pas van 41.80 directX 9.0 compitable :d

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 00:27:
Kijk is op www.guru3d.com en install eens de nieuwste detenator's zijn pas van 41.80 directX 9.0 compitable :d
Een GF4 MX-460 ondersteunt helemaal geen DirectX9.

Probeer een schone installatie van je videodrivers. En ook verschillende versies.

Verwijderd

M0rpheus schreef op 20 January 2003 @ 01:44:
[...]

Een GF4 MX-460 ondersteunt helemaal geen DirectX9.

Probeer een schone installatie van je videodrivers. En ook verschillende versies.
Dat is wel zo maar om directx 9.0 goed te draaien moet je wel natuurlijk detonators hebben die directx 9.0 ondersteunen o-) , in dit geval dus vanaf versie 41.80 .
Aangezien de topicstarter 41.09 draait is het logisch dat directx 9.0 niet goed werkt. Toen DirectX 9 installeerde zonder de juiste detonators kon ik nog geen eens een dvd'tje afspelen . In iig suc6 :Y)

• GoodspeeD
Zoals ik al eerder aangaf, was het probleem er in eerste instantie niet. Ik heb daar ook toevallig nog een screenshot van, maar die heb ik hier niet op het werk. Het heeft gewoon perfect gewerkt en ineens krijg ik zo'n crap beeld. Overigens werkt DirectX 9.0 en 41.09 op mijn eigen PC met een Geforce Ti-4200 ook perfect.

Verwijderd

Dat 'kant-en-klaarding' is zeker verzegeld ?
Zo niet, prik dan even opnieuw die AGP-kaart erin.
Je weet maar nooit :)

Verwijderd

oververhitting.?? dat is het enige wat ik kan bedenken. er zal wel iets mis zijn met je video kaart. zo'n problemen kunnen niet door software komen .

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb je je videokaart overgelocked ? die dingen die je in je beeld hebt lijken namelijk erg veel op artifacts die je krijgt bij een te hoog geclockte kaart

• GoodspeeD
PilatuSSS schreef op 21 januari 2003 @ 17:25:
heb je je videokaart overgelocked ? die dingen die je in je beeld hebt lijken namelijk erg veel op artifacts die je krijgt bij een te hoog geclockte kaart
Nee, ik heb em niet overgeclockt. Alles draait nog zoals het origineel draaide.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
PilatuSSS schreef op 21 januari 2003 @ 17:25:
klopt :) Ik heb dit vaker op GoT gezien. Maar goed, probeer je kaart eens under te clocken. Klinkt raar, maar laat eens een stuk langzamer lopen dan normaal
Pagina: 1