Toon posts:

VIA EPIA M9000 & American DJ Pro Mix?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een multi-purpose systeempje bouwen, obv een VIA EPIA M9000 bordje. De computer moet dienst doen als fullblown Home Theater System :7 , tevens moet hij ook volstaan voor DJ taken.

De DJ taakjes omvatten NIET gewoon MP3 afspelen; Ik heb een American DJ Pro Mix paneel, heb die vroeger op m'n K6-2 500 getest en die haperde soms (bak was ook niet echt in topvorm). Hij moet dus 2 MP3 streams of meer tegelijk kunnen afspelen en manipuleren met meerdere effecten, en terwijl nog voorbeluistering toelaten. Zou dit haalbaar zijn? Ik moet vrij zeker zijn dat ik geen onderbrekingen in de muziek ga krijgen als ik plots een stuk of 3 effecten door elkaar gebruik, en dan streams ga mengen oid. 8)7 Ik weet dat hij sterk genoeg is voor de Home Theater, maar toch..

Hoe zit het verder met de geluidskwaliteit, is die behoorlijk genoeg voor DJ-doeleinden om het maar zo te noemen?

En als iemand wat info heeft over passief koelen van de C3 933 mag die info ook gepost worden (zou bv een fanloze heatsink van een P4 2GHz volstaan?), de search hielp me met deze dingen niet veel verder :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 02:23 . Reden: specifiekere informatie ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je zou eens moeten kijken wat voor geluidskaart erbji zit.
Een losse kaart zoals een Terratec neemt de CPU werk uit handen waardoor het toch soepel moet lopen.
Dat de muziek hapert moet niet echt aan je vorige systeem zelf liggen, misschien draaide er teveel software op de achtergrond of had je muzieksoftware te weinig prioriteit tov andere processen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 00:04:
En als iemand wat info heeft over passief koelen van de C3 933 mag die info ook gepost worden (zou bv een fanloze heatsink van een P4 2GHz volstaan?), de search hielp me met deze dingen niet veel verder :'(
Koeler van een p4 2GHz past niet. ;(
Je hebt ongeveer een ruimte van 5 bij 5 cm voor een heatsink. :/
Wat ik op dit moment heb is een zalman northbridge heatsink met een Papst 412 @ 7 Volt. Is niet te horen.... :9

(verder gebruik ik ook nog een Seagate Barracuda V en een passieve voeding vanwege de stilte...) :z

Verwijderd

Topicstarter
Hrm, wat jammer nou, krijg je um er echt in geen enkele richting op dan? Zelfs niet als je een stuk HS gewoon naast de core laat verderlopen ongebruikt? :'( Jammer, ik d8 echt dat ik nog een nut gevonden had voor die HS :( Zou liefst helemaal passief koelen nl. Waar heb je die psu dan vandaan btw? en die cuda is lekker stil?

Verwijderd

volgens mij heeft zalman een passive heatsink voor die epia klik :) of je'm ergens kan kopen zal wel een ander verhaal zijn. maar toch.. er is hoop :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 17:31 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 17:27:
volgens mij heeft zalman een passive heatsink voor die epia klik :) of je'm ergens kan kopen zal wel een ander verhaal zijn. maar toch.. er is hoop :)
Die 'waaier' van Zalman is helaas nog niet op de markt, die staat al een tijdje op 'Coming Soon'. Er is wel een ander Via C3 heatsink-geval op de markt, maar ik weet niet of deze wel geschikt is voor de CPU van een Epia M9000.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 20:18
Kijk ook hier naar koelers voor de C3.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die Seagate is onhoorbaar stil neem dat van mij aan.

Passieve voedingen voor de Epia hebben ook mijn interesse dsu kom maar op :)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 16:10:
[...]

Koeler van een p4 2GHz past niet. ;(
Je hebt ongeveer een ruimte van 5 bij 5 cm voor een heatsink. :/
Wat ik op dit moment heb is een zalman northbridge heatsink met een Papst 412 @ 7 Volt. Is niet te horen.... :9
Ongeveer 5 bij 5 cm zeg je? Hmmm :) Ik heb hier nog een oude Coolermaster heatsink liggen van een K6-2 cooler. Die is 52mm breed, 52mm lang en 25mm hoog. Zou die er nog op passen denk je? Zal prolly wel thermisch lijmen worden dan. Misschien volsta ik daarmee wel voor passieve koeling :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 17:19:
Hrm, wat jammer nou, krijg je um er echt in geen enkele richting op dan? Zelfs niet als je een stuk HS gewoon naast de core laat verderlopen ongebruikt? :'( Jammer, ik d8 echt dat ik nog een nut gevonden had voor die HS :( Zou liefst helemaal passief koelen nl. Waar heb je die psu dan vandaan btw? en die cuda is lekker stil?
Er is helaas echt geen ruimte voor een grotere heatsink, heb nl zelf ook nog een p4 heatsink liggen. Er zitten nl allemaal condensatoren en connectoren rond de socket. (klein hé) ;)

Ik heb een Morex Cubid 2677R kastje gekocht en daar de voeding uitgesloopt... :P

Die barracude V is echt heerlijk stil, je hoort m NIET !! :D

De nieuwe heatsink van zalman voor de C3 past niet op het epia bordje... :/
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/6100alcu1-s.gif
Deze dus..

Mijn oplossing: :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/verschil1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/verschil2.jpg
Links originele heatsink, rechts Zalman ZM-NB32J met Papst 412 fan @ 7 Volt. :9~

Ik wou eigenlijk ook totaal geen fan, maar dit is zo stil dat ik het hier denk ik maar op hou.
De fan/heatsink combo hoor je nl niet boven je schijf uit, en gezien dit de stilste schijf is die er te krijgen is heeft het niet veel nut om voor een nog stillere koeling te gaan voor de C3.. ;)

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wow, koeling ook gefixed. Maar nu nog iemand die die passieve voedingen weet ? Of werd er gewoon een normale voeding bedoeld met fan @ laag voltage ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Lord of the Pentium schreef op 21 January 2003 @ 16:23:
Wow, koeling ook gefixed. Maar nu nog iemand die die passieve voedingen weet ? Of werd er gewoon een normale voeding bedoeld met fan @ laag voltage ?
Zoals ik in mijn vorige post al zei:

Er is een kastje te koop met een passieve (laptop) voeding.
NL oa. deze <- klik voor link fabrikant

Afbeeldingslocatie: http://www.procase.com.tw/images/PC_2677.jpg
(klik op plaatje voor link pricewatch) ;)

Kastje uit elkaar gesloopt en in de hoek gegooid, dan houdt je dit over.. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/voeding_small.jpg

Een passieve adapter met een klein omvormingsprintje voor in je kastje.
Vermogen: 53 Watt
Genoeg voor 1HDD, Via Epia, CD/DVD, Floppy.

Prijs: ca. €87,-

Er zijn ook duurdere varianten van dit kastje met oa. USB etc.
Dit had voor mij geen nut omdat het mij alleen om de voeding ging.

De voeding is ook los te koop maar niet in NL... :(
Dan krijg je deze kit en die is presies hetzelfde als wat ik uit dat kastje heb gesloopt.. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/store/images/psukitL.jpg
Prijs: €60,-
Prijs incl verscheping: €101,- :(

Daarom dus maar het kastje bij CTW gekocht, was ik nog goedkoper uit... B)
/me IA had ook niet echt nut, speelde pas kiet bij 10 stuks, dus dan moet je er een stuk of 20 bestellen = niet haalbaar denk ik + te veel moeite voor een paar euro.. ;)

edit:

Ik heb ff gevraagd of dit topic verplaatst kan worden naar CME, daar zitten nl veel mensen met een EPIA.. ;)
[rml]Topic misschien iets voor [ CME] ?[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 17:05 . Reden: verplaatsen naar [CME] ? ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja, lijkt me wel goed idee om de thread te verplaatsen, the subject shifted a bit since the thread started :) Nieuwe topic beginnen ginds lijkt me wat nutteloos vermits we hier al enkele vragen hebben enzow. ;) In afwachting van de verplaatsing, ga ik alvast verder met een vraagje voor huidige VIA EPIA M9000 owners die een metertje bij de hand hebben :)

Toen ik las dat die P4 HS te groot was, en na ff logisch nadenken ook besefte dat dat ook moielijk anders kon |:( , begon ik wat rond te zoeken.. En ik kwam uit op m'n oude K6-2 Coolermaster koelertje. Het model is niet meer te vinden op hun site, en ik heb de fan al elders voor gebruikt, dus deze heatsink bleef netjes over :) Hij was verre van glad aan de onderkant, en vermits ik passief wil koelen en ook liefst optimale warmtegeleiding heb, ben ik maar vast begonnen hem eens flink te lappen, wat imho ook vrij goed gelukt is :9~ Hij meet 52mm breed, 52mm lang en is ongeveer 25mm hoog.

Ik heb liefst geen miniscule fan bovenop het geheel, als er fans moeten gebruikt worden heb ik die liefst vooraan en/of achteraan de kast, zodat je ziet wat er gebeurd (ik heb wat tegen fans op interne componenten bij dit soort toepassingen, krijg ik ut gevoel dat de dingen sneller stuk gaan als er een fan failed door stof ofzow).

Zou die CM HS nou tussen al die electronica passen bovenop de CPU op dat EPIA M9000 bordje? Da's mijn voornaamste zorg. Voor de bevestiging ervan zit ik nog wat te denken.. Ik denk dat ik AS3 op de core ga gebruiken, en het geheel vastlijmen langs de hoekjes van de CPU met thermisch geleidende electronicalijm, of met een duppeltje super glue op elk hoekje vd CPU als ik niet aan de lijm kan geraken. Wat denken jullie? Ik heb liefst een stevige methode, die niet lost bij een schokje of ff kantelen oid :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 02:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 22:51:
Zou die CM HS nou tussen al die electronica passen bovenop de CPU op dat EPIA M9000 bordje? Da's mijn voornaamste zorg. Voor de bevestiging ervan zit ik nog wat te denken.. Ik denk dat ik AS3 op de core ga gebruiken, en het geheel vastlijmen langs de hoekjes van de CPU met thermisch geleidende electronicalijm, of met een duppeltje super glue op elk hoekje vd CPU als ik niet aan de lijm kan geraken. Wat denken jullie? Ik heb liefst een stevige methode, die niet lost bij een schokje of ff kantelen oid :)
Ik heb gemeten op mijn bordje, en de heatsink moet passen als je er een hapje uithaald. De bevestiging van de northbridge heatsink zit nl in de weg.. :/
Afbeeldingslocatie: http://www.viavpsd.com/product/4/7/epia-m.jpg
/me Wat ik gedaan heb is dit plaatje op ware grootte (17 x 17 cm) uitgeprint en dan passen met div. heatsinks... (8>

Ik denk ook dat de heatsink zonder fan niet effectief genoeg koeld.
Een heel klein beetje airflow zou genoeg zijn, en dat berijk je het beste door een fan op de heatsink te plaatsen. Er zit trouwens een sensor op het bordje voor de fan en temperatuur. Hij zal dus niet zomaar stuk gaan als je fan uitvalt.. ;)
hoop ik.. :X

Mocht iemand nog een manier hbb gevonden om het bordje toch passief te koelen dan hoor ik dat natuurlijk graag... ;)
(Zowieso is het wel leuk om te zien wat jullie voor prachtige creaties maken om je C3 processortjes cool 8) te houden) :P
Pagina: 1